محمدی: همه وجودم با کشتی گره خورده است/ هرکجا لازم باشد در خدمت هستم

۱۴۰۲/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۸:۵۵
کد خبر: ۱۴۵۴۳۶۹
محمدی: همه وجودم با کشتی گره خورده است/ هرکجا لازم باشد در خدمت هستم
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان گفت: بعد از مسابقات المپیک برای اولین بار است که با حضور در خانه کشتی شهرستان خرم‌آباد باکشتی‌گیران از نزدیک ارتباط برقرار کرده‌ام.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ غلامرضا محمدی نایب قهرمان جهان و سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران با حضور در جمع نونهالان آزادکار شهرستان خرم‌آباد ضمن بازدید از روند تمرینات آنان به تمرین با نسل آینده‌ ساز کشتی لرستان پرداخت.

محمدی در جمع کشتی‌گیران و خبرنگاران حاضر در سالن گفت: با افتخار گذشته خودم را نمی توانم فراموش کنم و این یکی از اصول رسیدن به موفقیت است و شاید حداقل کاری است که برای قدرشناسی توانسته‌ام انجام داده ام.

وی افزود: شاید حدوداً یک سال و هفت ماه است که بعد از مسابقات المپیک به سالن کشتی آمده‌ام و از نزدیک با کشتی‌گیران ارتباط برقرار کرده‌ام ، البته من همواره پیگیر کشتی هستم و همه‌ی وجودم با کشتی گره خورده است و تا زمانی که زنده باشم در کنار کشتی خواهم بود و هرکجا که نیاز باشد این را اثبات کرده‌ام که با همه وجودم در خدمت کشتی هستم.

وی با تاکید براینکه این نسل آینده‌سازان کشتی استان و کشور هستند تصریح کرد: من با افتخار امروز در این جمع آمدم تا از نزدیک شاهد روند تمرینات این نسل باشم.

محمدی در پاسخ به این سوال که نونهالان چه کاری باید انجام دهند تا در مسیر رسیدن به موفقیت و راهی که الگوهای ذهنی این نسل طی نموده‌اند، دلسرد نگردند پاسخ داد:امروز در تمرینات نیز به کشتی‌گیران نونهال تاکید کردم که این مسیر، مسیر سختی است و به قول یکی از چهره‌های شاخص کشتی، این کار بسیار گریه ها دارد و گاهی خنده ها دارد.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: داشتن الگو خوب است اما فکر می‌کنم هرکسی باید ابتدا با خودشناسی به اوج توانایی‌های فردی خود دست یابد و با رسیدن به خودباوری، بزرگ بیاندیشد و در این مسیر سخت با تکیه بر خودشناسی و البته کسب تجربیات مربیان و حمایت خانواده و قرار گرفتن در محیط مناسب به مقصود برسد.

وی بیان کرد: همه‌ی عواملی که عرض شد می‌تواند در موفقیت فرد اثرگذار باشد اما تاکید می‌کنم بالاتر از تمامی این موارد، خود شخص است که باید با پشتکار، تمرین، تمرین و تمرین به هدف برسد.

محمدی تصریح کرد: در این مسیر بالا و پایین‌های بسیاری وجود دارد، زمین خوردن‌های بسیاری وجود دارد اما این کشتی‌گیر است که باید برخیزد و بایستد و مسیر را ادامه دهد.

وی افزود: کشتی ورزش سختی است، این رشته ابتدا انسان را می‌سازد تا حتی در زندگی شخصی خود موفق گردد و سپس او را در مسیر رسیدن به موفقیت آماده می‌سازد و امیدوارم این بچه‌ها بتوانند با بهره‌گیری از انسان‌های موفق مثل مربیان خوب و باتجربه و البته حضور در محیط مناسب ورزشی به این مهم دست یابند.

سرمربی سابق تیم ملی تاکید کرد: در شهرستان ها تمرین کردن قطعا سختی های خود را دارد، با شرایط سخت اقتصادی امروز باید ببینیم این بچه‌ها چگونه زندگی می‌کنند و شاید بیشتر از مشکلات این نسل بی‌خبر باشیم اما ایمان دارم که اراده و خودباوری می‌تواند بسیاری از غیرممکن ها را در این میدان سخت ممکن کند.از

مدال آور سالهای گذشته کشتی ایران و جهان ضمن امیدواری نسبت به وضعیت کشتی لرستان افزود: در گذشته چهره‌های بسیاری داشته‌ایم که در رده‌های پایه قهرمان دنیا شده‌اند و افتخارات بسیاری کسب کرده‌اند اما در ادامه مسیر دیگر خبری از آنان نبوده چرا که اعتقاد دارم مسیر را گم کرده‌اند و متاسفانه عوامل بسیاری در این ماجرا مقصر بوده‌اند.

محمدی تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان، هیات کشتی استان، مربیان و هر کدام از ما، به سهم خودمان درباره آینده‌سازان این استان و کشور مسئولیت‌هایی داریم که امیدوارم به طور جدی پیگیری کنیم تا در آینده شاهد اتفاقات خوبی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام// 

نظر شما