طالب‌نسب: تیم ملی ایران شانس مناسبی برای صعود داشت/ فاصله‌ها در فوتبال کم شده است

۱۴۰۱/۰۹/۱۸ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۸۱۷۶
طالب‌نسب: تیم ملی ایران شانس مناسبی برای صعود داشت/ فاصله‌ها در فوتبال کم شده است
پیشکسوت فوتبال نظرات خود درباره جام جهانی فعلی و عملکرد تیم ملی ایران را بیان کرد.

اصغر طالب‌نسب، پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره جام جهانی قطر اظهار داشت: فضای این جام با دوره های قبل متفاوت بود. هم از نظر مکان و هم از نظر زمان. عادت کرده بودیم جام جهانی را در اواخر فصل فوتبالی و در خردادماه مشاهده کنیم اما این بار در آذرماه بازی‌ها را دیدیم. قطر با ویژگی‌های خاص خود میزبان این رقابت‌ها شد و به هر حال می‌خواست خود را به دنیا نشان دهد.

وی افزود: هرچقدر در هر مقوله‌ای پیشرفت حاصل شود فاصله‌ها کم می‌شود. زمانی بود که فوتبال نیمه حرفه‌ای دنبال می‌شد. صحبت از ۲ یا ۳ دهه پیش است. کشورهایی چون کره و ژاپن نگاهی نیمه حرفه‌ای داشتند. ژاپنی ها از سال ۹۰ شروع به فعالیت جدی و سرمایه‌گذاری کردند تا حالا رسیدند به سطحی که از نظر من جزو تیم‌های برتر دنیا هستند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره درخشش تیم‌های غیر اروپایی عنوان کرد: ژاپن نه آلمان را شانسی برد و نه اسپانیا را. باخت مقابل کاستاریکا برای‌شان یک اتفاق و حادثه حساب می‌شود. می‌خواهم بگویم سرمایه‌گذاری چه تاثیری دارد. دو تیم از آفریقا از گروه‌شان صعود کردند و ۳ تیم از آسیا. فوتبال‌ تیم‌ها به شدت به هم نزدیک شده. اگر آلمان حذف می‌شود قطعا شانسی نبوده است.

وی ادامه داد: مقابل آمریکا خوب نبودیم و به نظرم تیم‌مان چه ذهنی و چه فیزیکی خالی شده بود. در ابتدای بازی در چند صحنه موقعیت‌هایی به وجود آمد که مناسب برای فرارهای مهدی طارمی بود اما نتوانست کاری از پیش ببرد که نشان می داد از لحاظ فیزیکی آماده نیست. ما مقابل ولز انتحاری بازی کردیم و توانستیم برنده شویم و برای صعود هم شانس داشتیم.

طالب‌نسب در پاسخ به سوالی درباره یک انتقاد و یک تمجید از کی‌روش گفت: انتقادی که می توانم از او کنم بابت شاکله تیم ملی است که در ۳ دوره جام جهانی همین بوده. در دقیقه ۶۰ بازی مقابل آمریکا جلالی وارد زمین شد. ۱۵ دقیقه طول کشید تا خودش را پیدا کند و سپس بازی خوبی انجام دادیم. به این افراد کم بها دادیم و نسل سازی نکردیم. حالا هم نصف بیشتر این افراد باید بروند. چرا امید نورافکن به جام نرفت؟ وقتی امیری بازی نمی‌کند چرا نورافکن به جام جهانی نرفت؟ درباره تمجید باید بگویم بازگشت به جام و بازیابی روحیه برای دیدار مقابل ولز اتفاقی بسیار مهم بود که از مربی بزرگی مثل کی‌روش برمی‌آمد. خیلی جاها به ما کمک کرده و باید قدرشناس باشیم. از اسکوچیچ هم باید تشکر کنیم اما باید یادمان باشد کی‌روش می‌توانست نفرات بهتری را با خود ببرد.

333

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//

نظر شما
پرونده ویژه