العین – نفت تهران؛ فقط بُرد

بدنبال رئیس‌کُشی در خلیج فارس

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۲۳:۴۲:۱۰
کد خبر: ۲۸۲۴۰۱
بدنبال رئیس‌کُشی در خلیج فارس
در چارچوب دور ششم مرحله گروهی دو تیم به العین و نفت مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش سرویسی ورزشی برنا، در چارچوب دور ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و از گروه 2 تیم های العین و نفت تهران در ورزشگاه بن زاید شهر دوبی به مصاف هم خواهند رفت. نبردی که از همه لحاظ حساسیت ویژه ای دارد و از همین رو دو تیم با تمام قوا برای موفقیت به میدان خواهند رفت. دو تیمی که برد می خواهند و از همین رو این خواسته به بازی و تیم رنگ دیگری می دهد.

موقعیت: العین به تازگی توانست قهرمان امارات شود و برای این دیدار از روحیه بالایی برخوردار است. البته هنوز صعود هیچ تیم از این گروه قطعی نشده و یکی از 3 تیم نفت، العین و پاختاکور از جام خداحافظی خواهند کرد و 2 تیم دیگر به مرحله بعد می روند. العین در حال حاضر 9 امتیازی است و با کسب یک تساوی در این دیدار خانگی که چندان هم دور از انتظار نیست می تواند به عنوان یکی از این 2 تیم در مرحله بعد حضور داشته باشد. البته نباید انگیزه نفت برای صعود در نخستین حضورش را نیز از ذهن دور کرد. تیم علی منصوریان که سایه به سایه تراکتورسازی در لیگ حرکت می کند و منتظر یک لغزش از جانب آذری هاست، در آسیا 8 امتیازی است و پس از العین دومین شانس صعود از این گروه به شمار می رود. البته با توجه به اینکه پاختاکور در دیداری خانگی باید به مصاف الشباب بدون شانس برود نیز کار نفتی ها را سخت می کند ولی انگیزه ای که از جوانان نفت سراغ داریم آنها می توانند شگفتی ساز شده و به مرحله بعد صعود کنند؛ اگرچه کار سختی در خانه رئیس ها دارند اما امیدواریم زردها را در مرحله بعد ببینیم.

نیمکت: زلاتکو دالیچ کروات و 48 ساله حدود یک سال است که هدایت بنفش ها را برعهده داشته و در این مدت تیم خوبی جمع و جور کرده و بسیار خطرناک نشان داده و مطمئنا با نظم تاکتیکی خاص دالیچ برای نفت مشکلات زیادی درست خواهد کرد. وی سابقه هدایت الهلال و همچنین تیم زیر 21 ساله های کرواسی را نیز در کارنامه دارد. البته در سوی دیگر نیز شاگردان علی منصوریان انگیزه بالایی دارند. تیمک خوب و یکدست مربی جوان کشورمان به خوبی بازی با تیم های عربی را بلد است و می داند که باید برای شکست این گونه تیم ها باید از چه ترفندهایی استفاده کند و با نتیجه دلخواهش زمین مسابقه را ترک کند. منصوریان که نخستین تجربه اش به عنوان یک مربی لیگ برتری را تجربه می کند به خوبی خود را اثبات کرده و نشان داده که می تواند آینده خوبی را در عرصه مربیگری داشته باشد و به یک مربی بزرگ تبدیل شود. او پیش از بر عهده گرفتن هدایت تیم نفت تیم پاس همدان را در لیگ دسته اول دارد. همچنین پیش از سرمربیگری کی روش برای تیم ملی فوتبال ایران منصوریان در دیدار با روسیه هدایت تیم ملی کشورمان را بر عهده داشت.

ستاره: بی شک مهاجم غنایی بنفش ها ستاره این تیم است. آساموا جیان هم در لیگ امارات و هم در لیگ قهرمانان آسیا گل های زیاد و به موقعی به ثمر رسانده و نقش عمده ای در نتایج خوب بنفش ها داشته و در بازی رفت نیز با زیرکی خود توانست یک پنالتی از تیم کم تجربه نفت بگیرد و مانع از کسب 3 امتیاز در آن دیدار برای نماینده کشورمان شود. جیان یک بازیکن شناخته شده در سطح دنیاست و می تواند تاثیر زیادی در بازی چهارشنبه شب داشته باشد و نتیجه را به سود تیمش رقم بزند.

اما در سوی دیگر اشاره کنیم به امیر ارسلان مطهری. ستاره 22 ساله و پدیده یک سال اخیر فوتبال ایران به عنوان یک ذخیره طلایی خود را مطرح کرده و تقریبا در هر دیداری که به میدان آمده یا توانسته گل به ثمر برساند یا اینکه با پاس گل هم تیمی هایش را به عنوان گلزن معرفی کرده است. ارسلان را می توان با اوله گونار سولسشر مهاجم اسبق و نروژی من یونایتد مقایسه کرد. مطهری به مانند شماره 20 سابق شیاطین سرخ هرگاه به میدان آمده موثر بوده و امیدواریم در دیدار با العین نیز همان بازیکن همیشگی باشد.

حاشیه: دو تیم با شرایط مالی کاملا متفاوت. یکی با قیمتی حدود 15 میلیون دلار بسته شده و هیچ مشکلی از نظر مالی ندارد و از ستارگان بزرگی نیز در ترکیب اصلی خود بهره می برد. در سوی دیگر نیز نفت با تکیه بر جوان ها تیمی کم خرج دارد و نتایج خوبش را نیز با همین نفرات کسب کرده و از این نظر بسیار ارزش بالاتری از تیم متمول عربی دارد. نفت با خلق یک شگفتی می تواند ثابت کند که در فوتبال همه چیز پول نیست و انگیزه و جوانی می تواند نقش زیادی در پیروزی و موفقیت یک تیم باشد.

آنها که نیستند: دیوید ویکروم و علی قربانی بازیکنان مصدوم نفت هستند که این دیدار را نیز از دست خواهند داد و علی منصوریان نمی تواند از مهاجم اصلی خود در نوک پیکان حمله و از هافبک کامرونی خود در این بازی بهره ببرد. البته مدتی است که این دو بازیکن مصدوم هستند و احتمالا تا پایان فصل نیز غایب خواهند بود. خبری از مصدومین العین در دسترس نیست.

نمایش آخر: نفت در دیدار آخر خود با گل لحظات پایانی کاپیتان خود علیرضا عزتی موفق شد 2-1 در مشهد پدیده را شکست داده و در کورس قهرمانی بماند. زردها همچنین در بازی آخر خود در آسیا و در ورزشگاه آزادی مقابل پاختاکور به تساوی 1-1 رسیده و کار خود را برای صعود از این گروه سخت کردند.

العین در بازی آخر خود در هفته پایانی لیگ امارات مقابل الوحده بدون گل متوقف شد و با 59 امتیاز و 11 اختلاف نسبت به تیم دوم عنوان قهرمانی لیگ شیخ نشینان را به خود اختصاص داد. در لیگ قهرمانان نیز رئیس ها در بازی آخر خود در عربستان موفق شدند الشباب را با تک گل آساموا جیان غنایی شکست داده و با 9 امتیاز صدر نشین گروه 2 شوند.

دور رفت: بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شد که در آن دیدار دو تیم به تساوی 1-1 رضایت دادند. برای نفت سیامک کوروشی با یک ضربه سر زیبا و آساموا جیان معروف از روی نقطه پنالتی برای العین گلزنی کردند.

بازی دیگر: در دیگر دیدار این گروه تیم های پاختاکور و الشباب در ورزشگاه ملی تاشکند به مصاف هم خواهند رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز