در سال جدید سه رویداد مهم و بین المللی داریم

داورزنی: کادر فنی تیم ملی تقویت می‌شود/ تیم ب پشتوانه تیم اصلی است

۱۳۹۴/۰۱/۱۴ - ۰۹:۳۱:۲۴
کد خبر: ۲۷۴۷۲۹
داورزنی: کادر فنی تیم ملی تقویت می‌شود/ تیم ب پشتوانه تیم اصلی است
رئیس فدراسیون والیبال گفت: وجود یک تیم ب با آمادگی بالا می تواند تیم ملی را کمک کند و به آن اعتماد به نفس و انگیزه بالا اعطا کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال از اضافه شدن دو مربی به کادر فنی تیم ملی الف و ب ایران به صورت پاره وقت خبر داد.

داورزنی در خصوص تقویت کادر فنی تیم ملی والیبال اظهار کرد: پس از اینکه آقای کواچ برای تماشای مسابقات لیگ برتر و تدوین برنامه نهایی تیم ملی به ایران آمد با هم جلساتی را در خصوص تقویت کادر فنی تیم ملی داشتیم که در آن جلسه آقایان افشاردوست و خوش خبر هم حضور داشتند و این موضوع را مورد بررسی و مذاکره قرار دادیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بر اساس قوانین جدید فدراسیون جهانی والیبال یک مربی دیگر به عنوان تمرین دهنده می تواند بر روی نیمکت تیم ملی حاضر شود، تصمیم گرفتیم یک مربی که بتواند کمک شایانی به تیم ملی کند را به کادر فنی اضافه کنیم. لذا با در نظر گرفتن اینکه کواچ از کادر فنی فعلی خود رضایت کاملا داشت و کادر فنی تیم ملی نیز به یک هماهنگی و انسجام خوبی رسیده است در نهایت به این جمع بندی رسیدیم گزینه ای را برگزینیم که علاوه براینکه هماهنگی کنونی کادر فنی فعلی حفظ شود، بتواند در تقویت آن نیز تاثیر مثبتی داشته باشد. علاوه بر آن بتواند در صورت نیاز به تیم ملی زیر 23 سال هم کمک کند.

داورزنی با اشاره به رویدادهای پیش روی تیم ملی در سال 94 گفت: با توجه به اینکه در سال جدید سه رویداد مهم و بین المللی رسمی لیگ جهانی، قهرمانی آسیا و جام جهانی داریم و علاوه بر آن نیز در جام واگنر نیز شرکت می‌کنیم باید در طول این مدت تیم ب را نیز در حداکثر آمادگی خود نگه داریم و تمرینات تیم ب باید هماهنگی کامل با سیستم تمرینات تیم الف انجام شود. پس بر آن شدیم که با نظر آقای کواچ یک مربی تمرین دهنده خبره و به روز که با سیستم تمرینات و کار وی آشنا هست مسئولیت تمرینات تیم ملی ب را بر عهده گیرد و این تمرینات زیر نظر کواچ توسط مربی تمرین دهنده جدید انجام شود و در دو ماهی که در لیگ جهانی حضور داریم این مربی بتواند بالای سر تیم ب باشد و تمرینات آنها در طول این دو ماه به صورت پیوسته و هماهنگ در تهران برگزار کند تا در صورت احساس نیاز به تغییری در ترکیب بازیکنان، در کوتاه ترین زمان ممکن بازیکنان از این تیم به تیم ملی اضافه شود.

داورزنی ادامه داد: وجود یک تیم ب با آمادگی بالا می تواند تیم ملی را کمک کند و به آن اعتماد به نفس و انگیزه بالا اعطا کند. همانطور که در طول این چند سال اخیر نتیجه این سیستم سیاست را دیدیم. چرا که با این وجود علاوه بر اینکه خیالمان از بابت آسیب دیدگی بازیکنان در مسابقات کمی راحت‌تر خواهد بود، بازیکنان در تیم ملی نیز همیشه سایه‌ای در پشت سر خود خواهند دید و در تمرینات و مسابقات با حداکثر آمادگی و انگیزه اماده می شود. چرا که می دانند با کوچکترین تعلل بازیکنان باانگیزه دیگری جایگزین آنها خواهند شد. بدین ترتیب پس از بررسی‌های لازم، مذاکرات و جلسات متعدد تصمیم گرفتیم آقای دیجان ولیچویچ ملقب به گوسا را به عنوان مربی به نیمکت تیم ملی در لیگ جهانی برای مدت شش ماه اضافه کنیم و آقای دراگان اسویتوزارویچ نیز برای مدت دو ماه به عنوان مربی تمرین دهنده تیم ب فقط در تهران حضور پیدا کند و تیم ب را تمرین دهد و پس از پایان لیگ جهانی قراردادمان با وی تمام می‌شود. همچنین این مربی می تواند در مدت حضور خود در ایران به تیم ملی زیر 23 سال هم کمک کند.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان افزود: سال سختی را در پیش داریم و باید از حداکثر پتانسیل و توان خود برای حضوری شایسته در لیگ جهانی، هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا و جام جهانی ژاپن استفاده کنیم. بنابراین بایدبا تمام توان و حداکثر امکانات به جنگ با بهترین‌های جهان برویم.

بر اساس برنامه تدوین شده تیم ملی والیبال از پانزدهم فروردین اردوی آمادگی خود را در تهران آغاز می کند و بیستم اردیبهشت برای برگزاری چند دیدار دوستانه راهی فنلاند و سپس جمهوری چک می‌شود. مردان والیبال ایران از نهم خرداد ماه سال جاری شش دیدار در آمریکا، لهستان و روسیه با تیم‌های ملی این کشورها برگزار می کنند و سپس از 29 خرداد در تهران در شش مسابقه میزبان این تیم‌ها خواهند بود. پس از پایان لیگ جهانی والیبال، تیم ملی در هجدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا که میزبانی ایران برگزار خواهد شد، شرکت می کند و پس از استراحتی کوتاه در جام واگنر لهستان و سپس جام جهانی والیبال با بزرگان والیبال دنیا رقابت خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز