جلال چراغپور در گفتگو با برنا:

جوانگرایی و مدرن اندیشیدن مهم است/ باید استراتژی آلمان‌ها را در تیم ملی پیاده کنیم

۱۳۹۴/۰۱/۲۸ - ۲۳:۰۹:۱۰
کد خبر: ۲۷۸۰۶۹
جوانگرایی و مدرن اندیشیدن مهم است/ باید استراتژی آلمان‌ها را در تیم ملی پیاده کنیم
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: جوانگرایی تاوان دارد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا ،جلال چراغپور کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد در مسابقات مقدماتی جام جهانی باید تیم ملی کشورمان به سمت جوانگرایی برود.

چراغپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی برنا، درخصوص گروه بندی تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام جهانی اظهارداشت: تیم ملی کشورمان برای صعود از این مرحله کار مشکلی ندارد. روی کاغذ خطری تهدیدمان نمی کند گرچه با کی روش به لبنان هم باخته ایم. اصلی ترین کار ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی مرحله بعد است که با تیم‌‌های قوی آسیا تقابل داریم. بنابراین در این مرحله کارمان دشوار نیست اما باید به فکر آینده باشیم.

وی درباره شرایط تیم ملی گفت: میانگین سنی تیم ملی ایران قبل از خداحافظی جواد نکونام 4/28 بود. این میانگین برای تیمی که می خواهد 4سال دیگر در جام جهانی بازی کند بالا است و باید تغییراتی در آن رخ دهد. ما می توانیم جوانگرایی کنیم اما همه اعم از مسئولان، مردم و روزنامه نگاران باید بپذیرند که جوانگرایی تاوان دارد. مثل باخت تیم امید به عربستان در آزادی که باید بپذیریم ممکن است با یک تیم جوان نتایج خیلی خوبی نگیریم.

چراغپور با اشاره به جوانگرایی در تیم ملی افزود: برای جوانگرایی باید استراتژی داشته باشیم. برخی کشورها آنقدر از بازیکنانشان استفاده می کنند تا آنها پیر شوند و نسل دیگری بیایند. برخی از تیم‌ها مثل اماراتی که امسال در جام ملتها سوم شد چند سال قید نتیجه گرفتن را می زنند و تیمی قوی می سازند. به نظر من ما باید برای جوان کردن تیم ملی استراتژی کشور آلمان را دنبال کنیم. آلمان‌ها با تفکر و اندیشه پیش رفتند و تیمشان را جوان کردند. ما مجبوریم که این تیم را جوان کنیم اما چگونه جوان کردن و مدرن اندیشیدن مهم است.

وی درباره جوانگرایی که کی روش در تیم ملی انجام داد، گفت: سبکی که کی روش برای جوانگرایی انجام داد سبک خوبی بود. او طرح دقیقی برای جوانگرایی داشت و تیم ملی را لایه به لایه جوان کرد. بازیکنانی مثل پورعلی گنجی، غفوری، جهانبخش،  آزمون و امیری می توانند آینده فوتبال ایران باشند. ما ابزار جوانگرایی را داریم و نحوه استفاده از آن مهم است. به اعتقاد من بهترین فرص است که میانگین سنی تیم پایین بیاید. بهتر است به جای استفاده از لفظ جوانگرایی از پایین آوردن میانگین سنی استفاده کنیم چون جوانگرایی به معنی این است که آنهایی که سنشان بالا رفته را نمی خواهیم. باید بهترین الگو را برای پایین آوردن سن تیم ملی انتخاب کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز