امیرحسین روشنک: تیم‌ها انصراف دهند جریمه می‌شوند/ لیگ برتری‌ها ۲۱ دی به میدان می‌روند

۱۴۰۱/۰۹/۲۶ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۱۰۴۴۰
امیرحسین روشنک: تیم‌ها انصراف دهند جریمه می‌شوند/ لیگ برتری‌ها ۲۱ دی به میدان می‌روند
مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی فوتبال درباره نحوه برخورد با تیم‌های انصراف دهنده و مشکلات سخت‌افزاری برای برگزاری مسابقات صحبت کرد.

امیرحسین روشنک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در حاشیه دیدار پاس همدان مقابل سایپا تهران درباره تیم‌های انصراف‌دهنده از جام حذفی اظهار داشت: تیم‌هایی که پس از قرعه‌ کشی، از جام حذفی انصراف دهند مطابق آئین‌نامه به مدت یک سال محروم خواهند شد. یعنی در فصل آینده نمی توانند بازی کند و جرایم نقدی هم برای‌شان در نظر گرفته خواهد شد. به طور مثال تیم‌های لیگ دسته اول 200 میلیون تومان جریمه می‌شوند.

وی در ادامه افزود: به طور جدی پیگیر این ماجرا هستیم و اگر تیم‌ها انصراف دهند با ارسال نامه، مراحل قانونی طی خواهد شد. اگر تیمی در سطح بالاتر انصراف دهد جریمه سنگین‌تر خواهد بود. تیم‌های لیگ برتری جریمه‌شان 400 میلیونی است و تیم‌های دسته دوم 50 میلیون خواهد بود. جریمه‌ای هم از سوی کمیته انضباطی برای تیم‌ها در نظر گرفته می‌شود.

مسئول برگزاری مسابقات جام حذفی عنوان کرد: باید این توضیح را ارائه دهم که با توجه به محدودیت‌ها در بحث سخت‌افزاری گلایه‌ای در این خصوص داشته باشم که در استان بزرگ تهران این حد از محرومیت و محدودیت را داریم. زمینی چون دستگردی محل تمرین 3 تیم است و وقتی این ورزشگاه آماده نیست مجبوریم در ورزشگاه هما بازی‌ها را برگزار کنیم و اگر این استادیوم نبود دیگر جایی نداشتیم. از مسئولین استانی و تصمیم‌گیرندگان خواهش می‌کنم این مسائل رفع شود. قطر اندازه یک استان کوچک ایران است اما زیرساخت‌های فوق‌العاده‌ای دارد. در تهران بزرگ اما چنین مشکلاتی وجود دارد و تیم سایپا باید در ورزشگاه هما میزبانی کند.

وی درباره محل برگزاری دیدار سایپا و پاس توضیح داد: حالا که بازی سایپا در ورزشگاه هما برگزار شده نمی‌خواهم کسی را زیر سوال ببرم. مسئولین ورزشگاه پاس قوامین اعلام کردند قرار است زمین آماده شود اما به دلیل زیر کشت بودن این اتفاق نیفتاد. در هر صورت هماهنگی‌ها انجام نشد. نکته اینجا است باید مشکلات زیرساختی را اساسی حل  و فصل کنیم.

روشنک گفت: درد ما این است که در حین برگزاری مسابقات این مشکلات پیش می‌آید. ورزشگاه تختی تمام استانداردها را دارد یا ورزشگاه قلعه‌حسن‌خان هم به همین ترتیب. امیدوارم این مشکلات باعث تلنگر شود تا مسئولین به خود بیایند و تهران بزرگ آن قدر محدودیت نداشته باشند.

800

وی در پایان درباره مرحله بعدی مسابقات گفت: مرحله چهارم پس از هفته پانزدهم لیگ برتر، در روزهای 20 و 21 ماه آینده (دی) برگزار می‌شود. قرعه‌ کشی این مرحله هم پس برگزاری هفته دوازدهم برگزار می‌شود.

خبرنگار: علی شفیعی‌جم

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز