فرهاد ظریف در گفتگو با برنا:

با درد بازی کردم/ صبر کنید، شرایط ما بهتر می‌شود

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۲۳:۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۹۰۷۴۱
با درد بازی کردم/ صبر کنید، شرایط ما بهتر می‌شود
بدون کوچکترین تردیدی باید فرهاد ظریف را یکی از متعصب ترین بازیکنان تیم ملی والیبال ایران دانست که با وجود مصدومیت برای تیمش به میدان رفت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، لیبروی باتجربه کشورمان در حالی که باید به تهران بر می گشت و به بازی روسیه نمی رسد با خبرنگار برنا صحبت کرد.

* دو بازی برابر لهستان و تنها یک امتیاز فکر نمی کنی باید با دست پرتری خاک این کشور را ترک می کردیم؟

به این نکته توجه کنید بازی کردن در لهستان بسیار سخت است جو سنگینی بر سالن والیبال این کشور حاکم است و تماشاگران لهستانی یک لحظه هم ساکت نمی نشینند.

* قبول نداری که ایران هم آن ایران همیشگی نبود؟

شاید حق با شما باشد اما ما همیشه با بازی در لهستان مشکل داشتیم. ضمن آن که فراموش نکنید لهستان قهرمان جهان است. نفرات بسیار خوبی دارد و با تجربه ای گرانبها در لیگ جهانی شرکت کرده است. در حالی که ما تازه سومین تجربه خود در لیگ جهانی را پشت سر می گذاریم.

* البته نسبت به دو بازی در آمریکا و سابقه اول برابر لهستان بهتر کار کردیم؟

دقیقاً، ما داریم بازی به بازی بهتر می شویم. حریفان اروپایی و آمریکایی مرتب درگیر مسابقات مختلف هستند و دیدارهای رسمی و تدارکاتی خوبی برابر تیم های بزرگ انجام می دهند. به همین خاطر ضریب اشتباهات آن ها کم و کمتر می شود. ما هم باید سعی کنیم اشتباهات خود را کاهش دهیم. در لیگ جهانی تیمی موفق است که کمترین اشتباه را داشته باشد.

* برخی ها معتقدند ایران در گروه بسیار سختی قرار گرفته است؟

به چند دلیل این حرف درست است. اول اینکه در گروه ما روسیه قهرمان المپیک است. لهستان قهرمان جهان و آمریکا هم قهرمان دوره قبلی لیگ جهانی است و تقابل با چنین تیم هایی به مراتب سخت است و دوم قرار است این بار از گروه ما فقط دو تیم به دور بعد صعود کنند در حالی که سال گذشته سه تیم به مرحله بالاتر می رفتند.

* در آستانه بازی با روسیه، شرایط تیم ملی را چطور ارزیابی می کنی؟

در بازی های قبلی برابر آمریکا و لهستان روس ها به چند بازیکن مطرح خود استراحت دادند ولی معلوم نیست در مسابقه با ما هم چنین کاری کنند. روسیه تیم قدرتمندی است که در حمله و دفاع بازیکنان خوبی مثل میخاییلوف و موزیرسکی دارد. اگر به این دو بازیکن استراحت ندهند کار سختی پیش روی ماست.

* یعنی روی برد ایران کماکان حساب باز نکنیم؟!

من چنین حرفی نزدم. ما بازی به بازی بهتر می شویم و اگر شما و مردم صبر کنید شرایط بهتر از این هم می شود. امیدوارم روسیه را ببریم و با شرایط بهتری به ایران برگردیم.

* شنیدیم با مصدومیت مقابل لهستان بازی کردی؟

از ناحیه دست احساس درد می کنم ولی چاره ای نیست. باید با همین شرایط بازی می کردم و انشاءالله هر چه زودتر از شر این مصدومیت خلاص شوم.

* با بازی با روسیه که می رسی؟

متاسفانه پزشکان اجازه ندادند برابر روسیه بازی کنم و باید به تهران برگردم.

* شنیدیم سیدمحمد موسوی هم با وجود مصدومیت برابر لهستان بازی کرد؟

سیدمحمد موسوی و همه ملی پوشان والیبال تعصب خاصی دارند و با همه وجود برای تیم کشورشان بازی می کنند. ما می خواهیم دل مردم را شاد کنیم اما واقعا بازی های لیگ جهانی در سطح بالایی برگزار می شود. البته مردم ایران به خوبی والیبال را می شناسند و شرایط را درک می کنند. خود من هم می خواستم با همین وضعیت برای تیم بازی کنم که با نظر پزشکان این امکان وجود نداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز