شهرداری تهران و کمیته ملی المپیک تفاهم نامه همکاری دو جانبه‌ای را امضا کردند

۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - ۲۰:۴۸:۴۶
کد خبر: ۱۴۴۲۳۴۹
شهرداری تهران و کمیته ملی المپیک تفاهم نامه همکاری دو جانبه‌ای را امضا کردند
مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته ملی المپیک و شهرداری تهران در راستای حمایت از کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی 2022هانگژو و المپیک 2024 برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، این تفاهمنامه که با هدف حمایت از مدال آوران ورزش ایران در بازی های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس در زمینه مسکن و اشتغال منعقد شد در ابتدا محمود خسروی وفا ضمن  قدردانی از شهردارتهران در حمایت از کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی و المپیک گفت: با توجه به درپیش بودن  رویداد های مهم بازیهای آسیایی،رقابت های کسب سهمیه و بازیهای المپیک، با توجه به شرایط موجود برای اینکه بتوانیم از حمایت‌های شهرداری و شورای شهر تهران برخوردار شویم تفاهمنامه فوق منعقد و این اتفاق اثرات مثبت و خوبی برای ورزش کشور خواهد داشت و با توجه به اینکه بودجه ورزش کشور از ابتدا کوچک بوده است حمایت‌های اینچنینی می‌تواند به جوانان ورزشکار ما کمک کند.

وی افزود: شهرداری ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌تواند کمک بسزایی برای رشد ورزش داشته باشد و از آنجاییکه در این دوره نیاز به حمایت بیشتری داریم ،بنا شد در قالب تفاهم‌نامه از ظرفیت شهرداری در موضوعات مختلف استفاده کنیم.از شهردار محترم بخاطر قبول این تفاهم‌نامه قدردانی می‌کنم چرا که ظرفیت ورزش کشور خیلی بالاست، ما در سه دوره قبل بازی‌های آسیایی چهارم، پنجم و ششم شدیم و بنا داریم در این دوره نتیجه بهتری کسب کنیم وبرای نیل به این اهداف به کمک نیاز داریم. ۵۰ سال است نتوانسته‌ایم سهمیه فوتبال را در المپیک بدست بیاوریم و امیدوارم این طلسم در المپیک پاریس شکسته شود و مردم شاد شوند.

رییس کمیته ملی المپیک  خاطر نشان کرد:شهرداری تهران در بحث ورزش همگانی حرف اول را می‌زند و تاکنون کارهای بزرگی  انجام داده است و از ظرفیت‌های ویژه‌ای مثل سالن‌های ورزشی و دیگر امکانات برخوردار است و امیدوارم بیش‌تر بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. آقای زاکانی از ورزشکاران خوب کشتی بوده‌اند و درک خوبی از ورزش دارند. این حمایت‌ها اثرگذاری خوبی در بین  جامعه ورزش کشور و قهرمانان ایجاد  خواهد داشت و از امروز احساس می‌کنیم پشتیبانی بیش‌تری داریم.

وی افزود: اشتغال قهرمانان و مسکن آن‌ها یک دغدغه بزرگ است. هر چند ورزشکاران به عشق پرچم با ارزش ایران به میدان می‌روند و هدف‌شان کسب جوایز نیست ولی  ما هم باید حداکثر تلاشمان را برای قدردانی از قهرمانان داشته باشیم و قطعا این همکاری انگیزه ورزشکاران و قهرمانان ما را برای افتخار آفرینی بیشتر خواهد کرد.

سپس دکتر علیرضا زاکانی شهر تهران ضمن تشکر از رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان داشت:از این عزیزان ممنونم که امکان خدمتگزاری دیگری را فراهم کردند تا بتوانیم به سهم خود در خلق افتخارات قهرمانان سهیم باشیم، عزیزانی که برای ما افتخارمی آفرینند و با افتخار آفرینی های خود نشاط ،سلامتی،افزایش غرور ملی و وحدت به ارمغان می آورند.آنچه رسالت ماست توجه به ورزش همگانی است ولی غفلت از ورزش قهرمانی که ضرورت یک جامعه پویا و پر نشاط است انکار ناپذیربوده و می بایست نسبت به آن توجه ویژه ای شود.

شهردار تهران تصریح کرد:عرصه ورزش از هر جهت یک نوع سرمایه گذاری است مثل نظام تربیتی که اثرات آنها تا سالیان سال در کل جامعه مشهود است و با خود عزت و نشاط و غرورملی به همراه می آورد و برای ما افتخاری است تا همکاری تنگاتنگی در این زمینه داشته باشیم و بتوانیم به سهم خود شرایط خوبی را برای افزایش انگیزه و روحیه جهت موفقیت های بیشتر ورزشکاران کشورعزیزمان در عرصه بین المللی فراهم شود.

همچنین دکتر سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ضمن قدردانی از شهردار تهران عنوان داشت :حضور شهرداری تهران درراستای حمایت و ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران و به عنوان یکی از حامیان کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو و المپیک پاریس برای ورزش قهرمانی ارزشمند و اثر بخش است که جای تقدیر و تشکر دارد .

سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو تصریح کرد:ورزش همواره حمایت دولت و مجلس را داشته ولی در کلان شهرها،شهرداری ها نقش انکار ناپذیر و سازنده ای در حمایت از ورزش دارند و این تفاهمنامه  که در حوزه اشتغال و مسکن برای قهرمانان منعقد شده می تواند انگیزه خوبی در بین قهرمانان و افتخار آفرینان عزیز ایجاد کند تا بتوانیم ضمن حفظ جایگاه خود در بازیهای آسیایی و المپیک به فکر ارتقا آن هم باشیم.

همچنین حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران نیز ضمن اشاره به فعالیت های ورزش شهرداری در حوزه همگانی عنوان داشت: از دل فعالیت های ورزشی شهرداری در حوزه همگانی استعدادهای خوبی پیدا شده که به ورزش قهرمانی تزریق می شوند و شهرداری بعنوان یکی از اعضای ثابت مجامع فدراسیون ها همواره  حامی ورزش قهرمانی بوده و امضا این تفاهمنامه اتفاق خوبی برای ورزش قهرمانی کشور خواهد بود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز