حمید سجادی: هر قانونی که به تقویت ریال کمک کند مورد تایید ما است/ با تعیین سقف قرارداد به سمت فیرپلی مالی می‌رویم

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۳:۲۹:۳۶
کد خبر: ۱۴۸۲۸۴۴
حمید سجادی: هر قانونی که به تقویت ریال کمک کند مورد تایید ما است/ با تعیین سقف قرارداد به سمت فیرپلی مالی می‌رویم
وزیر ورزش و جوانان گفت: هر قانونی که به تقویت ریال و هویت ملی ما کمک کند، مورد تایید ما است.

به گزارش خبرگزاری برنا، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در واکنش به قراردادن سقف مالی برای قرارداد بازیکنان فوتبال و بستن قراردادها بر مبنای پول داخلی و ریال  توضیحاتی را ارائه کرد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص در نظر گرفتن سقف قرارداد برای باشگاه ها تاکید کرد: تعیین سقف بودجه برای این است که فاصله بین باشگاه‌ها زیاد نباشد. در ورزش دنیا اصطلاحی به نام fari play مالی وجود دارد تا با در نظر گرفتن آن بین باشگاه‌های ورزشی اختلافات مالی زیادی نباید باشد. این  fari play مالی راه‌هایی است که این موضوع را کنترل می‌کند.

وی در ادامه افزود: در فصل قبل، یک باشگاه بود که 27 میلیارد هزینه کرده بود و در مقابل باشگاه دیگری بود که چیزی حدود 500 میلیارد که این اختلاف زیاد باعث می‌شود fari play مالی رعایت نشود.

حمید سجادی تاکیدکرد: باید این موضوع نیز در نظر گرفته شود باشگاهی که 500 میلیارد هزینه کرده در کنار این پول، هزینه‌هایی مانند حقوق کارکنان، سفرها، هتل و... را نیز دارد که در نهایت هزینه اش به رقمی نزدیک 600 میلیارد می‌رسد و این باشگاه در نهایت قهرمان هم نشد.

حمید سجادی در مورد قانون قرارداد ریالی با مربیان و بازیکنان خارجی در ورزش گفت: این تصمیم، تصمیم رو به جلو و خوبی است که مورد تایید است. به نظر من تصمیمی که  فدارسیون فوتبال در این  زمینه گرفته است، تصمیم خوبی است.

وی در خصوص اجرای این قانون برای  مربیان و بازیکنان خارجی گفت: هر قانونی که به تقویت ریال و هویت ملی ما کمک کند، مورد تایید ما است. به هرحال باید راهکارهایی برای اجرای خوب این قانون اندیشیده شود. نوع قرارداد و مفاد آن در بحث ورزش حرفه‌ای بسیار مهم است و حرفه‌ای ‌گری باشگاه ها در بحث قراردادها بسیار مهم است  و باید به گونه‌ای باشد که اگر باشگاه ها خدای ناکرده با مسائل حقوقی روبرو شدند از این مساله ضربه نخورند.

انتهای پیام/  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز