مدیرکل دفتر هماهنگی امور بانوان در گفتگو با برنا:

در دولت تدبیر و امید نگاه به بانوان ویژه شده است

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۲۳:۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۹۲۶۷۹
در دولت تدبیر و امید نگاه به بانوان ویژه شده است
مدیرکل دفتر هماهنگی امور بانوان گفت: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت نگاه به ورزش بانوان منصفانه و عادلانه تر شده ولی هنوز هم جای کار دارد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، وزارت ورزش و جوانان برای بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی ورزش بانوان همایشی با حضور بانوان نخبه ورزش کشور برگزار کرد.

مریم معظمی در گفتگو با خبرنگار برنا درباره رویکرد دولت تدبیر و امید اظهار داشت: شکر خدا در دولت تدبیر و امید نگاه خاصی برای توسعه ورزش بانوان کشور و حمایت از آن است. مصداق آن هم دیداری است که دکتر روحانی با قهرمانان ما داشتند و عنوان کردند که من از مسوولین ورزش انتظار دارم که تبعیض را از ورزش بانوان دور کنند و این تبعیض بین ورزش آقایان و بانوان را از بین ببرند.

وی ادامه داد: در راستای این سیاست ها نگاه مقام عالی وزارت به ورزش بانوان نگاه توسعه ای است. نگاهی است که در حقیقت رنگ حمایت و هدایت را دارد. به طبع آن و به پشتوانه این نگاه خوشبختانه گام های بزرگی در جهت توسعه ورزش بانوان کشور برداشته شده است. از جمله شاهد برگزاری نشست هم اندیشی نخبگان بانوان کشور بودیم. در حقیقت جامعه مخاطب ما در این نشست پیشکسوتان، صاحبنظران، نخبگان در حوزه های مختلف مدیریتی از ارگان ها و سازمان های مختلف بودند، قشر تحصیلکرده ما بودند. همچنین در راستای رسیدن به اهداف و برنامه هایی که پیش رو داریم از سایر ارگان ها هم کمک می گیریم.

منظمی افزود: با توجه به جامعه مخاطبین و تنوع مخاطبی که در همایش داریم کلیه موانع و چالش های موجود شناسایی شد. افراد حاضر در این همایش از بطن و جامعه ما بودند و انشاءالله راهکارهایی ارایه شود که مشکلات و موانع مرتفع شود.

وی درباره تبعیض بین ورزش آقایان و بانوان گفت: خوشبختانه در دولت حاضر و وضعیت کنونی وزارت ورزش این نگاه خیلی ویژه و خاص شده چراکه ما در تدوین برنامه ها و تفاهمنامه مالی فدراسیون ها دخیل هستیم. فدراسیون ها را زیر نظر داریم مبنی بر اینکه چند درصد را به بانوان اختصاص می دهند و با توجه به تاکید مقام عالی وزارت این نگاه منصفانه و عادلانه تر شده ولی هنوز هم جای کار دارد. می طلبد که بانوان ما توانمندی خود را بیشتر نشان دهند که انشاءالله بتوانیم این درصد هزینه را بهتر و بیشتر به آن ها کمک کنیم.

وی درباره بحث گسترش فضاها و محیط های ورزشی برای بانوان بیان کرد: این بحث یک بحثی است که مربوط به زیرساخت ها هست که حتی ورزش آقایان هم دچار این خلل است. ما نمی توانیم بگوییم همه چیز در حد ایده آل است ولی به دنبال این هستیم که یک توزیع عادلانه داشته باشیم. به همان اندازه که آقایان بهره مند می شوند در ساعت های مناسب قطعا برای بانوان هم باید چنین نگاه عادلانه ای وجود داشته باشد. و انشاءالله طی برنامه ریزی هایی که صورت گرفته و برنامه ریزی هایی که نواب رییس ما انجام می دهند و پیگیری های مستمری که این بزرگان انجام می دهند این نگاه را داریم عادلانه تر می کنیم. به سمت و سویی می رویم که توزیع اعتبارات را برای این عزیزان هم مهیا کنیم. جامعه ای سالم است که مادران و دختران سالمی داشته باشیم انشاءالله بتوانیم اعضا و جوارحمان را سالم کنیم که بتوانیم در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز