بازدید طلوع کیان از زورخانه قصر

۱۳۹۴/۰۴/۰۷ - ۱۰:۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۹۵۵۱۴
بازدید طلوع کیان از زورخانه قصر
رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در دهمین روز از ماه مبارک رمضان از زورخانه باغ موزه قصر بازدید کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در دهمین روز از ماه مبارک رمضان از زورخانه باغ موزه قصر بازدید کرد.

این بازدید روز شنبه 6 تیر ماه از ساعت 22 آغاز و تا 24 به طول انجامید که در آن فرهاد طلوع کیان (رییس فدراسیون)، حمیدرضا اعرابی (دبیر فدراسیون)، قنبری (نایب رییس هیئت تهران)، نخعی (دبیر هیئت تهران)، عطاالهی (رییس هیئت مدیره موسسه پیشکسوتان)، هادی معماریان (پیشکسوت ورزش زورخانه ای)، سردار احمدزاده (جانباز و پیشکسوت زورخانه ای)، طرخاق، پیشکسوتان، قهرمانان، عموم مردم و خانواده ها در آن حضور داشتند.

طلوع کیان طی سخنانی در این بازدید اظهار داشت: در هیچ جای دنیا چنین ورزشی پیدا نمی شود که همراه با حرکات موزون و هماهنگ ورزشی در آن موسیقی زنده و اشعار با مفاهیم تربیتی و معنوی وجود داشته باشد.

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای افزود: در تحقیقات علمی به این نتیجه رسیده اند که هر ورزشکار زورخانه ای پس از انجام یک دست حرکات این ورزش تا 48 ساعت از روحیه بالایی برخوردار است. به نوعی که می توان ازآن به عنوان یک دوپینگ مثبت یاد کرد.

فرهاد طلوع کیان در ادامه ضمن اشاره به اینکه می توان با توجه به جذابیت ها و قابلیت هایی که ورزش زورخانه ای دارد آن را با تمام محتوایش المپیکی کرد گفت: با اندکی توجه در محتوای ورزش زورخانه ای درمی یابیم که تمام پارامترهای ورزشی در المپیک همچون سریعترین، قویترین، بالاترین و ... در این ورزش تاریخی موج می زند و این رشته در مسیر المپیک است که با برگزاری رقابتهای آزاد زورخانه ای مثل رشته سنگ که برای انتخاب قویترین ورزشکار زورخانه ای، چرخ تیز برای انتخاب سریعترین ورزشکار زورخانه ای و ... سعی شده است تا فعالین و دیگر مخاطبین و علاقمندان به این رشته را با دیگر مزیت و ارزش های ورزش زورخانه ای بیشتر آشنا کرد.

رییس کمیته فنی فدراسیون بین المللی زورخانه ای خاطر نشان کرد: اما وقتی بهتر به این ورزش می نگریم می بینیم که به طور مثال همین چرخ ورزش زورخانه ای در هیچ جای جهان نظیر ندارد و مقام معظم رهبری که خود از ورزشکاران این رشته است نیز با در نظر گرفتن ضرورت توسعه بین المللی آن ضمن دادن کدهایی برای توجه بیشتر مسوولین به ترویج این ورزش می فرمایند "شما ببینید چرخ ورزشی است هم بهداشتی، هم مفرح و هم برای زیبایی اندام بسیار مفید است. بیایید اینها را در دنیا معرفی کنید."

لازم به ذکر است در پایان ضمن تقدیر از زحمات مدیر و مرشد زورخانه حکم رتبه بندی ورزشکاران این زورخانه توسط رییس فدراسیون اعطاء شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز