مجتبی انصافی: برگ برنده آبی‌پوشان مقابل تراکتور نام بزرگ استقلال است/ این تیم به یک فرمانده در میانه زمین نیاز دارد

۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۸۹۵۸
مجتبی انصافی: برگ برنده آبی‌پوشان مقابل تراکتور نام بزرگ استقلال است/ این تیم به یک فرمانده در میانه زمین نیاز دارد
پیشکسوت باشگاه استقلال درباره شرایط این تیم صحبت کرد.

مجتبی انصافی، مدافع اسبق تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره وضعیت فعلی فوتبال ایران اظهار داشت: من هم موافقم که پس از جام جهانی فوتبال افت کرده و بازیکنان کیفیت سابق را ندارند. البته نظرم به طور کلی این است که پیش از جام جهانی هم آن‌چنان رشدی را شاهد نبودیم و فقط ارقام رد و بدل شده در فوتبال ایران بزرگتر شده است.

وی ادامه داد: درباره استقلال هم این وضعیت وجود دارد. استقلال در حال حاضر افت کرده و همه قبول دارند اما نظرم این است این تیم نسبت به سال گذشته هم افت کرده و امسال رشدی نداشته است. استقلال با مربی خارجی و این همه بازیکن خوب هیچ تغییری در سبک خود نداشته. فقط شاهد این مساله هستیم که مدیران این تیم گفتند مربی خارجی آورده‌ایم. استقلال فوتبال مالکانه به نمایش می‌گذارد، پرس انجام می دهد یا سبکی خاص دارد؟ من چنین چیزی را شاهد نبوده‌ام.

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: اینکه تیم استقلال در خط حمله بهتر شده یک تفاوت جزئی و ریز است. مثلا بین خط دفاع و حمله کدام بخش قوی‌تر است؟ حمله. به صورت کلی می‌گویم تغییراتی شاهد نیستم. نقطه قوت این تیم «استقلال» بودن است نه چیز دیگری. این نام بزرگ از هر تیمی ۲-۰ جلو است و تیم‌ها بخاطر همین بزرگی استقلال انگیزه دارند. رقبا می‌دانند مقابل استقلال دیده می‌شوند و با تمام وجود وارد زمین نمی‌شوند. انگیزه رقیبان استقلال همان نام بزرگ استقلال است.

انصافی درباره انتخاب ستاره‌های استقلال در مسابقات امسال هم گفت: بازی‌های محبی را بسیار می‌پسندم. او یکی از بازیکنان فوق العاده باکیفیت لیگ است. درباره حسینی هم باید بگویم او بازیکنی بسیار باکیفیت است اما بازهم به دلیل عدم وجود رقیب بزرگ افت کرده. جانشین او بزرگ نیست و افت کرده است.

وی افزود: راه حل استقلال برنامه‌ریزی صحیح فوتبالی است. از مربی فعلی بخواهند برنامه‌ریزی فنی اش را شرح بدهد. به طور مثال منچسترسیتی برای فوتبال مالکانه پپ را استخدام می‌کند اما استقلال چه هدفی دارد؟ برای پیشرفت در لحظه فعلی تنها می‌شود از لحاظ پست این تیم را تقویت کرد. تیم فعلی مشکل هافبک وسط دارد. کمربند میانی استقلال فرمانده می‌خواهد، استقلال زمانی هافبک‌هایی داشت که دیگر بازیکنان از نظر فنی از آن تبعیت می‌کردند. چه فنی و چه روحی. مثلا تیموریان یا جباری. استقلال این روزها این بازیکن را ندارد.

بازیکن اسبق آبی‌پوشان که سابقه حضور در تراکتور را هم در کارنامه خود دارد در مورد بازی امروز گفت: فوتبال به گونه ای شده که تا زمین نروند نمی توان تحلیل داشت. می‌توانم بگویم استقلال در فلان شرایط می تواند برنده شود اما مقطعی و لحظه‌ای است. اصلا پیش‌بینی نمی‌توان کرد استقلال بازیکنان باکیفیت‌تر و بزرگتری دارد. انتظار می‌رود آن‌ها هم میلیاردی‌تر بازی کند. باید در حد نام استقلال بازی کند اما با توجه به عدم برنامه تاکتیکی نمی‌توانیم فقط به بازیکنان انتقاد کرد. باید از سرمربی انتقاد کرد. در این بازی تنها اتفاقات نتیجه را رقم می‌زنند. اصلا نمی توان پیش‌بینی خاصی داشت. اگر استقلال مثل همیشه تنها با اسم به زمین برود و تاکتیک ویژه‌ای نداشته باشد حتی تراکتور می‌تواند برنده شود.

24

انصافی در پایان درباره مدعیان اصلی لیگ گفت: اصلا نمی توانیم مدعیان را پیش‌بینی کنیم. سخت است. هیچ تیم به آن حد پیشرفت نکرده. لیگ ‌مان اصلا پیشرفت نکرده و در انتظار تغییر فنی هستم تا بگویم «وای... چقدر پیشرفت داشته‌ایم» اما تنها شاهد جا به جایی میلیاردی مبالغ هستیم. همین!

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز