استقلال در سال ۱۴۰۱؛ آبی پررنگ، آبی کم‌رنگ

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۰۰:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۴۴۸۸۰۵
استقلال در سال ۱۴۰۱؛ آبی پررنگ، آبی کم‌رنگ
تیم فوتبال استقلال تهران در سال گذشته عملکرد متفاوتی داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال استقلال سالی پرماجرا را پشت سر گذاشت که در اولین روز آن صدرنشین بود و در آخرین روز نایب قهرمان.

نیمه اول سال؛ زمین چمن

آبی‌پوشان سال شمسی را با صدرنشینی آغاز کردند. آن‌ها در آخرین دیدار پیش از آغاز سال، دربی را مساوی تمام کرده بودند. در دیداری که تک امتیاز برای‌شان حکم برد را داشت و باعث شد اختلاف‌شان با پرسپولیس کاهش پیدا نکند.

اولین بازی استقلال در سال ۱۴۰۱ دیدار مقابل پیکان بود که با تساوی ۰-۰ و اخراج سیلوا توام شد. ۶ هفته به پایان لیگ، آبی‌ها هنوز با پرسپولیس اختلاف امتیاز داشتند و بازی‌های سخت‌شان در راه بود. استقلال در اصفهان به تساوی رسید و دیدار بعدی با پدیده تا لحظات پایانی با تساوی پیش می‌رفت.

گل آرمان رمضانی اما باعث شد تا استقلال بازی خود را ببرد و با فاصله ۸ امتیازی در صدر بماند. هفته بعد از آن، استقلال در اهواز فولاد را ۲-۱ برد تا با توجه به شکست پرسپولیس، قهرمانی‌اش قطعی شود. ۳ دیدار بعدی آبی‌ها هم بدون شکست به پایان رسید تا این تیم یک جام طلایی کسب کند و قهرمانی خاطره‌انگیزی برای هوادارانش رقم بزند.

تغییرات روی نیمکت

چند روز پس از برگزاری جشن قهرمانی استقلال، اخباری مبنی بر احتمال حضور مجیدی روی نیمکت اتجاد کلبا شنیده می‌شد که در نهایت این اتفاق هم رخ داد. مجیدی با وجود داشتن قرارداد با هواداران استقلال خداحافظی کرد و آجورلو در فاصله چند هفته تا آغاز تمرینات پیش فصل مجبور شد به دنبال سرمربی باشد. افراد زیادی به عنوان کاندیدای نیمکت مطرح شدند که یکی از آن‌ها نکونام بود. اما نه نکونام، نه رحمتی و نه عنایتی به این پست پاسخ مثبت ندادند تا سرمربی استقلال فردی از پرتغال باشد؛ ریکاردو ساپینتو.

نکته عجیب در این زمینه فعالیت گسترده باشگاه استقلال در بازار نقل و انتقالات، بدون داشتن سرمربی بود. آبی‌ها هم بیشتر بازیکنان‌شان را حفظ کردند و هم خریدهای زیادی داشتند. خریدهایی چون شهباززاده،‌ محمد محبی و قایدی. عملکرد آن‌ها را تا حد زیادی می‌توان در فصل نقل و انتقالات تابستانی موفق دانست.

تغییرات مدیریتی

آبی‌ها پیش از برگزاری جام جهانی در اواخر مهرماه یک تغییر مهم مدیریتی داشتند. علی فتح‌الله‌زاده به جای مصطفی آجورلو روی صندلی مدیریتی استقلال نشست. ابهامات زیادی در خصوص عملکرد آجورلو در دوران مدیریتش وجود داشت که بسیاری از آن هنوز برطرف نشده است.

نیمه دوم سال؛ زمین چمن

این بخش را می‌توان دو قسمت مجزا در نظر گرفت. استقلال شروع خوبی در لیگ برتر نداشت و مقابل سپاهان شکست خورد. در ادامه اما روند مثبتی پیدا کرد و بازی های زیبایی به نمایش گذاشت. ماحصل این عملکرد هم کسب سوپرجام و رتبه قابل قبول دومی در لیگ، پیش از جام جهانی بود.

پس از جام جهانی آبی‌ها شروع خوبی نداشتند. در شهرآورد برد را از دست دادند و مقابل تراکتور و سپاهان هم در لیگ شکست خوردند تا فاصله با صدر به ۸ امتیاز برسد. در ادامه اوضاع کم‌کم به کام آبی‌ها شد. کسب ۶ برد در ۷ بازی باعث شد استقلال به نزدیکی صدر برسد و تیتراژ پایانی سال برای شان دلچسب باشد؛ تیتراژی شامل مقام دومی در جدول انتهای سال.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//

نظر شما