قلیچ: داور ایرانی قدرت قضاوت دربی را ندارد/ پرسپولیسی‌ها به من احترام نگذاشتند/ مگر می‌توانم استقلالی شوم؟

۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ۱۴:۲۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۷۹۲۹۲
قلیچ: داور ایرانی قدرت قضاوت دربی را ندارد/ پرسپولیسی‌ها به من احترام نگذاشتند/ مگر می‌توانم استقلالی شوم؟
دروازه‌بان قدیمی پرسپولیس در آستانه دربی صحبت‌های مهمی را مطرح کرد.

وحید قلیچ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص عملکرد پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی اظهار داشت: عملکرد پرسپولیس عالی بود، بازیکنان طراز اول و خوبی در زمین و حتی روی نیمکت داشتیم، این تیم با هر مربی دیگری هم قهرمان می‌شد. ۹۰ درصد قهرمانی روی دوش بازیکنان بود.

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با رویارویی پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی عنوان کرد: دربی بازی لحظه‌هاست و هر تیمی از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند برنده این دیدار است، یک اشتباه باعث می‌شود یک تیم برنده یا بازنده شود. دربی بهترین موقعیت است که پرسپولیس بتواند در کسب عنوان قهرمانی دبل کند. انگیزه استقلالی‌ها بیشتر از انگیزه پرسپولیسی‌ها است آنها عزم‌شان را جزم کرده اند  تا بتواند در این دیدار نتیجه بگیرند.

قلیچ در واکنش به درخواست باشگاه استقلال مبنی بر حضور داور خارجی در دربی تصریح کرد: داوران ایرانی قدرت قضاوت دیدارهای این چنینی را ندارند. داوران ما امسال با وجود آقای افشاریان در حد و اندازه لیگ برتر عمل نکردند. امسال در هر دیداری عده‌ای به قضاوت داور معترض بودند. داوری در ایران ضعیف پیش می‌رود و حتی می‌توان گفت سطح داوری ما از بنگلادش هم پایین‌تر است. صحبت از حضور آقای فغانی برای این دیدار بود که باید بگویم او هم فرقی با داوران داخلی ما ندارد. 

وی افزود: داور باید بی‌طرف باشد، بدبختانه ما الان چنین داوری نداریم. فکر نمی‌کنم داوری که با توپ و تشر یک سرپرست، نتیجه بازی را عوض کند داور سالمی باشد. در فوتبال هر کسی قدرت و پولش بیشتر باشد او برنده است. مربی داخلی ما که در آستانه سقوط است می‌آید برای مربی خارجی که در جام باشگاه‌های اروپا بازی کرده رجز می‌خواند.

قلیچ در خصوص انتقاد گل‌محمدی در نشست خبری از ساپینتو گفت: اسم نمی‌برم ولی آقایی که چنین ادعایی می کند خودش هم فرشته نیست او هم خیلی کارها کرده است اگر یک امتیازش جابجا می‌شد پدر فوتبال را در می‌آورد. ما که تمام شدیم و فوتبال فعلا مال این‌هاست. 

وی در رابطه با حواشی و انتقادات مربوط به حضورش در تمرین استقلال تصریح کرد: سر تمرین پرسپولیس رفتم بازیکنان با من رفتار مناسبی نداشتند، هیچ کدام‌شان جلو نیامدند دست بدهد و احوالپرسی کنند! مربیان هم طوری بودند که انگار ما آمده‌ایم جای‌شان را بگیریم. اینها را در هیچ کجا مطرح نکردم. هوادار که نمی‌داند؛ او فکر می‌کند من استقلالی شده‌ام. من ۱۲ سال در دروازه پرسپولیس ایستاده‌ام از ۹ سالگی پرسپولیسی بوده‌ام و زندگی‌ام با این تیم گره خورده‌است. مگر من می‌توانم استقلالی باشم؟ همه این ها از جایی شروع شد که در تمرین پرسپولیس با من بدرفتاری شد. مربی و سرپرست این تیم باید ما را به درستی برای بازیکنان معرفی می‌کردند. به بازیکن گفته ‌اند اگر ببینیم با وحید قلیچ عکس گرفته‌ای از تمرین اخراج خواهی شد.

وی ادامه داد: آقای گل‌محمدی مگر پیشکسوتان گلر پرسپولیس از مربی برزیلی شما کمتر هستند؟ ایشان اصلا کجا بازی کرده اند؟این آقا ما را تهدید کرده و به دروازه‌بانان تیم گفته است اگر شما بخواهید من از پس ایشان برمی آیم! از زمانی که این آقا آمده بیرانوند چه گلی به سر پرسپولیس زده؟ بیرانوند گلر تیم ملی است باید خوب باشد و کار بزرگی نکرده است. مثل این می‌ماند من بگویم عابدزاده را من به فوتبال آورده‌ام؛ مگر می‌شود؟ او در فوتبال ما بود فقط دو سال با من کار کرده است. 

قلیچ در ادامه گفت: به تمرین استقلال که رفتم خدا شاهد است همین که درب کمپ حجازی باز شد آقای ساپینتو و بیژن طاهری دوان دوان به طرف من آمدند. سر تمرین رفتیم همه بازیکنان و مربیان به جز آقای غلامپور آمدند.  غلامپور هم فکر کرد من آمده ام جایش را بگیرم حتی به گلرها اجازه نداد که بیایند. ولی او مربی استقلال است و به من مربوط نیست، به او خرده‌ای نمی‌گیرم.

وی افزود: من پرسپولیسی‌ام سر تمرین تیمم که بروم توقع احترام دارم چون برای این تیم زحمت کشیده‌ام. هواداران این جریانات را نمی‌دانند و به من فحش می‌دهند، اینها همه صدقه سر آقایان گل محمدی و پیروانی است. آنها باید بازیکنان تیم را توجیه کنند که به پیشکسوتان احترام بگذارند. به آقای عبدی و پاکدل گفتم بیایید کنار من تا عکس بگیریم گفتند تو رو خدا از ما این را نخواهید؛ آقا یحیی بیرون‌مان می‌کند! این ها دل آدم را می‌شکند. وقتی با من چنین رفتاری می‌شود و دلم می‌شکند چنین صحبت‌هایی انجام می‌دهم. آقای محمدخانی هم ندانسته گفته بودند که قلیچ با رفتن به تمرین استقلال آبروی ما را برده است به او زنگ زدم برایش توضیح دادم و کدورت‌ها رفع شد. 

قلیچ در پایان خاطر نشان کرد: روز چهارشنبه به استادیوم می‌روم اما در بین هواداران دو تیم هم نمی‌نشینم، به وی آی پی می‌روم بلیت را هم خودم می‌خرم نیازی ندارم کسی به من بلیت بدهد چون به ما نه بلیت می‌دهند و نه برای‌مان ارزشی قائل می‌شوند آن وقت توقع هم دارند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز