بهنام یخچالی در گفتگو با برنا:

مربی ایرانی برای تیم ملی بهتر است

۱۳۹۴/۰۴/۰۴ - ۲۳:۴۳:۲۸
کد خبر: ۲۹۴۶۶۷
مربی ایرانی برای تیم ملی بهتر است
بسکتبالیست جوان تیم ملی ایران گفت: امیدوارم با برنامه ریزی درست و مناسب بتوانیم به المپیک راه پیدا کنیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بهنام یخچالی بسکتبالیست جوان و ملی پوش تیم پتروشیمی بندر امام بعد از پایان فصل طولانی مدت بسکتبال درباره عملکرد تیمش در فصل اخیر و همچنین درباره اوضاع تیم ملی پیش از مسابقات جام ملت های آسیا با خبرنگار برنا صحبت کرد.

وی ابتدا در ارتباط با نمایش پتروشیمی در این فصل توضیح داد: لیگ امسال با شکلی متفاوت و به صورت دو لیگ ملی و حرفه ای برگزار شد و فشار زیادی به روی همه بازیکنان از جمله ملی پوشان و آن هایی که در پلی آف حضور داشتند وارد شد و این کمی کار را سخت می کرد.

یخچالی نظرش را در مورد برگزاری لیگ به این طریق گفت: به این دلیل که در لیگ ملی بازیکنان خارجی نمی توانستند شرکت کنند؛ فرصت مناسبی برای جوانان به وجود آمده بود تا در کنار بزرگان بسکتبال کشور خودشان را نشان دهند و توانایی های بالای خود را به معرض نمایش بگذارند. البته دو تکه شدن لیگ باعث فرسایشی شدن مسابقات هم شده بود ولی در جمع به ادامه پیدا کردن رقابت های داخلی با این شکل موافق هستم.

جوان اصفهانی و خوش آتیه پتروشیمی  درارتباط با  نمایش تیمش در این فصل و از دست دادن قهرمانی بعد از دو سال، تصریح کرد: همان طور که اشاره کردید ما دو سال پیاپی قهرمان لیگ شدیم اما امسال یک سری عوامل از جمله بدشانسی مانع از تکرار قهرمانی ما شد. به غیر از آن لیگ امسال کیفیت بالایی هم داشت و همین کار ما را سخت تر کرده بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییر مربی در پایان فصل لیگ ملی تاثیری در این ناکامی داشته است یا خیر، گفت: آقای میتف به عنوان کمک مربی و تمرین دهنده در کنار ما حضور داشتند ولی زیاد تجربه سرمربیگری نداشتند و همین باعث شد نتایج مورد نظر بدست نیاید. بعد از آن با تصمیم مسئولین باشگاه آقای حاتمی به تیم بازگشتند.

یخچالی در ادامه از کار کردن با مهران حاتمی گفت: آقای حاتمی به من در راه ملی پوش شدنم بسیار کمک کردند. ایشان از 16 سالگی و در تیم های پایه سرمربی من بودند و همیشه مدیونشان خواهم بود.

وی همچنین گفت: تا فصل آینده زمان زیادی باقی مانده و در حال حاضر تمام تمرکزم بر روی تیم ملی است اما در پتروشیمی احساس راحتی می کنم.

یخچالی در ادامه درباره وضعیت تیم ملی پیش از بازی های جام ملت های آسیا صحبت کرد: متاسفانه زمان زیادی را از دست دادیم و حالا تنها سه ماه تا آغاز رقابت های جام ملت های آسیا که به نوعی سهمیه ورودی به المپیک ریو هم به شمار می رود فرصت باقی مانده است. به تازگی فدراسیون رئیس جدید خود را شناخته و خدا را شکر آقای مشحون که کاملا با فضای کار آشنا هستند در پست خود ابقا شدند و امیدوارم با برنامه ریزی درست و مناسب بتوانیم به المپیک راه پیدا کنیم. علی رغم اینکه تیمهای چین، فیلیپین و کره جنوبی آماده سازی خیلی خوبی داشتند اما هنوز هم ایران شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارد.

پست دوی 20 ساله تیم ملی ایران درباره تجربه کار با مهمت بچیروویچ اظهار داشت: به هر حال جوانانی مثل من، آرمان زنگنه و سجاد مشایخی و چند نفر دیگر در زمان بچیروویچ به تیم ملی راه پیدا کردیم و از نظر من مربی ای که تیم هشتم جهان را هدایت کرده است از توانایی های بالایی برخوردار است اما به هر حال با تصمیم مسئولین وقت فدراسیون دیگر همکاری ما با او ادامه نداشت.

یخچالی در پاسخ به این سوال که در این برهه زمانی بهتر است هدایت ایران به یک مربی داخلی سپرده شود یا خارجی، اذعان داشت: هر دو گزینه اگر بتواند ایران را به موفقیت برساند می تواند خوب باشد. اما از دیدگاه من در این بازه زمانی و اینکه فرصت چندانی تا آغاز جام ملت ها باقی نمانده، یک مربی ایرانی می تواند خیلی بهتر به ما در راه رسیدن به موفقیت کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز