برنا فیروزی: جابجایی‌های مدیریتی می‌تواند تذکری برای ما باشد مبنی بر اینکه دنیا محل گذر است و جای ماندنی نیست

۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - ۲۰:۰۸:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۲۶۲۰
برنا فیروزی: جابجایی‌های مدیریتی می‌تواند تذکری برای ما باشد مبنی بر اینکه دنیا محل گذر است و جای ماندنی نیست
​معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره کل توسعه منابع انسانی گفت: مدیر درحالی که باید حافظ حقوق بیت‌المال و منافع عامه باشد و قدرت نه گفتن به خواسته‌های نامعقول و غیر قانونی را داشته باشد باید بتواند از ظرفیت گفتگو و تفهیم استفاده کند. در نظام اداری سالم و سلامت باید از هرگونه غش و خدا ناکرده دورویی پیشگیری کرد و برای تبیین و گزارش عملکرد نیز باید زبان شیوا و گویا داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره کل توسعه منابع انسانی با حضور برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

مریم نورالهی با حکم وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست جدید اداره کل توسعه منابع انسانی منصوب و جانشین سیروس احمدی شد.

برنا فیروزی در این مراسم اظهار داشت: مهربانی نشانه بلوغ است، زیاد دیدیم انسان‌هایی که در مسیر زندگی به بلوغ عاطفی و شخصیتی در زندگی می‌رسند. این افراد خود به خود در یک سکوت قرار می‌گیرند که این سکوت لبریز از مهربانی است. معمولا برای این افراد قضاوت شدن توسط دیگران اهمیتی ندارد چراکه آنها نگران تصویر ذهنی دیگران درباره خودشان نیستند.

وی ادامه داد: این افراد از میدان مسابقه خارج شده‌اند و خود را با دیگران مقایسه نمی‌کنند، حتی اگر دیگران آنها را بازنده بدانند برایشان اهمیتی ندارد. افراد بالغ به نقطه‌ای رسیده‌اند که فهمیده‌اند زندگی مثل بازی برای آمدن و نماندن است و بهترین مواجه با زندگی مهربانی است. چقدر دقیق و زیباست درک مفهوم درک آمدن و نماندن در دنیا که اگر ما به این درک مفهومی برسیم و این دیدارها را نشلنه های تذکر پروردگار متعال بدانیم به بلوغ نزدیک خواهیم شد. بنابراین جابجایی‌های مدیریتی می‌تواند تذکری برای ما باشد مبنی براینکه دنیا محل گذر است و جای ماندن نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: خداوند متعال مثل این نشانه‌ها را پیش روی ما زیاد گذاشته است و شاید بخشی از زیبایی‌های این دنیا هم در همین موضوع و تغییرات خلاصه می‌شود. ما باید بدانیم در جایگاه مدیریت چه انتظاری از ما می‌رود و همه ما که قبول مسئولیت می‌کنیم در حوزه مدیریت باید بدانیم که چه انتظاری از ما می‌رود و همکاران ما چه توقعاتی دارند.

وی افزود: باید بدانیم در مقام انصاف چه انتظاری از مدیران خودمان داشته باشیم و بر مدار انصاف میزان توقف ما از مدیران چه مقدار باید باشد. این نکاتی که عنوان شد و مفاهیمی که مرور شد اشاره به این دارد که در سیر تعالی انسان کامل مهم‌ترین موضوع و مهم‌ترین مولفه بعد از یکتاپرستی و عشق به خدا و آل الله تعالی بخشی روابط انسانی است. اینکه ما بتوانیم با توجه کامل برای نظیم روابطمان در جامعه اهمیت ویژه‌ای قائل شویم.

وی اظهار داشت: این مفاهیم به طور کلی بسیار جذاب و دوست داشتنی و در ضمیر ناخودآگاه ما محل علاقه است. هیچ چیز بهتر از این روابط انسانی آنهم از نوع متعالی و محبت به هم نوع شاید وجود نداشته باشد. باید به این موضوع نیز فکر کنیم که تکلیف مدیران کاملا بر همین مدار و منوال است و البته آیا حدی برای این موضوعات از حیث اینکه در جایگاه و دوراهی‌های تصمیم‌گیری که قرار می‌گیریم و شاید در بعضی از تصمیمات اسباب رنجش خاطر یک هم‌نوع را فراهم می‌کنیم وجوددارد؟ بنده به این موضوع زیاد فکر می‌کنم و تصور من این است در عین اینکه باید احترام برای هم‌نوع قائل باشیم، یک تکلیف دیگر نیز وجود دارد مبنی براینکه ما نماینده حاکمیت در مسئولیت‌ها تلقی می‌شویم و باید قدرت نه گفتن در کارهای خود داشته باشیم.

وی افزود: قدرت نه گفتن برای مدیران بسیار مهم است، اما روش و سازوکار خود را می‌طلبد. یقینا محبت و مهربانی و نگاه محبت‌آمیز به همکار ، هم‌نوع و ولی‌نعمتان ما لازمه احراز صلاحیت مدیران در تراز مدیران جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: توجه به خواست عموم و قدرت اقناع‌سازی در مواجه با خواسته‌های معقول و حتی غیرمعقول کارکنان نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. یعنی ما در شرایطی که با خواسته‌های غیرمعقول مواجه می‌شویم باید قدرت اقناع‌سازی و ادراک‌ سازی برای مخاطبمان داشته باشیم و تا جایی که می‌توانیم از رنجش خاطر مخاطب خود جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: مدیر درحالی که باید حافظ حقوق بیت‌المال و منافع عامه باشد و قدرت نه گفتن به خواسته‌های نامعقول و غیر قانونی را داشته باشد باید بتواند از ظرفیت گفتگو و تفهیم استفاده کند. در نظام اداری سالم باید از هرگونه غش و خدا ناکرده ترویج بی صداقتی پیشگیری کرد و برای تبیین و گزارش عملکرد نیز باید زبان شیوا و گویا داشته باشیم. وقتی یک مسئولیتی را قبول می‌کنیم نمی‌توانیم مثل افرادی که برشمرده شد و به یک درجه‌ای از افتادگی و اخلاص می‌رسند در سکوت قرار بگیریم. هرچندکه موضوع شاهدی از نشانه‌های مومن است، فردی که مدیر می‌شود و یک جایگاه حقوقی را اشغال می‌کند باید نسبت به آن جایگاه حتما برای مخاطبان عملکردش تبیین شود و مراجعین و مخاطبین بدانند که در آن حوزه چه می‌گذرد و شفاف سازی شود که در مسیر خدمت تلاش می‌کنیم یا خیر و رفتار و ادبیات قالب ما باید بر همین منوال باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش با قدردانی از مدیرکل سابق توسعه منابع انسانی اظهار داشت: آقای احمدی از مدیران کارکشته و کاربلد وزارت ورزش و جوانان هستند و در این سال‌ها اقدامات ارزنده‌ای را در پست‌هایی که داشته‌اند انجام دادند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به انتخاب خانم نورالهی اظهار داشت: با توجه به سوابق درخشانی که ایشان داشتند باعث شد این انتخاب انجام شود. و امیدواریم که با بکارگیری تمام ظرفیتها و تلاش ها و پشتکار ایشان فصل جدیدی از خدمت و حل و فصل مشکلات اداری و مناب انسانی در دستگاه رقم زده شود.

سیروس احمدی نیز در این مراسم با تشکر از همه همکاران اداره کل منابع انسانی اظهار داشت: خوشحالم که پنج سال کاری با عزت و مقتدر در اداره توسعه منابع انسانی داشتم. کار را به صورت تیمی انجام دادیم و با همکاری و همدلی همه همکاران توانستیم اقدامات خوبی را پایه‌گذاری کنیم.

وی گفت: از دکتر سجادی و دکتر فیروزی ممنونم که به بنده اطمینان کردند و هرگونه موفقیتی که در این اداره کل به وقوع پیوست به خاطر تلاش همه دوستان است. خیرمقدم می‌گویم به خانم نورالهی و هرگونه کاری که از عهده من برآید در خدمت خواهم بود.

نورالهی نیز با تقدیر از حسن اطمینان وزیر ورزش گفت: خیلی خوشحالم که در جمع شما دوستان هستم و ممنونم بابت زحماتی که دکتر احمدی و همکارانشان انجام دادند. باید با همگرایی و همسویی بتوانیم بهترین اقدامات را انجام دهیم. دغدغه من دغدغه ارباب رجوع بوده و هست و تلاش می‌کنیم که بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز