بدنبال جذب اسپانسر هستیم

خسروی وفا: قرارداد ۲ ساله است / پاداش اینچئون ۱۰۰% پرداخت شده است

۱۳۹۴/۰۲/۰۹ - ۱۰:۴۶:۳۰
کد خبر: ۲۸۱۲۸۲
خسروی وفا: قرارداد ۲ ساله است / پاداش اینچئون ۱۰۰% پرداخت شده است
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: بودجه کمیته پارالمپیک از المپیک جدا شد

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمود خسروی وفا پس از امضای تفاهم نامه همکاری با فدراسیون ورزش های جانباران ومعلولین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل مشکلی که فدراسیون از نظر بودجه برای پرداخت جوایز مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی اینچئون داشت، طی صحبتی که با دکتر گودرزی برای پرداخت این جوایز داشتیم، در زمان دکتر اسدی که سرپرستی فدراسیون پزشکی ورزشی را بر عهده داشت قرار بر این شد که تفاهم‌نامه بین فدراسیون جانبازان و معلولان و فدراسیون پزشکی ورزشی بسته شود تا بتوانیم مبلغ 4 میلیارد از صندوق بیمه ورزشکاران در اختیار این فدراسیون گذاشته شود تا از طریق این اعتبارات جوایز مدال‌آوران بازی‌های آسیایی اینچئون پرداخت شود.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در پاسخ به برنا مبنی بر اینکه مدت این قرارداد چقدر است بیان کرد: این قرار داد 2 ساله است و به احتمال فراوان تمدید خواهد شد.

وی همچنین درباره پاداش ورزشکاران اینچئون به برنا گفت: پاداش ورزشکاران صد در صد پرداخت شده و پاداش مربیان و کادر فنی نیز حداکثر تا یک ماه دیگر پرداخت می شود.

خسروی وفا تصریح کرد: البته ما این قول را دادیم که هر زمان که اعتبارات لازم در دست فدراسیون باشد این مبلغ دوباره بازگردانده شود. اما به هر صورت اگر پرداخت هم نشود، این پول جای دوری نرفته است و بهتر است این پول به ورزشکاران جانباز و معلول اختصاص پیدا کند.

وی همچنین از مستقل شدن بودجه کمیته ملی المپیک از پارالمپیک خبر داد و گفت: ما طی سال گذشته به دنبال این بودیم تا بتوانیم بودجه مستقلی داشته باشیم و دیگر زیر چتر حمایت کمیته ملی المپیک از نظر بودجه نباشیم. در نتیجه در سال گذشته توانستیم بودجه مستقلی را برای کمیته ملی پارالمپیک تعریف کنیم و این مسئله شکل قانونی به خود گرفت و از سال 94 کمیته ملی پارالمپیک جدا از المپیک بودجه مستقل و خاص خود را خواهد داشت. زمانی که کمیته ملی پارالمپیک تحت پوشش کمیته ملی المپیک بود بدون شک ما از نظر اعتباری شرایط خوبی داشتیم اما به هر صورت این اتفاق باید زمانی رخ می‌داد و ما از این جهت هیچ گونه نگرانی نداریم.

وی میزان بودجه کمیته ملی پارالمپیک در سال 94 را 10 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: البته این بودجه با توجه به اینکه در سال 94 ما باید در تورنمنت‌های مهم و حساس برای کسب سهمیه پارالمپیک شرکت کنیم قطعا جوابگوی کار ما نیست و ما باید به دنبال جذب بودجه از طریق اسپانسر و جاهای دیگر باشیم تا بتوانیم شرایط خوبی را برای تیم‌های اعزامی به مسابقه‌های مختلف داشته باشیم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین با اشاره به اینکه ما در پارالمپیک ریو شرایط بهتری را نسبت به گذشته خواهیم داشت تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که با کسب 100 سهمیه در پارالمپیک ریو تعداد ورزشکاران بیشتری را نسبت به لندن اعزام کنیم و یقینا در این زمینه رشد 20 درصدی خواهیم داشت و مطمئنم در پارالمپیک ریو از نظر مدال‌آوری نیز شرایط بهتری نسبت به پارالمپیک گذشته خواهیم داشت.

وی در رابطه با اولویت‌بندی این فدراسیون برای تیم‌های اعزامی به مسابقه‌های پارالمپیک ریو از جهت بودجه تاکید کرد: امسال تمام تاکید ما بر این است که تنها روی تیم‌هایی سرمایه‌گذاری کنیم که شانس کسب مدال در آن‌ تیم‌ها بیشتر است و فرقی ندارد که رویدادی تیمی باشد یا انفرادی. اولویت اصلی ما حمایت از ورزشکارانی است که بتوانند به مدال دست پیدا کنند.

رییس کمیته ملی المپیک همچنین در مورد عدم اعزام ورزشکاران کم‌توان ذهنی به مسابقه‌های کسب سهمیه پارالمپیک گفت: شورای برون مرزی اعتبارات لازمی را در اختیار ورزشکاران این رشته قرار نداده و ما همواره از طریق اسپانسر و کمک‌های مردمی و نه بودجه دولتی این ورشکاران را راهی تورنمنت‌ها و مسابقه‌ها می‌کردیم بنابراین به دلیل نداشتن بودجه کافی تصمیم گرفتیم که ورزشکاران کم‌توان ذهنی را به مسابقه‌های کسب سهمیه پارالمپیک اعزام نکنیم تا بودجه کافی برای سایر ورزشکاران داشته باشیم.

وی میزان بودجه لازم برای ورزشکاران کم توان ذهنی را مبلغ یک میلیارد و نیم عنوان کرد و افزود: به طور قطع اگر این بودجه تامین می‌شد مشکلی برای اعزام این ورزشکاران نداشتیم اما در هر صورت با توجه به مشکلاتی که داریم از اعزام این ورزشکاران به تورنمنت‌های مهم صرف نظر کردیم تا بتوانیم بیشتر اولویت خود را ورزشکاران مدال‌آور قرار دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز