داورزنی: والیبال جهان از نام ایران هراس دارد

۱۴۰۲/۰۱/۱۱ - ۱۷:۵۵:۴۷
کد خبر: ۱۴۵۴۶۷۴
داورزنی: والیبال جهان از نام ایران هراس دارد
رئیس فدراسیون والیبال با بیان این‌که جهان از نام ایران هراس دارد، خطاب به بازیکنان تیم ملی جوانان گفت: باید باانگیزه و تمرکز کامل تلاش کنید.

به گزارش خبرگزاری برنا، اردوی تیم ملی جوانان ایران برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان 2023 از روز گذشته در کمپ تیم‌های ملی والیبال آغاز شده است.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال امروز (جمعه یازدهم فروردین) به‌رغم تعطیلی در جمع ملی‌پوشان جوان کشورمان قرار گرفت و خطاب به بازیکنان این تیم گفت: چند سالی است که با هم برای توسعه والیبال ایران کار می‌کنیم. سابقه حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا و جهان و جوانان آسیا را دارید و می دانید که مرحله به مرحله کار سخت‌تر شده است.

وی با بیان این‌که در رویدادهای مهم قبلی اشتباهاتی نیز داشته‌اید که باید درس عبرت برایتان باشد، تصریح کرد: شرایط مسابقات قهرمانی جوانان جهان به مراتب سخت‌تر از رقابت‌های قبلی خواهد بود ولی اگر بخواهیم و مصمم باشیم، می‌توانیم قهرمان جهان شویم. والیبال جهان نیز از نام ایران هراس دارد زیرا یکی از بهترین‌های آسیاست.

داورزنی با تاکید به تمرکز بازیکنان در تمرینات، گفت: انتظار فدراسیون از بازیکنان داشتن تمرکز در تمرینات و مسابقات است که اگر نباشد فایده ندارد. من تجربه سالیان دراز در ورزش دارم، بنابر این یادآوری می‌کنم که تمرکز اصلی مهم  در تمرینات و مسابقات است.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر این‌که اکثریت مصدومیت ها در ورزش به دلیل نبود تمرکز است، گفت: تمرین بدون تمرکز فایده ندارد و طبیعی است که بازیکن مصدوم می‌شود. شماها سرمایه‌های ملی ایران هستید و به عنوان ملی پوشان والیبال در اردو قرار گرفتید و سال‌ها برای مردم باید افتخارآفرینی کنید. اگر آینده خودتون و کشورتان برایتان مهم است، باید در اردوها مصصم، باانگیزه و تمرکز کامل تلاش کنید.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید باور داشته باشید که می‌توانید بهترین جهان باشید، در هر پستی که بازی می‌کنید، فرقی نمی‌کند. والیبال جهان به شما توجه دارد، چون رغیب جدی برای آن‌ها هستید. بنابر این همانطوری که تمرین می‌کنید، مسابقه دهید.

داورزنی تصریح کرد: خوشبختانه مسابقات قهرمانی جوانان جهان در بحرین برگزار می‌شود که از نظر شرایط آب و هوایی و بعد مسافت مناسب است. کار سختی در پیش رو دارید و برای به دست آوردن کاپ و مدال باید بجنگید. انسجام تیمی و روحیه جنگندگی باید در تیم باشد و فدراسیون علاقمند به کار انفرادی نیست، موفقیت در کار تیمی و گروهی است. انتظار داریم تک تک بازیکنان تفکرات و رفتار تیمی و گروهی داشته باشند، البته هر بازیکنی برای موفقیت در تیم اثرگذار است.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: اکثر بازیکنان تیم ملی جوانان ظرفیت حضور در تیم ملی بزرگسالان را دارند و می‌توانید در آینده نقش خود را در این تیم ایفا کنند.

وی با اشاره به حضور حدود 180 بازیکن در اردوهای تیم‌های ملی مردان، زنان و رده‌های سنی والیبال گفت: تامین نیازها و امکانات این اردوها کار آسانی برای فدراسیون نیست، اما از هیچ کمکی برای موفقیت والیبال ایران دریغ نخواهیم کرد.

داورزنی تاکید کرد: مردم از بازیکنان تیم‌های مختلف والیبال ایران جنگندگی و نمایش خوب می خواهند و نتیجه در جایگاه بعدی قرار دارد. توانایی قهرمانی و قرار گرفتن بر روی سکوهای جهانی را دارید. بنابراین با کار، تمرکز و انسجام تیمی بهتر رسیدن به افتخارات جهانی ممکن است.

غلامرضا مومنی مقدم سرمربی تیم ملی جوانان با تشکر از حمایت‌های رئیس فدراسیون والیبال که باعث دلگرمی بازیکنان و کادر فنی این تیم است، گفت: سه هدف برای تیم ملی جوانان تعریف کردیم که نخست قهرمانی در آسیا بود و خوشبختانه آن را به دست آوردیم.

وی تصریح کرد: حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان و پرورش بازیکنان شایسته برای حضور در تیم ملی بزرگسالان دیگر اهداف این تیم است و امیدواریم با بهترین نتیجه ممکن از بحرین به کشور برگردیم. بازیکنان خوشبختانه به بلوغ فکری رسیدند و از نظر حرفه‌ای عملکرد بسیار خوبی دارند. نقاط ضعف و قوت را کادر فنی به آن‌ها گوشزد کرده است و امیدوارم تا تیرماه به شرایط ایده‌آل برسند.

ارشیا بهنژاد، پندار مومنی‌مقدم، فربد حق‌شناس، امیرمحمد گلزاده، امیرمحمد خورشیدی، متین جعفری، پوریا حسین‌خانزاده، یونس جوان، مبین نصری، پوریا حسین‌پور، امیرحسین ساداتی، علی حق‌پرست، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی، شایان سپهری‌فرد، مهدی بیاتی، سینا صادقی، سجاد جلوداریان، حسین حاجی کلاته و کمیل خجسته بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.

محمد حسین حسینی‌فرد به عنوان سرپرست، غلامرضا مومنی‌مقدم (سرمربی)، پیمان اکبری (مدیر فنی)، مهران زارع، محمد منصوری و امین شاکری (مربیان)، پوریا عزیزی (کمک مربی)، مهدی حسن‌زاده (مربی بدنساز)، عرفان مداح (فیزیوتراپ)، سائد جدیدالاسلام (آنالیزور) و چالاک محمد رحیمی به عنوان ماساژور، تیم ملی والیبال جوانان ایران را در این اردو همراهی می‌کنند.

انتهای پیام//

نظر شما