امیر قلعه‌نویی: دیدار با کنیا دشوارتر از روسیه بود/ برای تغییر سبک تیم ملی باید صبر کرد

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۲۳:۴۱:۴۹
کد خبر: ۱۴۵۳۸۵۸
امیر قلعه‌نویی: دیدار با کنیا دشوارتر از روسیه بود/ برای تغییر سبک تیم ملی باید صبر کرد
امیر قلعه نویی پس از پیروزی ایران برابر کنیا به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیر قلعه نویی پس از پیروزی مقابل تیم ملی فوتبال کنیا در نشست خبری بعد از بازی اظهار داشت: 2 بازی تدارکاتی که داشتیم دستاوردهای خیلی خوبی برای ما داشت و خیلی به ما کمک کرد. این چنین بازی های به مراتب سخت تر از بازی کردن مقابل روسیه و کره جنوبی است چرا که با لایه های متعدد دفاعی رو به رو می شویم.

وی ادامه داد: ما هم در حال تغییر شکل بازی تیم ملی هستیم و یقینا این نوع بازی کردن هزینه دارد. هزینه آن هم دادن گل در نیمه دوم بود اما خداراشکر میکنم که به بازی برگشتیم و توانستیم این بازی را از آن خودمان کنیم. تیم کنیا هم از نظر دفاعی و قدرت بدنی بالایی برخوردار بود و میانگین قدی بالایی هم داشتند. در نیمه دوم با توجه به تغییراتی که ایجاد کردیم هجومی تر بازی کردیم. برخلاف روند بازی که گل خوردیم ولی برگشتیم.

وی افزود: ما می توانستیم بهتر از این باشند و با 5 روز تمرین کردن یک سری از بازیکنان تیم ملی شرایط خوبی را نداشتند و مصدوم بودند. برای علی قلی زاده هم آرزوی سلامتی می کنم دیروز عمل جراحی کرده است.  در مجموع تیم ملی خوب بازی کرد بازی روان، سریع و بسیار خوب بازی کردیم. من به آینده خوش بین تر هستم اما نیاز به بازی‌های زیادی داریم تا بتوانیم به خوبی نسبت به هم شناخت کافی پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت باقی مانده می تواند نگرش خود را در تیم ملی نهادینه کند یا خبر عنوان کرد: ما با 2 معقوله مواجه هستیم که یکی نگرش است و دیگری نتیجه که در حال حاضر سعی می کنیم که نگرش تیم ملی را تغییر دهیم. این شکل کاری من است و هرجایی بودم به همین شکل کار کردم حتی در گل گهر، ولی ما باید مدل دیگری را هم بازی کنیم تا بتوانیم در مقابله با تیم ها کم نیاوریم. این موضوع مستلزم زمان است اما نتیجه با نگرش و برنامه متفاوت است همانطور که در جام جهانی دیدید خیلی از تیم ها بودند که شانس قهرمانی داشتند اما حذف شدند. من فکر می کنم با توجه به نسلی که در فوتبال داریم بتوانیم در جام ملت‌های آسیا شرایط خوبی را داشته باشیم.

وی افزود: راجع به نتیجه کسانی که قول می دهند می توانند در جام ملت ها قهرمانی بیاورند همین جا تیم ملی را به او تحویل می‌دهیم. شرایط ما امروز شرایط بسیار خوبی است. فوتبال است یا توپ به تیرک دروازه می خوردم و وارد دروازه می شود و یا مهدوی کیا پنالتی خراب می‌کند. انتفاقات فوتبال اجتناب ناپذیر است چرا که در جریان بازی زمانی که اصلا فکرش نمی‌کنی تیم 10 نفره می‌شود. ولی باید بگویم که نسل خوبی داریم و بازیکنانی هم که در لیگ حضور دارند دیدید در این 2 بازی خوب بازی کردند. از این به بعد هم دیدمان به لیگ بیشتر خواهد بود و بازیکنان دیگری هم به جمع ما اضافه خواهند شد. یقینا بازیکنان دیگر هم می توانند به ما کمک زیادی را کنند. تاکتیک شانس و اتفاقات همه و همه در فوتبال دخیل هستند. حتی زمانی که سرمربی تیم ملی بودم به یک اجلاس رفتم که در آنجا 5 تا 6 ویژگی مربی را مطرح کرده بودن که یکی از آن ها شانس بود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز