ابراهیم اسدی: پرسپولیس اسیر قانون نانوشته فوتبال شد/ باقری و پیروانی می‌توانند به یحیی کمک کنند

۱۴۰۱/۱۱/۲۵ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۳۶۸۴۹
ابراهیم اسدی: پرسپولیس اسیر قانون نانوشته فوتبال شد/ باقری و پیروانی می‌توانند به یحیی کمک کنند
پیشکسوت پرسپولیس گفت: سرخ‌پوشان برابر هوادار مستحق شکست نبودند.

ابراهیم اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد شکست تیم فوتبال پرسپولیس برابر هوادار اظهار داشت: این برد و باخت ها در فوتبال طبیعی است؛ مهم این است که پرسپولیس بتواند با پوشش نقاط ضعف هایش و اشتباهاتی که در این بازی داشت خیلی زود به دوران اوج خود بازگردد.

وی در خصوص دیدار اخیر سرخ‌پوشان برابر تیم ساکت الهامی تاکید کرد: پرسپولیس برابر هوادار اگرچه از روزهای اوج خود فاصله داشت اما در مجموع تیم برتر میدان بود و بدون اغراق توپ و میدان را در اختیار داشت و با فشار زیادی به سمت دروازه حریف حمله می کرد تا گل پیروزی را به ثمر برساند که همین فشار زیاد باعث شد در ضدحمله روی یک اشتباه غیرعمدی مدافع و در حالی که چاشنی اشتباه داور نیز مزید بر علت شد، دروازه پرسپولیس در بدترین زمان ممکن باز شود.

کاپیتان سال‌های گذشته سرخ‌ها در ادامه افزود: پرسپولیس در این دیدار اسیر قانون نانوشته فوتبال شد؛ قانونی که می گوید گل نزنید گل می خورید و پرسپولیس در این بازی پس از اینکه چند موقعیت نسبتا خوب را از دست داد در یک ضدحمله و غفلت که با اشتباهات داوری توام شد، گل خورد و بازنده دیدار لقب گرفت.

پیشکسوت پرسپولیس با حمایت همه جانبه از یحیی گل‌محمدی خاطرنشان کرد: من به یحیی گل محمدی حق می دهم که در مقابل  اشتباهات داوری معترض شود. این یک اشتباه ساده نبود و داور با یک اشتباه تاثیرگذار روند بازی را در بدترین زمان ممکن به ضرر پرسپولیس تغییر داد. این پیروزی را به تیم هوادار تبریک می گویم اما به این مسئله  اشاره می کنم که واقعاً پرسپولیس مستحق شکست نبود و یک امتیاز کمترین حق تیم گل محمدی به شمار می رفت.

اسدی در واکنش به انتقادات مطرح شده در خصوص سیستم بازی پرسپولیس و بهره گیری یحیی از دو هافبک دفاعی در ترکیب اصلی تیمش به خبرنگار برنا گفت: بنده در این مورد انتقادی را به گل محمدی وارد نمی دانم اما نظرم این است که شاید پرسپولیس با استفاده از یک هافبک دفاعی و یک هافبک نفوذی پشت فوروارد بتواند در روند بازی نتیجه بهتری را به دست آورد اما به هرحال مربیان از نزدیک تمرینات و شرایط بازیکنان را می بینند و بر اساس آن بهترین تصمیم را می گیرند. شاید این شکست به نوع زنگ خطری را برای پرسپولیس به صدا آورد تا این تیم در ادامه فصل از ابزارها و داشته هایش به نحو احسن استفاده کند.

زننده گل قهرمانی پرسپولیس در اولین دوره لیگ برتر در مورد برخی اظهارنظرها در خصوص ایجاد تغییرات در کادر فنی پرسپولیس تاکید کرد: به نظر من الان اصلا زمان مناسبی برای ایجاد تغییرات نیست. یحیی گل محمدی باید بماند و محکم و با اقتدار به کارش ادامه دهد حتی اگر تیم در پایان فصل نتیجه هم نگیرد باید بگویم مقصر اصلی شرایط یحیی نخواهد بود. تا به امروز پرسپولیس بر اثر اشتباهات داوری امتیازات زیادی را از دست داده و این مسئله روی تمرکز تیم تاثیر منفی گذاشته است. 

وی در پایان گفت: توصیه من به اعضای تیم این است که دیگر به پشت سرشان را نگاه نکنند و با ذهنیت مثبت و شرایط روحی و روانی دگرگون شده روی بازی باقی مانده تمرکز کنند. در کادر و نیمکت پرسپولیس نفراتی مانند کریم باقری و افشین پیروانی را در کنار یحیی داریم که این نفرات به خوبی می توانند تیم را به شرایط روحی قبل و آرامش بازگردانده و در مسیر قهرمانی به یحیی گل محمدی کمک کنند. بدون شک قهرمانی حق پرسپولیس است و ما نباید به پشت سر نگاه کنیم و باید به این فکر کنیم که لیگ در حال حاضر تازه با 10 بازی پیش رو شروع شده است. با توجه به فاصله کم و رقابت تیم ها در صدر امکان جبران برای پرسپولیس هنوز وجود دارد و موفقیت در این بازی ها می تواند سند قهرمانی پرسپولیس را امضا کند.

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام// 

نظر شما