علی چینی: بهتر از رضاوند و مهدی‌پور در ایران پیدا نمی‌کنید/ بازی با مس آسان نیست

۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۳۱۰۵۰
علی چینی: بهتر از رضاوند و مهدی‌پور در ایران پیدا نمی‌کنید/ بازی با مس آسان نیست
پیشکسوت باشگاه استقلال نظرات خود درباره شرایط این تیم و وضعیت بازیکنان را بیان کرد.

علی چینی در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص شرایط استقلال اظهار داشت: استقلال در هفته‌های گذشته آسیب دیده و محروم زیاد داشته و این مساله باعث شده تا ساپینتو ترکیب کاملش را در اختیار نداشته باشد. نفرات جانشین توانایی داریم اما آن‌ها خیلی کم کنار هم بازی کردند و درک کمی از هم داشتند. مقابل ملوان ترکیب استقلال ایده‌آل شد. تمام مصدوم‌ها برگشتند. مهم ترین شان هم آرش رضاوند بود که یکی از مهره‌های کلیدی استقلال است. بعد از بازی مقابل تراکتور و سپاهان که با شکست توام شد، آبی‌پوشان توانستند یک برد بسیار خوب به دست بیاورد.

بازیکن اسبق استقلال درباره انتقادات از خط هافبک گفت: از هواداران استقلال یک سوال دارم. بهتر از آرش رضاوند و مهدی پور در ایران کجا سراغ دارید؟ اصلا چشمی، نیک‌نفس و مهری جای خود. کجا بهتر از رضاوند پیدا می‌شود؟ خیلی‌ها انتقاد می‌کنند که استقلال نیاز به پلی‌میکر دارد و خیلی‌ها هم دشمنی می‌کنند.  خیلی‌ها مخالف مدیریت، کادر فنی و بازیکنان هستند.

وی ادامه داد: استقلال دو تیم کامل دارد. ۱۱ بازیکن عالی درون زمین و ۱۱ بازیکن بیرون زمین. آرش رضاوند یک مجتبی جباری است. به فولاد رفت و ۶ ماه این تیم را متحول کرد. کسانی که این بازیکن را تخریب می‌کنند دشمن استقلال هستند. رضاوند در نفت بازیکن ما بود. بازی او تک‌ضرب و کم اشتباه است. او بازی را به خوبی به عمق می‌برد و پاس‌های خلاقانه‌ای می‌دهد. مهدی‌پور هم همینگونه است. تازه آمانوف را هم داریم. استقلال به بازیکن جدید نیاز ندارد. به نظرم تنها باید این بازیکنان را لای زر ورق نگه داشت تا مصدوم نشوند. بازیکنی چون چشمی نباید مصدوم شود. خدا را شکر غلامی هم به بازی‌ها رسیده است.

چینی با بیان اینکه استقلال نیازی به بازیکن جدید ندارد، تاکید کرد: چشمی مگر کم بازیکنی است؟ مهری مگر بد است؟ در دفاع حردانی داریم و در سمت چپ سلمانی. در خط حمله ارسلان و یامگا را داریم و امیرعلی صادقی با آینده‌ای روشن در استقلال حضور دارد. خیلی از تیم‌های لیگ آرزوی داشتن چنین بازیکنانی را دارند.

پیشکسوت استقلال درباره بازی مقابل مس گفت: بازی کردن در کرمان اصلا آسان نیست زیرا آب و هوایش خشک است. تهران هم اینگونه است اما شرایط آن‌جا سخت است. کرمانی‌ها تیم خوبی ساخته‌اند اما امیدوارم استقلال از فرصت‌هایش استفاده کند. ۱-۰ هم برای استقلال کافی است. منظورم این است اولویت باید کسب ۳ امتیاز باشد نه برد پرگل. استقلال بعد از شکست مقابل سپاهان به خودش آمد و با توجه به شکست پرسپولیس فاصله کم شد.

آیا اختلاف امتیاز فعلی قابل جبران است؟ پاسخ او این‌گونه بود: فوتبال به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن در دنیا محبوب است. هیچ بازی برای تیم‌های آسان نیست. بازی‌های آینده استقلال مقابل تیم‌هایی است که من قبول دارم بازی‌هایی نسبتا آسان هستند اما به هیچ‌وجه نباید حریفان را دست کم گرفت. امیدوارم با موفقیت این بازی‌ها را پشت سر بگذاریم و به قهرمانی برسیم.

چینی در پایان درباره شرایط خود گفت: چندی پیش بدنم کلیه را پس زد اما پزشک معالجم توانست این مشکل را تا حدودی حل کند. عفونت‌ها از بدنم خارج شد و حالا شرایطم بهتر شده است. فعلا همین‌گونه پیش می‌رویم تا ببینم چه پیش می‌آید.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز