بیژن حیدری: بازی با تماشاگر باعث افزایش تمرکز داوران می‌شود/ تمام تیم‌ها باید در ورزشگاه‌های دارای VAR حضور پیدا کنند

۱۴۰۱/۱۰/۲۷ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۲۳۱۳۵
بیژن حیدری: بازی با تماشاگر باعث افزایش تمرکز داوران می‌شود/ تمام تیم‌ها باید در ورزشگاه‌های دارای VAR حضور پیدا کنند
بیژن حیدری حرف‌های خود را درباره شرایط داوری این روزها بیان کرد.

بیژن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره دوره دانش‌افزایی در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دوره خوبی بود و با وجود محدودیت زمانی توانستیم اشتباهات را بررسی کنیم. مطالب به صورت کاربردی گفته شد. خود داوران با مدرسین هماهنگ بودند و حرف‌ها را بررسی می‌کردند. نکات مثبت گفته می‌شد و حس می‌کنم هماهنگی خوبی بوجود آمد.

وی درباره حضور تاج در این دوره‌ها اعلام کرد: خدا را شکر یکی از محاسن این دوره‌های حضور مسوولین است. شاید ما نتوانیم به دلیل مشغله آن‌ها را ببینیم. حضور آن‌ها باعث می‌شود مشکلات به صورت حضوری مشکلات را بررسی کنیم. متوجه شدیم آقای تاج به صورت ریزبینانه با کارگروه خود موارد را رصد می‌کنند و اتفاق خوب هم می‌تواند ورود var باشد که تمام جلسات آن در حال برگزاری است.

داور با سابقه کشورمان درباره var افزود: اگر قرار باشد در لیگ برتر از آن استفاده شود باید در تمام بازی‌ها استفاده شود. اگر تیمی در ورزشگاهش نتواند از آن استفاده کند باید بازی‌ها را در ورزشگاه دیگر برگزار کند. خود باشگاه در آن صورت یک ورزشگاه دیگر را به عنوان میزبان انتخاب کند.

حیدری که سابقه قضاوت در این دربی را دارد ادامه داد: ۴ بار شانس حضور در دربی را داشتم ۲ بار داور وسط بودم. به هر حال جو متفاوتی دارد. همه داوران دوست دارند این را تجربه کنند. این بازی مانند دیگر بازی‌ها است اما بخاطر حواشی خاص‌تر از دیگر مسابقات است. در نتیجه اشتباهات داور هم بیشتر به چشم می‌آید اما خودم از حضور در این بازی لذت بردم.

وی درباره عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها اظهار داشت: ۳ دربی را با تماشاگر بودم و یک دربی بی‌تماشاگر. تمام بازی‌های بی‌تماشاگر حس بازی دوستانه و تدارکاتی را می‌دهد. بازی با تماشاگر برای داور بهتر است و باعث افزایش تمرکز می‌شود. خودم از بودن تماشاگر لذت می‌برم. امیدوارم هرچه سریع تر از حضور تمشاگران بهره‌مند شویم.

وی افزود: افزایش داوران بین المللی؟ ما نمی توانیم سهمیه را افزایش دهیم. سهمیه دست ما یا فدراسیون نیست. ما هم دوست داریم تعداد بیشتری داور بین المللی داشته باشیم. امیدوارم بهترین‌ها بتوانند به این درجه از قضاوت برسند.

حیدری در پایان گفت: قبل از هر چیز باید از تمام تلاش‌های صورت گرفته تشکر کنم اما به صورت خاص دوست دارم درباره ورزشگاه‌ها نظارت بیشتری انجام شود. تیم‌های باشگاهی و ملی درباره رفتارها در قبال داور ضرر می‌کند. متولی فدراسیون است اما وزارت ورزش و جوانان می‌تواند کمک کند. باید سریع‌تر var بیاید زیرا داوران در حال حذف شدن هستند و امیدوارم تنگنا‌ها رفع شود. 

خبرنگار: علی شفیعی جم

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز