بیانیه کمیته ملی المپیک در مورد جلسه با باخ

۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۰:۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۴۳۲۸۱۳
بیانیه کمیته ملی المپیک در مورد جلسه با باخ
کمیته ملی المپیک گزارشی را در مورد دیدار محمود خسروی وفا با رییس کمیته بین‌المللی المپیک منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمود خسروی وفا، رییس کمیته ملی المپیک ایران در لوزان سوییس با توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک دیدار کرد. در این دیدار که در راستای گسترش دیپلماسی ورزشی و افزایش تعامل و همکاری با نهادهای بین‌المللی و ارکان ورزشی جهان صورت گرفت، در خصوص موضوعات مختلفی از جمله وضعیت ورزش ایران در آستانه بازی‌های آسیایی و هم‌چنین رویدادهای کسب سهمیه المپیک بحث و بررسی صورت گرفت.

در این دیدار که سه ساعت به طول انجامید، وضعیت ورزشکاران ایرانی و به طور کلی ورزش در ایران و نقش کمیته ملی المپیک ایران در حفاظت از ورزشکاران و اعضای خانواده المپیک مورد بررسی قرار گرفت. موضوع حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات ورزشی بین‌المللی بدون هیچ گونه تبعیض نسبت به سایر ورزشکاران نیز مطرح شد.

توماس باخ ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های صورت گرفته، در کمیته ملی المپیک طی چند ماه اخیر، دغدغه و نگرانی خود را نسبت به برخی گزارش‌ها مبنی بر اخذ ضمانت‌های مالی از ورزشکاران و تیم‌ها ، قبل از سفر به خارج از کشور برای شرکت در مسابقات بین‌المللی ورزشی ابراز کرد و بر اهمیت نبود تبعیض از هر نظر و رعایت کامل منشور المپیک توسط کمیته ملی المپیک تاکید کرد.

در ضمن مقرر شد کمیته ملی المپیک ایران تلاش‌های خود را برای حفظ حقوق ورزشکاران، هم از منظر انسانی و هم از منظر ورزشی، پیگیری و گسترش دهد و به عمل خود مطابق با منشور َالمپیک و رعایت کامل اصل نبود تبعیض ادامه دهد.

رییس کمیته بین‌المللی المپیک درخواست کرد تا گزارش کتبی از کمیته ملی المپیک ایران درباره تمامی این موضوعات و هم‌چنین ارائه گزارش بیش‌تر در مورد وضعیت بانوان در ورزش ایران به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شود.

پس از دریافت این گزارش، بخش روابط کمیته‌های ملی المپیک IOC گزارش خود را در جلسه بعدی هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در مارس ۲۰۲۳ ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام//

نظر شما