به مدال المپیک می اندیشم

خدمتی: فکر نمی کردم به این زودی ها قهرمان شوم!

۱۳۹۴/۰۱/۰۶ - ۲۱:۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۷۳۹۰۶
خدمتی: فکر نمی کردم به این زودی ها قهرمان شوم!
دارنده طلای تیراندازی بازی های آسیایی گفت: کلاً شخصیت آرامی دارم و تیراندازی هم به تمرکز نیاز دارد. فکر می کردم که بتوانم در این رشته موفق باشم و قهرمان شوم اما نه به این زودی!

به گزارش سرویس ورزشی برنا، نجمه خدمتی در سال 93 کار بزرگی برای ورزش ایران انجام داد. او اولین طلای تیراندازی بانوان ایران را در تاریخ بازی های آسیایی را به خود اختصاص داد و افتخار بزرگی در آسیا رقم زد. خدمتی در بازیهای آسیایی اینچئون مدال طلای تیراندازی را به سینه زد و حالا اهداف بزرگی در سر دارد. خدمتی در گفت و گو با خبرنگار سرویس ورزشی برنا، درباره سال 93 صحبت کرده است.

*سال 93 برای نجمه خدمتی چطور گذشت؟

سال خوبی بود. سهمیه المپیک نوجوانان را به دست آورده بودم و توانستم در المپیک هم چهارم شوم. حضور در المپیک باعث شد در بازیهای آسیایی با تجربه بیشتری حاضر شوم و مدال با ارزشی بگیرم.

*مدالی که اینچئون گرفتی، یکی از با ارزش ترین مدال های ما بود. درباره آن مدال صحبت کن...

کسب این مدال برایم بسیار باارزش بود. خیلی خوشحال شدم و امیدوارم بتوانم به همین روند ادامه دهم.

 

*مدالتان از آن نظر که اولین مدال ما در اینچئون بود، اهمیت زیادی پیدا کرد...

در فینال به عنوان نفر سوم وارد شدم. دو چینی، یک هندی، یک کره ای و خانم امام قلی در فینال حضور داشتند که دو خانم چینی خیلی قوی بودند و آن دو نفر از هند و کره هم در رنکینگ جهانی حضور داشند سرداور هم چینی بود و می خواست به نفع چینی ها قضاوت کند. با این که تیرانداز چینی روی سلاحش وزنه سنگینی گذاشته بود و خطا کرده بود اما داور خطا را نگرفت و حق را به چینی ها داد گرچه نماینده فدراسیون جهانی هم اعتقاد داشت حق با ما بوده است. چینی ها با خطا توانسته بودند در تیمی ما را شکست دهند و من شنیدم لازلو هم از این موضوع بسیار عصبانی بود.

*شب قبل از مسابقه فینال به چه چیزی فکر می‌کردی؟

چون در دو مسابقه قبل نتوانسته بودم نتیجه خوبی بگیرم به فینال توجه نداشتم. به دو مسابقه قبل از فینالم خیلی فکر کرده بودم و شاید به همین دلیل نتوانستم عملکرد خوبی داشته باشم. سعی کردم در فینال ریلکس باشم و تمرکز کنم. به همین دلیل به چیزی فکر نکردم.

*در فینال چه احساسی داشتی؟

پیش خودم فکر می کردم یا باید پنجم شوم یا طلا بگیرم. دیگر نمی خواستم چهارم شوم. مسابقه حذفی بود من خانم امام قلی و رقیب چینی باقی مانده بودیم تا آن زمان دوست نداشتم چهارم شوم وقتی فهمیدم قرار است مدال بگیرم بیشتر تمرکز کردم و گفتم باید مدال طلا بگیرم. در تیراندازی چیزی قابل پیش بینی نیست چون دارنده مدال طلای المپیک لندن حذف شد.

*درباره مربیگری سوچک در تیم ملی صحبت کن به نظر می‌رسد که این مربی تاثیر زیادی روی تیراندازی ایران داشته؟

بله، او به تیراندازی ایران تعصب ویژه ای دارد. وقتی در اینچئون حق تیم ملی ما خورده شد خیلی ناراحت بود و مثل یک ایرانی رفتار می کرد من 6 سال قبل از ورودم به تیم ملی با خانم هاشمی کار می کردم و هنوز هم مربیم وی است. سو چک انگلیسی صحبت می کند و ارتباط گرفتن با او برای من مشکل است البته از او مشاوره می گیرم اما بیشتر با خانم هاشمی کار می کنم.

 

*ظاهرا خانم هاشمی مدرک A مربیگری تیراندازی دارد؟

بله همین طور است وی تنها خانم در آسیا است که چنین مدرکی را دارد. تنها تفاوت وی با لازلو تجربه اوست. لازلو قبل از ایران در هند سرمربی بوده و تجربه بالایی دارد.

 

*تو جوانترین طلایی کاروان ایران در بازی های آسیایی بودی. وقتی تیراندازی را استارت زدی در ذهنت فکر می‌کردی به تیم ملی برسی و بهترین مدال آسیا را در این سن بگیری؟

وقتی که تازه تیراندازی را آغاز کردم، یکی از مربیان تیم ملی به بیرجند آمده بود. او اولین کسی بود که به من گفت استعداد خوبی داری و در این رشته می توانی به جایی برسی. من کلاً شخصیت آرامی دارم و تیراندازی هم به تمرکز نیاز دارد. فکر می کردم که بتوانم در این رشته موفق باشم و قهرمان شوم اما نه به این زودی!

 

*تیراندازی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است و در المپیک هم ششم شدیم. این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت و می‌توانیم در المپیک بعدی مدال بگیریم؟

دلیل اصلی پیشرفت ما داشتن مربی خارجی و برگزاری اردوهای زیاد بوده است. من بعد از مسابقات اسپانیا مستقیماً به کره رفتم و شاید یکی از دلایل موفقیتم در اینچئون حضور در مسابقات زیاد بوده است. برنامه ریزی فدراسیون تیراندازی بلندمدت بوده و اردوها کمک زیادی به ما کرد.

*الان مشغول تمرین برای چه مسابقاتی هستی؟

مسابقاتی در فروردین ماه در کره برگزار می شود که برای آن تورنمنت در حال تمرین هستم. امیدوارم بتوانم در تورنمنت هایی که برگزار می شود امتیازات لازم را جمع کنم و به سهمیه المپیک دست پیدا کنم.

*هدفگذاری تو برای آینده چیست؟

هدفگذاری من کسب طلای المپیک است. قرار است فروردین ماه در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کنم و امیدوارم بتوانم سهمیه المپیک را به دست بیاورم. در رشته ای مثل تیراندازی ارزش کسب طلای المپیک زیاد است و فکر می کنم بتوانم در 4 المپیک حضور پیدا کنم.

*امسال برای سال تحویل چه آرزویی داری؟

اول از همه برای خانواده ام و همه مردم ایران آرزوی سلامتی دارم. آرزوی شخصی ام این است که در ورد کاپ مدال بگیرم و برای کشورم افتخارآفرین باشم.

*تا حالا شده در تعطیلات عید کنار خانواده ات نباشی؟

پارسال همین اتفاق افتاد و در اردو بودم اما خوشبختانه امسال توانستم کنار خانواده ام باشم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز