چهره های سال؛ علیرضا منصوریان

دورخیز برای نیمکت آبی

۱۳۹۴/۰۱/۱۰ - ۲۳:۰۵:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۴۵۰
دورخیز برای نیمکت آبی
منصوریان طی 10 سال بازی برای استقلال افتخارات زیادی را کسب کرد و حالا در انتظار رسیدن به نیمکت تیم مورد علاقه‌اش است.

مرد دوست داشتنی استقلالی ها... کسی که به خاطر خداحافظی او از استقلال چشمهای زیادی گریان شدند. منصوریان از روز اولی که پیراهن تیم محبوب بچگی هایش را بر تن کرد تصمیم داشت مرد بزرگی شود. او از همان روزهای اول خودش را در قامت کاپیتان و سرمربی استقلال می دید که هنوز اتفاق دوم رخ نداده است اما بعید نیست طی ماههای آینده به وقوع بپیوندد.

منصوریان طی 10 سالی که برای استقلال بازی کرد هم بازوبند کاپیتانی را بست و هم تبدیل به یکی از محبوب ترین آبی پوشان شد. او شاید نتواند با فرهاد مجیدی در محبوبیت رقابت کند اما یکی از محبوب های استقلال در دو دهه اخیر است.

منصوریان بعد از خداحافظی از استقلال در روزی که توانست جام حذفی را بالای سر ببرد رییس آکادمی استقلال شد. او به دلیل اختلافاتی که با واعظ آشتیانی پیدا کرد در آکادمی موفق نبود. بعد از این تجربه ناخوشایند به همدان رفت و در حمایت کاظم اولیایی سرمربی پاس شد اما آنقدر بد نتیجه گرفت که به نیم فصل نرسیده اخراج شد. بعد از اولین تجربه ناموفق مربیگری منصوریان دستیار قطبی شد و بعد از آن هم سرمربیگری تیم های امید و زیر 23 سال را برعهده گرفت که در هیچ کدام از آنها نتوانست در قامت یک مربی موفق ظاهر شود. همین تجربه های ناموفق باعث شد علی منصور محبوب آبی ها نتواند خود را در حد یک آلترناتیو برای نیمکت استقلال مطرح کند اما سال 93 یکی از بهترین سال های فوتبالی برای منصوریان بود.

او تیم آماده و به آسیا رفته نفت تهران را از یحیی گل محمدی تحویل گرفت. تیمی جوان و آینده دار که با علیرضا منصوریان روحی تازه گرفت. منصوریان به خوبی با بازیکنان نفت هماهنگ شد و از آنجایی که خودش هم هنوز روحیه جوانی را حفظ کرده به قول بازیکنانش رفیق آنهاست نه مربی شان. کمتر کسی می توانست پیش بینی کند نفت با منصوریان مدعی اصلی قهرمانی باشد اما بعد از هفته پنجم که این تیم به سایپا باخت، دیگر باختی در کارنامه نفتی ها ثبت نشد و حالا نفت بالاتر از مدعیانی مثل تراکتور، استقلال، سپاهان و فولاد در صدر جدول لیگ برتر یکه تازی می کند. نفتی ها تنها دو باخت در کارنامه خود ثبت کرده اند و توانسته اند تیم های بزرگ فوتبال ایران را هم شکست دهند. منصوریان و شاگردانش در دو بازی رفت و برگشت استقلال را شکست دادند تا کاپیتان سابق آبی ها نشان دهد برای نشستن روی نیمکت استقلال حسابی چنگ و دندان تیز کرده است.

منصوریان با نفت توانست از مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا هم عبور کند و اگرچه در مرحله گروهی نتوانسته نتایج چندان خوبی بگیرد اما توقعی هم از تیم جوان او نمی رود. مرد محبوب استقلالی ها با عملکرد خوبش در نفت (خصوصا اینکه اگر برای این تیم باز هم سهمیه بگیرد) گزینه اصلی نیمکت استقلال برای سال آینده خواهد بود. هواداران استقلال هم در جریان بازی این تیم مقابل نفت تمایل خود را نشان دادند و با آوردن بنری به ورزشگاه آزادی با این موضوع که "70 روز مانده تا بازگشت منصوریان" اعلام کردند که دوران قلعه نویی رو به پایان است و وقت نشستن نیروهای تازه نفس روی نیمکت استقلال است.

اتفاقی که ما را به یاد سال 90 انداخت و بنری که هواداران قلعه نویی به تمرین استقلال برده بودند و موضوع آن روزشمار برای رفتن مظلومی و بازگشت قلعه نویی بود!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز