نقشه راه فدراسیون‌های موفق برای فوتبال(۳)

سمندر: دلال‌ها مانع از شایسته سالاری در فوتبال هستند

۱۳۹۴/۰۲/۰۲ - ۲۳:۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۵۵۲
سمندر: دلال‌ها مانع از شایسته سالاری در فوتبال هستند
رئیس فدراسیون کاراته گفت: دکتر گودرزی هم همیشه به روسای فدراسیون ها تاکید کردند که اجازه دخالت به هیچ کسی را برای امور رشته خودشان ندهند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علیرضا سمندر رئیس فدراسیون موفق کاراته که در بازی های آسیایی اینچئون به سه مدال طلا دست پیدا کردند و بهترین نتیجه 50 سال اخیر این رشته رزمی را در مسابقات جهانی کسب کردند در گفتگو با برنا درباره علل موفقیت کاراته در این سال ها و همچنین راهکارهای رسیدن فوتبال به موفقیت هایی همچون این رشته صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

وی ابتدا درباره مهمترین دلایل موفقیت کاراته صحبت کرد: ابتدا باید عرض کنم که موفقیت کاراته در این روزها حاصل تلاش یک مجموعه کاملا دلسوز و کاربلد است که با تلاش های شبانه روزی کاراته را به این موفقیت ها رسانده اند.

اما به نظرم مهم ترین دلیل پیشرفت کاراته توجه ویژه به ورزش پایه بوده است.  مسئولین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از عملکرد ما در ورزش پایه تقدیر کرده اند؛ چرا که از بهترین مربیان داخلی برای استعدادیابی استفاده کردیم.

این عزیزان سال گذشته حدود 6 سفر استانی به سراسر کشور داشتند و نتیجه این سفرها منجر به این شد که تیم ملی نوجوانان ما از 5 وزن، در 4 وزن به مدال طلا برسد و با اقتدار بهترین تیم آسیا شود. در ضمن مربیان تیم های پایه ما همه سابقه مربیگری تیم های ملی را دارند و حداقل دارای مدرک کارشناسی تربیت بدنی هستند.

علیرضا سمندر در ادامه، راهکارهای خود را برای پیشرفت فوتبال داد: متاسفانه سیاست وارد فوتبال شده است. دکتر گودرزی هم همیشه به روسای فدراسیون ها تاکید کردند که اجازه دخالت به هیچ کسی را برای امور رشته خودشان ندهند ولی متاسفانه همان طور که من می توانم سرمربی خودم را تعویض کنم؛ کفاشیان هم می تواند این کار را انجام دهد؟ خوشبختانه در فوتبال، وزیر ورزش هم از آقای کفاشیان حمایت می کند و همین باعث می شود برنامه های این رشته پرطرفدار با موفقیت رو به جلو حرکت کند.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه افزود:  به نظرم اگر به پایه ها و استعدادهای موجود در کشورمان که به هرز می روند توجه شود  می توان به موفقیت های آن ها در میادین آسیایی و جهانی امیدوار بود. به عقیده من اصلی ترین مساله ای که باعث می شود فوتبال به موفقیت های بزرگ نرسد؛ دخالت دلال های مالی در این فدراسیون است که مانع از وجود شایسته سالاری در این رشته ورزشی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز