غلامرضا امینی در گفتگو با برنا:

به فکر کسب سهمیه المپیک هستیم

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۲۳:۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۹۱۲۰۱
به فکر کسب سهمیه المپیک هستیم
رییس فدراسیون قایقرانی گفت: اصلی ترین توقع ما کسب سهمیه برای حضور در مسابقات جهانی است که شهریور ماه در میلان برگزار می شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم های کایاک و کانوی ایران در مسابقات کاپ پرتغال و آلمان شرکت کردند و نتایج قابل قبولی به دست آوردند.

غلامرضا امینی در گفتگو با خبرنگار برنا، درخصوص نتایج تیمهای قایقرانی ایران در کاپ پرتغال و آلمان اظهار داشت: نتایج بسیار خوبی به دست آوردیم. علاوه بر اینکه مردان ما نتایج خوبی به دست آوردند تیم دو نفره دختران هم خوب بودند و از عملکرد آنها راضی هستیم. در این دوره از کاپ‌ها نسبتا عملکرد ورزشکارانمان خوب بود. پسران در کایاک دو نفره و کانوی یک نفره عملکرد خوبی داشتند و در رقابت‌های قهرمانی جهان شانس کسب سهیمه المپیک داریم. با این حال ما از عملکرد ورزشکارانمان راضی هستیم اما آنالیز اصلی باقی مانده که این کار را شروع خواهیم کرد.

وی افزود: هدف ما در این رقابت‌ها این بود که وضعیت قایقران‌ها را بسنجیم و محکشان بزنیم و بر اساس عملکرد آنها برای سرمایه گذاری در مسیر کسب سهیمه المپیک گام برداریم. می خواهیم عملکرد همه بچه ها را آنالیز کنیم تا وضعیت همه مشخص شود.

وی به عملکرد خوب عادل مجللی اشاره کرد و گفت: مجللی نتایج بسیار خوبی گرفته و از او راضی هستیم. او تحت نظر مربیان خوب خارجی و داخلی قرار دارد و از امیدهای کسب سهمیه المپیک است. به امید خدا قصد داریم تا عادل مجللی را برای سه ماه دیگر به لهستان اعزام کنیم تا زیر نظر مربی‌اش کار کند. نتایج او در کاپ‌های جهانی عالی بوده و حتی مدال نیز کسب کرد. به همین دلیل سرمایه گذاری روی او را ادامه می‌دهیم. درباره کایاک دو و چهار نفره نیز پس از آنالیز نهایی، کمیته فنی تصمیم می‌گیرد تا سرمایه‌گذاری‌ها چطور باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی ها اعتقاد دارند عملکرد بانوان را در کاپ های جهانی می توانست بهتر باشد نیز گفت: رییس فدراسیون قایقرانی ایران  در بخش دختران هم فکر می‌کنم در کایاک 200 متر و در رقابت‌های قهرمانی آسیا شانس کسب سهمیه داریم. بچه های ما رشد خوبی داشتند و نتایجی که در این دوره کسب کردند نسبت به کاپ‌های جهانی دوره گذشته بهتر بوده است و به همین دلیل ما امیدوار به موفقیت ورزشکارانمان هستیم. در چند بخش مختلف به فینال A رسیدیم که نشان می‌دهد رشد خوبی داشته‌ایم.

وی درباره برنامه های آتی فدراسیون ادامه داد: ورزشکاران ما باید برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده شوند. مسابقات جوانان اواخر مرداد و مسابقات بزرگسالان در شهریور ماه برگزار می شود. تمهیدات لازم برای کسب بهترین نتیجه در این مسابقات اندیشیده شده و بچه ها دارند خودشان را آماده می کنند. کایاک چهار و دو نفره در رقابت‌های جهانی باید سهمیه بگیرند. در کاپ‌های جهانی تیم دو نفره ما خوب کار کرد اما نتایج چهار نفره زیاد راضی کننده نبود و حالا باید کمیته فنی درباره این موضوع نظر بدهد. برای ادامه اردوهای خارج از کشور نیز با فدراسیون آلمان مذاکراتی داشته ایم تا تیم قبل از رقابت‌های جهانی در آلمان اردویی مشترک با ورزشکاران این کشور داشته باشد. بیش از 50 درصد اقدامات این اردو عملی شده است. مهمترین هدف نیز کسب سهمیه المپیک در شهریورماه در مسابقات جهانی و آسیایی خواهد بود. امیدواریم حاصل زحمات قایقرانان و مربیان با کسب سهمیه المپیک بیش از پیش دیده شود.

امینی درباره وضعیت تیم ملی روئینگ نیز بیان کرد: تیم پسران ما زیر نظر آقای قرائت و تیم دختران هم با آقای فرزام کار می‌کنند. به دلیل اینکه پیست آزادی برای پارو زدن مناسب نبود تیم‌ها به میانه اعزام شده‌اند تا با مسافت بیشتر تمرین کنند. تیم پسران ما یک رقابت در ایتالیا را پیش‌رو دارد و به این کشور اعزام می‌شود و پیش از آن نیز دختران و پسرانمان در کره و در رقابت‌های دانشجویان جهان به آب خواهند زد. این رقابت‌ها محک خیلی خوبی می‌تواند باشد تا بچه‌ها شرایط خودشان را قبل از رقابت‌های بین‌المللی بسنجند.

رییس فدراسیون قایقرانی درباره شرایط روئینگی ها بیان کرد: نفرات دوپاروی ما شرایط خوبی دارند و ملی‌پوشان تک پارو نیز خوب کار می‌کنند و بعد از رقابت‌های کره درباره آنها تصمیم می‌گیریم که آیا برای المپیک سرمایه گذاری بیشتری در تک پارو داشته باشیم یا برنامه‌هایمان تنها در سطح قهرمانی آسیا باشد. به هر حال ما رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش‌رو داریم و بعد از آن باید برای کسب سهمیه در قاره تلاش کنیم. بر اساس همین رقابت‌ها سرمایه‌گذاری‌مان بر قایق‌هایی که شانس بیشتری برای کسب سهیمه داشته باشند بیشتر است.

امینی در پاسخ به این سوال که آیا شانس کسب مدال در المپیک داریم؟ بیان کرد: کسب مدال در المپیک سخت است. اول باید سهمیه بگیریم و بعد به کسب مدال فکر کنیم. اصلی ترین توقع ما کسب سهمیه برای حضور در مسابقات جهانی است که شهریور ماه در میلان برگزار می شود. آرزوی من این است که سهمیه‌های ایران بیشتر شود تا همه شاهد رشد قایقرانی کشور باشند. با افزایش تعداد سهمیه‌ها شایستگی کشور دوباره ثابت می‌شود.

رییس فدراسیون قایقرانی درباره اردوهای تیم روئینگ گفت: آقایان در مریوان اردو دارند و خانمها در ابهر هستند. ما در شهریور ماه مسابقات جهانی را در میلان در پیش رو داریم که می خواهیم با آمادگی کامل و در بهترین شرایط در این مسابقات حاضر شویم.

رییس فدراسیون قایقرانی با اشاره به مشکلات مالی نیز گفت: با توکل به خدا و کمک مسوولان مشکلی نداشته و نخواهیم داشت. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حمایت همه جانبه از ما دارند و در این مدت هم اعزام‌ها انجام شد. واقعا دوستان زحمت زیادی کشیدند و جای تشکر دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز