عبدی: به قهرمانی در آسیا فکر می‌کنیم/ لیگ ایران اسیر روزمره‌گی شده است

۱۴۰۲/۰۳/۱۸ - ۰۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۳۶۶
عبدی: به قهرمانی در آسیا فکر می‌کنیم/ لیگ ایران اسیر روزمره‌گی شده است
سرمربی تیم نوجوانان ایران در خصوص آخرین وضعیت تیمش توضیحاتی ارائه داد.

حسین عبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، با اشاره به روند آماده‌سازی تیم نوجوانان ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی اظهار داشت: ما در تلاش بودیم در ماه‌های اخیر تیم را برای حضور موفق در بازی‌های رسمی آماده کنیم. در این مسیر برگزاری اردو و بازی‌های دوستانه بین المللی می‎‌توانست کمک زیادی به ما داشته باشد اما امکانات محدود و تحریم‌هایی که با آن روبرو بودیم، ما را در این زمینه محدود کرد. در این مسیر تنها امکان سفر به دوبی و برگزاری دو بازی دوستانه با عربستان برای ما پیش آمد. به هرصورت اردوی پیش روی، آخرین اردوی ما قبل از اعزام به تایلند است و قرار است ما 10 روز زودتر به این کشور برویم و برای حضور در مسابقات رسمی‌مان آماده شویم.

وی در مورد وضعیت بازیکنان تیمش از نظر مصدومیت و مشکلات خروجی تاکیدکرد: با توجه به این که تیم ما بازیکنان زیر 18 سال هستند، مشکلی برای خروج نداریم. در زمینه مصدومان هم باید بگویم ما چند بازیکن ضرب‌دیده داشتیم که با تلاش کادرفنی و پزشکان به زودی به طور کامل در اختیار ما قرار خواهند گرفت.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در خصوص ترکیب و نفرات حاضر در اردو خاطرنشان کرد: درهای تیم ملی به روی بازیکنان مستعد باز است و ما از حضور نفرات مستعد برای حضور در جمع‌مان استقبال می‌کنیم. اینجا تیم ملی است و جای بهترین‌هاست و برای ما رنگ‌ها معنا ندارد و هر بازیکنی به لحاظ فنی لیاقت حضور در تیم ملی را داشته باشد، می‌تواند به جمع ما اضافه شود.

عبدی در مورد برگزاری مراسم بدرقه تیم ملی در حضور چهره‌های سرشناس فوتبال ایران گفت: از همکاران و مدیران محترمی که برای بدرقه تیم ملی در کنار ما حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم. آقایان نبی، زادمهر، میرشاد ماجدی، امیر قلعه نویی و... در این مراسم حضور داشتند و به ما روحیه دادند و  وزن جلسه را بالا بردند.

وی در مورد شناخت کادرفنی از حریفان ایران تاکید کرد: واقعیت امر این است که شناخت زیادی از حریفان‌مان نداریم. ما برای برگزاری اردو و بازی خارجی مشکل داشتیم و امکانات لازم برای سفر و رصد حریفان‌مان در بازی‌های‌شان را هم نداشتیم. اطلاعات ما مربوط به دور رفت و مربوط به چند ماه پیش است و فقط از سیستم و آرایش حریفان شناحت کمی داریم. به همین دلیل به نظر می‌رسد همه تیم‌ها بعد از بازی اول‌شان می توانند از یکدیگر به شناخت خوبی دست پیدا کنند. به هرصورت ما به قهرمانی در آسیا فکر می‌کنیم و امیدوار هستیم که به این هدف‌مان دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در مورد قهرمانی تیم یحیی گل‌محمدی در لیگ برتر و جام حذفی خاطرنشان کرد: جا دارد این دو قهرمانی را به پرسپولیس و هواداران تبریک بگویم. این اتفاق، اتفاق خوبی برای پرسپولیس و هوادارانش بود و امیدوار هستم در ادامه این تیم بتواند در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشد و طلسم قهرمانی در این رقابت‌ها برای پرسپولیس شکسته شود.

عبدی در خصوص ارزیابی‌اش از لیگ در فصل اخیر تصریح کرد: به نظر من لیگ ما هر سال عقب‌نشینی می‌کند و در این لیگ فقط تعداد محدودی از تیم‌ها شرایط خوبی داشتند و سایر تیم‌ها با استرس و کیفیت پایینی را از خود به نمایش گذاشتند. متاسفانه در این فصل ما پدیده و بازیکن شاخص جدیدی را نداشتیم و لیگ ایران در چنین شرایطی اسیر روزمره‌گی شده است و در نهایت لیگی که در نهایت باید به تیم ملی کمک کند در این فصل خروجی خوبی را نداشت.

وی در مورد حضور مربیان خارجی در چرخه لیگ برتر ایران گفت: ما اصلا با حضور مربیان خارجی در لیگ ایران مخالف نیستم اما صحبتم این است که از فوتبال و ورزش باید برای ابزاری برای هنجارسازی استفاده شود نه ناهنجاری. به نظر من باید برای جذب مربیان خارجی تفکر بیشتری به کار گرفته شود. به نظرم مربیان خارجی باید به لیگ ایران تزریق شود که سطح فنی و دانش مربیان داخلی را بالاتر ببرد.

گفت‌وگو از علی شفیعی‌جم

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز