رباب شهریان در گفتگو برنا:

حق بانوان نباید نادیده گرفته شود/ دکتر روحانی نگاه به ورزش بانوان را متحول کرد

۱۳۹۴/۰۴/۰۶ - ۲۳:۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۹۲۷۳۳
حق بانوان نباید نادیده گرفته شود/ دکتر روحانی نگاه به ورزش بانوان را متحول کرد
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ستاد المپیک و پارالمپیک و فدراسیون ها باید از وضعیت زنان و مردان به ما گزارش بدهند و در پی ارتقای جایگاه ورزش باشند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، وزارت ورزش و جوانان در دوره جدید فعالیت خود به ورزش بانوان توجه ویژه ای دارد و این حوزه را جزو اولویت های خود می داند. در همین راستا چندی پیش برای بررسی چالش ها و فرصت های پیش روی ورزش بانوان همایشی با حضور بانوان نخبه ورزش کشور برگزار شد.

رباب شهریان در گفتگو با خبرنگار برنا، درخصوص نشست بانوان نخبه ورزش اظهار داشت: ما در بحث ورزش جامعه بسیار فرهیخته ای را داریم که تحت عنوان ورزش بانوان بعد از انقلاب تلاش بسیار زیادی را داشتند و توانستند افتخاراتی را در ورزش بانوان کسب کنند. می خواستیم در این همایش سیاست هایی که وزارت ورزش و جوانان دنبال می کند را با دو محوریت تدبیر و امید مطرح کنیم تا از نگاه کارشناسی و تخصصی این عزیزان و تجربیاتی که هر کدام سالیان سال در ورزش بانوان دارند استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با با راهکارهای ارایه شده که امید را در جامعه ای که مخاطب ورزش بانوان هستند مضاعف کنیم. با توجه به اینکه در سال آخر برنامه پنج ساله هستیم تلاشمان این است که بتوانیم در برنامه ششم از این راهکارها استفاده کنیم که خیلی مهم است.

شهریان بیان کرد: ما در چهارکارگاهی که داشتیم مباحث همگانی، قهرمانی، فرهنگی و رسانه  را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم. امیدوارم به عنوان متولی امر بتوانیم نقطه نظرات کارشناسان را که قابل اجرا شدن است، پیگیری کنیم.

شهریان درباره توجه دولت تدبیر و امید به ورزش بانوان گفت: دکتر روحانی برنامه یک راه جدید را فراروی بانوان قرار دادند. ایشان در مراسم تجلیل از مدال آوران پاراآسیایی جملاتی گفتند که نگاه به ورزش بانوان را متحول کرد. ایشان در آنجا موضوعات بانوان را به خوبی مورد بررسی قرار دادند و گفتند باید برای ورزش بانوان شرایطی ایجاد شود که از یک عدالت برخوردار شود و بحث اینکه اگر بی عدالتی وجود دارد باید این بی عدالتی از بین برود. کسانی که متولی ورزش هستند باید نگاه موزونی را به ورزش آقایان و خانم ها داشته باشند که خوشبختانه از طریق متولیان این کار انجام شده و ما در حال حاضر می بینیم مشارکت زنان را در تصمیم گیری ها در ورزش. گروه های تخصصی در ستاد وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده و هم کارگروهایی که در بخش استانی دارد تشکیل می شود که زنان در تصمیم گیری های آنها نقش دارند.

وی درباره اختصاص دادن فضاهای ورزشی به بانوان بیان کرد: در بحث استفاده از فضاها و امکانات ورزشی در ماده 88 این کار متاسفانه قبلا انجام نشده ولی قرار است یک سالن را به بانوان اختصاص می دهند. همه متولیان ورزش در بخش ورزش زنان مطالباتی داشته اند که رییس جمهوری خواسته که این مطالبات انجام شوند. خود این موضوع گام جدیدی در ورزش بانوان ایجاد کرده که انشاءالله بتوانیم با حمایت های مقام عالی وزارت که از ورزش بانوان دارند به آن ها برسیم. دکتر گودرزی بارها اشاره کردند به اینکه امکاناتی که به خانم ها و آقایان اختصاص داده می شود متوازن نیست و خانم ها امکانات کمی دارند ولی با وجود این امکانات کم بهترین نتایج را گرفتند.

شهریان در پاسخ به این سوال که چه برنامه هایی دارید که این توازن بهتر برقرار شود، بیان کرد: همه برنامه هایمان برای نوشتن اساسنامه و آیین نامه و قوانین مشخص شود. در تمام این موارد نگاهمان نگاهی است که ورزش بانوان را در نظر داریم نه اینکه متفاوت نگاه کنیم. در بحث فضاهای ورزشی که در ماده 88 داریم تنظیم می کنیم که بتوانیم در همه فضاها فضای ویژه بانوان داشته باشیم. در بحث اعتبارات و تفاهم نامه ها به سمتی می رویم که حق و سهم بانوان داده شود. ستاد المپیک و پارالمپیک و فدراسیون ها باید از وضعیت زنان و مردان به ما گزارش بدهند و در پی ارتقای جایگاه ورزش باشند.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: ما چند جمله داریم که می گوییم بانوان نیمی از جامعه هستند که نیمی دیگر از جامعه را تربیت می کنند و اینکه ما در بحث مشارکت در ورزش همگانی اگر می خواهیم ورزش همگانی را نهادینه کنیم در جامعه باید محوریت آن را بر بانوان قرار دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز