رنگرز: چرخه انتخابی تیم ملی روندی قانونی پیدا کرده است/ کشتی‌گیران بیرون از تشک رفیق‌اند و داخل آن رقیب +فیلم

۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۱۸:۲۵:۱۹
کد خبر: ۱۴۶۷۹۲۱
رنگرز: چرخه انتخابی تیم ملی روندی قانونی پیدا کرده است/ کشتی‌گیران بیرون از تشک رفیق‌اند و داخل آن رقیب +فیلم
حسن رنگرز در حاشیه اردوی تیم ملی به بررسی شرایط کشتی‌گیران در مسابقات پیش رو پرداخت.

حسن رنگرز، سرمربی تیم کشتی فرنگی ایران در خصوص اردوی تیم ملی به خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا گفت: پس از رقابت‌های قهرمانی آسیا این اولین اردوی ما است و سپس بخشی از بچه‌ها به رقابت‌های رنکینگ سوم بیشکک قرقیزستان اعزام خواهند شد. شرایط خوبی داریم. بلافاصله پس از پایان این اردو، ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت جام تختی را در تهران در پیش داریم که مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی تلقی می‌شود. چرخه انتخابی تیم ملی روندی قانونی پیدا کرده و امیدوارم تمام تلاش‌ها خورجی اش اتفاقی مثبت باشد. تیم ملی کشتی فرنگی در بلگراد چهارم شد و امسال کار سخت‌تر است. رقابت‌های جهانی کیفیتی متفاوتی دارد.  سال کسب سهمیه المپیک است و امیدواریم نتیجه ایده‌آلی را کسب کنیم.

وی درباره امکانات و شرایط اردو افزود: به لحاظ امکانات، تنوع مراحل تمرینی و محل اسکان شرایط با گذشته قابل مقایسه نیست. امروز زندگی اردویی آسان تر شده هرچند که سختی‌های خودش را دارد. استرس و فشار مرتبط با نتیجه و پاداش‌هایی که انگیزه بچه‌ها را تغییر می‌دهد همه در مسیر قهرمانی وجود دارد. در مجموع اما شرایط ما در کمپ تیم ملی قابل مقایسه نیست. جوانانی شایسته داریم که می‌توانند حماسه خلق کنند. در مسابقات اخیر هم آن‌ها نشان دادند چه توانایی‌هایی دارند. قطعا مسابقات جهانی با دیگر مسابقات فرق دارد اما تمام تلاش ما این است گام‌های برداشته شده با کمترین خطا باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد مسابقات پیش رو توضیح داد: کشتی فرنگی توسط نه از جایگاه خود دفاع کند اما ۱۴۰ روز تا بازی‌های قهرمانی جهانی داریم، نزدیک به ۱۵۵ روز تا بازی‌های آسیایی و ۴۵۰ روز تا المپیک. هر روز از این زمان باقی مانده باید ما را به رسیدن به المپیک آماده کند اما این مساله مستلزم برخی اقدامات است که بخشی از آن در اختیار  کادر فنی است و بخشی بر عهده وزارت ورزش و کمیته ملی المیپک. امیدوارم در موضوع قهرمانان المپیک برای قهرمانانی که تعداد کمی دارند کمکی انگیزشی شود. ما برای کسب مدال و سهمیه روی سهمیه های محدودی حساب می‌کنیم و حمایت ها باید حالا از بچه‌ها انجام شود نه شب رقابت‌ها.  کشتی‌گیر کار خود را انجام می‌دهد اما اگر بتوانیم در این شرایط اتفاق خاصی رقم زنیم شرایط متفاوت خواهم بود.

رنگرز با تایید پوست‌اندازی تیم ملی اظهار داشت: قبول دارم که کشتی فرنگی دچار پوست اندازی شده. چرخه انتخابی تیم ملی الزامات خاص خود را دارد. تعهد و تقید به قوانین عملا هزینه‌هایی دارد. این هزینه‌اه را باید بپذیریم تا در دراز مدت کشتی فرنگی از فضای موجود خود عبور کند و چند تیم نزدیک به هم داشته باشیم و مشکلی در زمینه فقدان سرمایه نداشته باشیم. این جوانان می توانند حماسه خلق کنند اما در این حین ممکن است بر اثر بی‌تجربگی به مشکل برخورند. در ۲۰۱۲ توانستیم بهترین اتفاق ممکن را رقم بزنیم. کادرفنی برای  سال‌های متمادی مساله آماده‌سازی را در یک بازه زمانی حداقل ۴ ساله در ذهن داشت. همه آن تیم مدال آور بودند. در ۶ وزن تیم اعزام شد و همه شانس مدال بودند. با آن کیفیت می‌شود به نتیجه امیدوار بود. به همین دلیل مسابقات جهانی امسال بسیار مهم است. تیم در بازه زمانی کوتاهی در اختیار من بوده. کسب نتیجه در برخی بازی‌های ضروری بود و خیلی فرصت نکردیم کاری که مدنظرمان است انجام شود. زمان اندکی تا مسابقات داریم اما امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد.

 

سرمربی تیم ملی در خصوص جو اردو گفت: گهگداری قبل از تمرین کشتی و بدنسازی، والیبال بازی می‌کنند و جو خوبی بر اردو حاکم است. خیلی مهم است که بیرون از تشک رفاقت داشته باشی و داخلش رقابت کنی. شاید کشتی یک رقابت انفرادی تلقی شود اما همه مجموعه باید کنار هم حرکت کنند. فکر می‌کنم علی و رضا گرایی به شدت با هم رفیق هستند. علیرضا مقبلی و پویا دادمرز کنار هم هستند. بچه‌ها در زمان استراحت در بیلیارد بازی می‌کند که تمرکزشان را افزایش می‌دهد. بین ما مربیان هم طالب نعمت پور نماینده است که همه مسابقات را می‌بازد.

وی در پایان گفت: تشکر می‌کنم از از برنا که روح تازه‌ای به کالبدش دمیده شده و می‌تواند در راستای شفاف‌سازی کمک کند. تشکر از شما که به اردو آمدید و امیدوارم با تعامل بین فدراسیون وخبرگزاری گام‌های بزرگی در خصوص انعکاس رویدادها، اتفاقات بیفتد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز