وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: روی موفقیت بانوان ایرانی در بازی‌های آسیایی حساب می‌کنیم

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۲۳:۳۸:۳۲
کد خبر: ۱۴۴۸۴۱۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: روی موفقیت بانوان ایرانی در بازی‌های آسیایی حساب می‌کنیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی نوروز به حضور موفق بانوان ایرانی در بازی‌های آسیایی و المپیک اشاره کرد و گفت: ما در بازی‌های آسیایی و المپیک در بخش بانوان مدال‌آور بودیم و روی موفقیت‌ها بانوان حساب می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه شب با حضور در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی نوروز با اشاره به ماجرای تلخ سقوط بالگرد وزیر ورزش و تیم همراهش گفت: اتفاق مهمی در تهران رخ داد و باوجود حادثه تلخ که وزیر ورزش هم دچار سانحه شد ولی امروز خوشحال شدیم که سیدحمید سجادی دقایقی در حیات دولت حاضر شد.

وی با اشاره به میزبانی ایران از بازی‌های بین‌المللی نوروز ادامه داد: با همتی بلند در وزارت ورزش این میزبانی به خوبی برگزار و کار بزرگی در حوزه امور معاون بانوان ریاست جمهوری و سایر نهادها انجام شد و حضور ۲۰ کشور در این دوره از رقابت‌ها مایه افتخار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال‌های آینده باید به دنبال ثبت این رویداد در تقویم بین‌المللی ورزشی باشیم. ما در کنار این رویداد ورزشی فعالیت اجتماعی بانوان را هم به نمایش گذاشتیم.

وی گفت: بانوان‌ ما در عین شایستگی در کنار نقش مادری و همسری در فعالیت‌های اجتماعی هم حضوری پر رنگ دارند و در سال‌های پس از انقلاب دیدیم چه کردند و در فعالیت‌های انقلاب، دوران جنگ و مسایل بعد از آن نقش خود را نشان دادند. درحالی که شاهد تفکرات افراطی مانند داعش بودیم و غربی‌ها می‌خواستند این را به نام اسلام به جهان ‌معرفی کنند.

محمدمهدی اسماعیلی ادامه داد: این گردهمایی و حضور ۲۰ کشور در ایران اسلامی نشان داد واقعیت‌ چیست. امروز ورزشکاران ما با حفظ همه ارزش‌های دینی در مسابقات حضور دارند. در رشته‌ها و حوزهای گوناگون شاهد افتخارآفرینی بانوان هستیم.

وی با اشاره به در پیش بودن بازی‌های آسیایی هانگژو و رقابت‌های المپیک گفت: ما در بازی‌های آسیایی و المپیک در بخش بانوان مدال‌آور بودیم و روی موفقیت‌ بانوان حساب می‌کنیم و این افتخارات موجب عصبانیت دشمنان ایران و انقلاب است.

مراسم اختتامیه نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز از ساعت ۱۹ دوشنبه شب با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد و خانم علم‌الهدی همسر رییس جمهوری ایران در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم میهمانان مختلفی از جمله دکتر زهره جعفری سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران، غفور کارگری رییس پاراالمپیک، مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیح ورزشکاران و سید محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و آرش فرهادیان مدیر کل دفتر مشترک فدراسیون های ورزش حضور دارند.

تیم‌های شرکت کننده و بانوان حاضر ‌در این رویداد از دیگر نفرات حاضر در مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی نوروز به شمار می‌روند.

در این دوره از بازی‌ها نمایندگان کشورهای افغانستان، ازبکستان، پاکستان، روسیه، مصر،نپال، اندونزی، عراق، تایلند، ارمنستان، گرجستان، فلسطین، بلاروس، کویت، قرقیزستان،تونس، سوریه، ترکیه و ایران حضور داشتند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز