یوسف کرمی: تکواندو ایران پتانسیل بالایی دارد/ می‌توانم در پاکستان به هدفم برسم

۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۲۳:۰۱:۱۳
کد خبر: ۱۴۵۰۲۴۶
یوسف کرمی: تکواندو ایران پتانسیل بالایی دارد/ می‌توانم در پاکستان به هدفم برسم
ملی‌پوش اسبق تکواندو درباره شرایط این رشته در ایران و پاکستان صحبت کرد.

یوسف کرمی، ملی‌پوش اسبق تکواندو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص ارزیابی خود از عملکرد تکواندو در سالی که گذشت، اظهار کرد: معتقد هستم که پتانسیل بالایی داریم و جایگاه ما باید بهتر شود. در بحث پایه یکسری مشکلات وجود دارد که چندان توجهی به آن نمی‌شود. خیلی از ورزشکاران ما حتی بدیهیات تکواندو را هم رعایت نمی‌کنند و این موارد برای تکواندویی که روزی قهرمان دنیا بوده مناسب نیست.

وی ادامه داد: سال 1401 برای خودم سال بدی نبود و به آن اهدافی که مدنظرم بود رسیدم. تکواندو در کشور پاکستان محبوب نیست اما بنده تلاش کردم این رشته را به یک مقبولیتی در این کشور برسانم و خوشبختانه هم تا حدی موفق بودم. ما مدال آسیایی گرفتیم و مدالی که تا به امروز توسط تیم ملی پاکستان به دست نیامده بود.

دارنده مدال برنز المپیک اضافه کرد: برای خیلی‌ها شاید سوال باشد که چرا من فعالیت در پاکستان را پذیرفتم. من پیشتر در کرواسی بودم و حتی از مکزیک و چند کشور دیگر هم پیشنهاد داشتم اما دوست داشتم با تیمی شروع کنم که تقریبا صفر باشد تا بتوانم حتی به خودم ثابت کنم که می توانم به آن نتیجه دلخواهم برسم. سال آینده هم کنار این تیم خواهم ماند و اسم برایم مهم نیست. هر جایی که احساس راحتی کنم می‌مانم و کار می کنم.

کرمی گفت: تکواندو ایران در سال جدید روزهای سختی را در پیش رو دارد اما از پتانسیل خوبمان هم نباید در این برهه غافل شویم. کمتر کشوری را سراغ دارم که یک میلیون تکواندوکار داشته باشد. حتما این تعداد ورزشکار می‌تواند در صورت هدایت درست برای تکواندو کشورمان مثمرثمر باشند.

خبرنگار: فریبا جلیل‌خانی

انتهای پیام//

نظر شما