سایت اتحادیه جهانی کشتی:

پس از توافق هسته‌ای با ایران، جام جهانی کانون رقابت بر پایه دیپلماسی است

۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۱۲:۴۰:۱۳
کد خبر: ۲۷۵۹۶۴
پس از توافق هسته‌ای با ایران، جام جهانی کانون رقابت بر پایه دیپلماسی است
اتحادیه جهانی کشتی درگزارشی با اشاره به توافق اخیرهسته ای بین ایران و 1+5 نوشت: یک باردیگر میدان جام جهانی کشتی به کانون یک رقابت ورزشی بر پایه دیپلماسی مبدل شده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سایت اتحادیه جهانی کشتی در این باره نوشت: در حالی که آمریکا و روسیه در میدان سیاست خارجی با یکدیگر در تضاد هستند و فقط چند روز از توافق بین المللی هسته ای با ایران می گذرد، یک بار دیگر میدان جام جهانی کشتی به کانون یک رقابت ورزشی بر پایه دیپلماسی تبدیل شده است و در حقیقت کشتی فراهم کننده میدان صلح آمیز بین کشورهایی است که با یکدیگر در تضاد هستند.

اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به اهمیت سیاسی جام جهانی کشتی آزاد در لس آنجلس، این ورزش را میدانی برای مبارزه ورزشی همراه با صلح و دیپلماسی معرفی کرده است.

دربخشی از این گزارش به جام جهانی سال گذشته اشاره شده است، درحالی که روسیه واوکراین درگیر جنگ بودند، کشتی گیران این دو کشور در میدان ورزشی به مصاف هم رفتند و تصاویر ورزشی غیر قابل باوری به نمایش گذاشتند.ورزشکاران اوکراینی وروسی با هم روی تشک کشتی دست دادند وپرچم هایشان را مبادله کردند ودرنهایت کنارهم شام خوردند.

الکساندریس کریستاکیس، سرپرست تیم کشتی اوکراین پس از رقابت های جام جهانی گفت: این رقابت ها فرصتی بزرگ بود تا روسیه و اوکراین را به یکدیگر نزدیک تر کند.

اتحادیه جهانی کشتی دربخش دیگری از این گزارش آورده است، در رقابت های جام جهانی کشتی 2013 فدراسیون کشتی ایران درتهران میزبان بود و درحالی رکورد حضور بیش از 10 هزار تماشاگر در سالن مسابقات را برجای گذاشته شد که مبارزه بین ایران و آمریکا در کانون توجهات این رویداد قرار گرفته بود.

دو کشوری که از لحاظ سیاسی با هم در تضاد بودند، کشتی گیران شان بر روی تشک به مصاف هم رفتند و در نهایت ایران به پیروزی شش بر یک مقابل آمریکا رسید.در آن مسابقه جردن باروز تنها پیروزی آمریکا را به دست آورد، اما از سوی تماشاگران ایرانی به گرمی پذیرفته شد و به طرز عجیبی مورد تشویق قرار گرفت.

باروز در آن سال پس از جام جهانی به یو اس ای تودی گفت: ما سیاستمدار نیستیم. ما عضو سازمانی بشردوستانه نیستیم. ما کشتی گیر هستیم.

رقابت های جام جهانی کشتی آزاد، روزهای 22 و 23 فروردین ماه و با حضور هشت تیم برتر دنیا (ایران، روسیه، آمریکا، آذربایجان، ترکیه، کوبا، بلاروس و مغولستان) در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز