قاب روز

جزیره در تسخیر ادن

۱۳۹۴/۰۱/۳۰ - ۰۰:۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۷۸۴۳۵
جزیره در تسخیر ادن
بدون هیچ گونه تردیدی هازارد گزینه اصلی برای کسب جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ جزیره خواهد بود. حتی اگر معجزه ای رخ دهد و چلسی لیگ را فتح نکند.

edenhazard-cropped_qik2k6t7dxaa1kev6udiy0isw

لندن. ورزشگاه استمفورد بریج. استادیوم مملو از جمعیت. چلسی – من یونایتد. درگیری. موقعیت. استرس. هیجان و تمام. نتیجه نهایی. آبی ها بردند. زننده گل ادن هازارد. ستاره بلژیکی و ۲۴ ساله محبوب پایتخت نشین ها بازهم دست آقای خاص را گرفت و چلسی را به فتح جزیره نزدیک تر کرد. حالا تنها ۶ نفس تا پایان لیگ مانده است. تا دبل رویایی ۲۰۱۴-۱۵ آبی های لندن. با درخشش خیره کننده میوه ممنوعه.

متولد لالوویره و بزرگ شده برین کومته بلژیک. از خانواده ای کاملا فوتبالی. پدر،هافبک دفاعی و مادر، مهاجم نوک. فرزند بزرگ یک خانواده ۶ نفره. سه برادر کوچکتر هم همه به سمت فوتبال آمدند.

کیلیان، اتان و تورگان فوتبالیست شدند و در حال حاضر هم در گوشه و کنار دنیا توپ می زنند اما هیچ کدام ادن نشدند. از همان ابتدا مشخص بود. او با بقیه فرق دارد. مربی دوران کودکیش هم همین را می گفت: او همه چیز را می داند. هیچ چیزی را ندارم که به او آموزش دهم.

همان موقع بود که مشخص شد ستاره ای جدید در فوتبال اروپا و جهان در حال رشد و نمو است. رویال براینوس و توبیز تیم های دوران کودکی ادن بودند تا اینکه در سال ۲۰۰۵ باشگاه لیل دست به کار شد و جوان ۱۴ ساله و کوتاه قامت بلژیکی را به خدمت گرفت. سه سال نگذشته بود که اولین قرارداد رسمی هازارد با این باشکاه بسته شد و وی به صورت رسمی به عضویت این باشگاه فرانسوی در آمد. با هزاران امید و آرزو.

ادن زیر نظر رودی گارسیا حدود ۱۹۰ بازی انجام داد و به افتخارات زیادی دست پیدا کرد. وی در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ بازیکن جوان سال فرانسه شد و به عنوان اولین غیر فرانسوی این عنوان را از آن خود کرد. سال بعد هم این عنوان برای ادن تکرار شد تا برای اولین بار این جایزه برای دو سال پیاپی به یک نفر تعلق پیدا کند.

هازارد علی رغم داشتن پیشنهاد های وسوسه کننده از بارسا، رئال، اینتر، من یو و آرسنال در لیل ماند و در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ یکی از بهترین دوران بازیگری خود را پشت سر گذاشت. قهرمانی در لیگ ۱ فرانسه و فتح جام حذفی این کشور و همچنین کسب عنوان بهترین بازیکن سال فرانسه، سال او را به بهترین شکل به اتمام رساند. فصل بعد هازارد این جایزه را دوباره بدست آورد.

مشتریان ادن هر روز بیش تر و سمج تر می شدند  و لیل دیگر توانایی نگه داشتن او را نداشت و باید حکم جدایی تیمش را صادر می کرد و این اتفاق هم صورت گرفت.

۴ ژوئن ۲۰۱۲ بود که هازارد با ۳۲ میلیون پوند به قهرمان اروپا پیوست. وی بعد از این انتقال گفت: خوشحالم که سرانجام به چلسی آمدم. اینجا همه چیز فوق العاده است و برای شروع کارم دیگر نمی توانم تحمل کنم.

هازارد در سه سال حضورش در چلسی تا به اینجا یک لیگ اروپا و یک لیگ کاپ را بدست آورده است. وی در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ جایزه بهترین بازیکن فصل چلسی را  هم از آن خود کرد.

شماره ۱۷ تکنیکی و خلاق باشگاه چلسی در عرصه ملی هم عملکرد نسبتا خوبی داشته است. این مار تنیکی اولیم بازی ملی خود را در سال ۲۰۰۸ و زمانی که ۱۷ سال و ۳۱۶ روز داشت در برابر لوکزامبورگ انجام داد و سه سال طول کشید تا اولین گل ملی اش را به قزقستان بزند. وی تاکنون در ۵۶ بازی ملی ۷ گل به ثمر رسانده است و چند ماه پیش با تیمش به جمع ۸ تیم پایانی جام جهانی هم راه پیدا کرد.

اما این فصل برای هازارد از هر زمانی بهتر دنبال می شود. وی در ۳۹ بازی ای که تاکنون انجام داده ۱۸ گل به ثمر رسانده و رکورد هر دو بازی ۱ گل را به نام خود به ثبت رسانده است. وی همچنین ۱۰ پاس گل هم برای هم تیمی هایش فرستاده است و حالا تمام تلاش خود را می کند تا لیگ جزیره را هم برای تیمش به دست بیاورد. اتفاقی که از هر زمانی به ادن و هم تیمی هایش نزدیک شده است و او می تواند اولین قهرمانی لیگ جزیره را هم در طول دوران بازیگریش تجربه کند.

بدون هیچ گونه تردیدی هازارد گزینه اصلی برای کسب جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ جزیره خواهد بود. حتی اگر معجزه ای رخ دهد و چلسی لیگ را فتح نکند.

هازارد اگر بتواند به همین روند خود ادامه دهد می تواند در آینده ای نزدیک به عنوان یک رقیب جدی برای مسی و رونالدو برای رسیدن به عنوان بهترین بازیکن جهان به حساب بیاید.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز