سعید لطفی: نتیجه‌گرایی به فوتبال ایران لطمه زده است/ محبی را چهره سال استقلال می‌دانم

۱۴۰۲/۰۱/۱۰ - ۰۰:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۴۴۸۲۵۴
سعید لطفی: نتیجه‌گرایی به فوتبال ایران لطمه زده است/ محبی را چهره سال استقلال می‌دانم
پیشکسوت استقلال درباره شرایط آبی‌پوشان صحبت کرد.

سعید لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص عملکرد سرمربی آبی‌پوشان در سال 1401 اظهار داشت: پیشتر هم گفته‌ام ریکاردو سایپنتو مربی متوسط رو به بالایی است که باید خودش را با فرهنگ‌مان وفق بدهد. او یک مربی متوسط به سمت خوب است.

پیشکسوت آبی‌پوشان درباره انتخاب مرد سال استقلال گفت: بازیکنان باکیفیت در استقلال زیاد حضور دارد اما تعصب خاصی روی محمد محبی دارم. او شاگرد خودم بودم و کیفیتش را می‌دانم. او نه در استقلال که در ایران بی‌نظیر است. مشکل او این است که خام است. هنوز به آن پختگی نرسیده. در صورتی که به آن پختگی برسد می‌تواند سال‌ها در اروپا بازی می‌کند. محبی از نظر من مرد سال استقلال است.

وی افزود: چه محبی و چه فوتبالیست‌های دیگر، هرچقدر بیشتر بازی کنند بیشتر هم موفق می‌شوند. اگر او در انتهای لیگ با مربیان اختصاصی کار کند از این هم بهتر می‌شود. به طور مثال در زاویه حرکتی و پاس مشکل دارد. این نقایص اگر بر طرف شود می‌توان سال‌ها بدرخشد.

مدافع اسبق استقلال در دهه 80 درباره اینکه آیا به عملکرد استقلال در سال 1401 می‌تواند نمره قبولی دهد یا خیر عنوان کرد: سال 1401 را سال خوبی برای استقلال می‌دانم. استقلال خوب نتیجه گرفته است. اما ای کاش شما همکاران‌تان از صرف نتیجه گرایی خارج شوید. تیم‌هایی را ببینید که فوتبال خوب بازی می‌کنند و تنها نتیجه را نبینید. آن‌ها را تشویق کنید. وضعیت به جایی رسیده که همه نتیجه‌گرا شده‌اند.

لطفی درباره پیشرفت فوتبال ایران و چهره‌های برتر ادامه داد: فوتبال نتیجه‌گرا شده و پسرفت کرده‌ایم. به طور مثال محمد ربیعی مربی خوبی است و باید به او بال و پر داد. باید او را تشویق کرد اما بسیار کم به او بها داده‌اند.

وی در پایان در مورد فعالیت‌های اخیر خود گفت: سال گذشته سایپا بودم. امسال هم پیشنهاداتی داشتم اما به دنبال سرمربیگری هستم. امیدوارم  شرایط فراهم شود و بتوانم در سال آتی به عنوان سرمربی فعالیت کنم زیرا دغدغه این کار را دارم.

خبرنگار: علی رضایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز