علی شوری: سیاست مدیریت گذشته استقلال غلط بود/ پیشکسوتان را قلع و قمع نکنید

۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۲۰۳۲۶
علی شوری: سیاست مدیریت گذشته استقلال غلط بود/ پیشکسوتان را قلع و قمع نکنید
پیشکسوت باشگاه استقلال درباره وضعیت این تیم صحبت کرد.

علی شوری، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص عملکرد استقلال در لیگ برتر امسال اظهار داشت: نتایج نشان می‌دهد استقلال هماهنگ نیست و افت کرده است. این تیم پرستاره است و نفرات خوبی داشتیم و داریم که حالا بسیاری مصدوم شده‌اند. در نتیجه تیم نتیجه نگرفته است.

شوری ادامه داد: به نظرم مشکل فنی است و سرمربی تیم موفق نبوده. ساپینتو با فرهنگ و خصوصیات بازیکنان ما هماهنگ نشده است. به نظرم شاید حتی نیاز باشد شوک به تیم وارد شود. اگر قرار است این کار انجام شود باید سریع‌تر اتفاق بیفتد. با توجه به شرایط اصلا نباید سراغ مربی خارجی برویم. متاسفانه مدیریت گذشته سیاست خوبی نداشت. ترکیب تیم برای شکل گرفتن نیاز به گذشت 30 هفته دارد. کاری که مجیدی کرد همین بود. او یک نیم فصل ناموفق بود اما از ابتدای سال توانست بدرخشد. استقلال می‌توانست با خرید یکی دو بازیکن تیمی کامل شود و 4 یا 5 سال مدعی اصلی قهرمانی باقی بماند.

پیشکسوت آبی‌پوشان درباره راه حل مشکلات این تیم در شرایط فعلی عنوان کرد: من خودم اعتقاد دارم باید با این سرمربی قطع همکاری کرد. گزینه‌های متعدد و خوب ایرانی وجود دارد. خرید بازیکن؟ بستگی دارد چه کسی با چه هدفی به این تیم بیاید. باید برای خرید بازیکن هم با پیشکسوتان صحبت کنند و شرایط بدنی و فیزیکی نفر مورد نظر بررسی شود. خرید بازیکن اما به طور کلی شاید 30 درصد مشکلات را حل کند زیرا بازیکنان خوبی در استقلال حضور دارند. به نظرم مشکل فنی استقلال کادر فنی این تیم است.

وی افزود: هر سال یک نفر به باشگاه می‌آید و پولی جابجا می‌شود و می‌رود و هواداران هستند که غصه می‌خورند. تا زمانی که پیشکسوتان وارد باشگاه نشوند و نظارتی بر عملکرد باشگاه نداشته باشند حال و روز تیم این می‌شود. هر مدیرعاملی آمده پیش او رفته‌ایم و برنامه‌هایم را ارائه دادیم اما توجهی نشده است. به نظر می‌رسد اگر پیشکسوتان وارد باشگاه شوند خیلی‌ها ضربه می‌خورند. ما دو گروه هستیم. یک گروه آقای جباری و دوستان هستند و یک گروه ما. ما توانستیم اردوهایی برویم و مسابقاتی برگزار کنیم. وقتی از تیم بیرون آمدم و آقای جباری در باشگاه حضور پیدا کرد دائما از طرف بازیکنان با من تماس گرفته می‌شد اما دیگر مسئولیت من نبود. بعد از کرونا دیگر فعالیتی نداشتیم اما نزدیک به 170 یا 180 نفر بودیم. هدف ما تنها بازی کردن نیست و مقاصد دیگری هم وجود دارد. حتی پیشکسوتان خوبی برای مربیگری داریم اما نه به ما اجازه کار می‌دهند و نه خودشان کاری می‌کنند.

شوری با بیان گلایه‌هایش درباره رفتار باشگاه استقلال عنوان کرد: هفته گذشته با آقای نظری جویباری صحبت کردیم و قرار شد جلسه داشته باشیم. پیشتر یک تورنمنت در بابلسر با حضور تیم رسانه ورزش، بشیکتاش و خود بابلسری‌ها برگزار شد. پیشکسوتان همه آمدند و تورنمنت خوبی بود. به بازیکنان پاداش دادیم. سفرهای زیادی رفتیم و از هنرپیشه‌ها هم کمک می‌گرفتیم. مشکلات مالی‌شان را برطرف می‌کردیم و حالا هم تماس‌هایی در این زمینه داریم که این یک درد است. نباید سراغ من که در باشگاه نیستم بیایند. باید به سراغ آقای جباری بروند. به پیشکسوتان کمک مالی می‌کردیم و همه آن‌ها هم پول‌ها را بر می‌گردانند و به قرض‌ها عمل می‌کردند.

77

وی گفت: باید پیشکسوتان را کنار فوتبال حفظ و از آن‌ها استفاده کرد. متاسفانه کم  کاری می‌کنند. حتی یکم نفر هم زیر نظر ایشان بیمه نشده‌اند. متاسفانه به دلیل سن و سال دیگر به آن‌ها اجازه فعالیت درست و با حوصله نمی‌دهند. نباید پیشکسوتان را قلع و قمع کرد و باید از تجربیاتشان به خوبی بهره برد.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز