گزارش برنا از اولین اردوی تیم ملی هندبال با سرمربی جدید

هندبال در رویای والیبال/ اولین شب آرامش!

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۲۳:۰۷:۰۶
کد خبر: ۲۹۵۹۵۷
هندبال در رویای والیبال/ اولین شب آرامش!
هندبال در مسیر درستی گام برداشته و با جمع کردن پیشکسوتان و دلسوزان این رشته، مشکلات داخلی گذشته را به حداقل رسانده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بعد از مدتها بلاتکلیفی و سردر گمی، هندبال در حال پیدا کردن راه اصلی خود است. بهمن ماه سال پیش بود که ابوالحسن مهدوی بعد از مدت ها دوری از سطح اول ورزش کشورمان، وارد گود شد و ریاست فدراسیون هندبال را به عهده گرفت.

حاج آقا از همان زمان وعده بازگشت آرامش را به هندبالی ها داد  و از آن ها خواست تا در کنار یکدیگر و با اتحاد و همدلی آرامش و نظم از دست رفته را به این رشته محبوب بازگردانند و حالا شاهد نشانه های این آرامش هستیم.

بعد از نتایج نسبتا ضعیف تیم ملی بزرگسالان در بازی های آسیایی اینچئون و مسابقات جهانی و مشکلات درون تیمی به وجود آمده که باعث شده بود تیم ملی در اینچئون با نفرات اصلی اعزام نشود؛ بوروت ماچک از کار برکنار شد و بعد از چند ماه، عرفان اسماعیلاجیچ بوسنیایی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت. وی شنبه وارد ایران شد تا به صورت رسمی تمرینات تیم ملی را زیر نظر بگیرد.

تمریناتی که مرحله اولش از 6 تیرماه در مشهد مقدس با حضور 19 بازیکن آغاز شد. این اردو قرار بود با حضور 25 بازیکن به انجام برسد ولی غیبت جمالی و موسوی لژیونر و همچنین 4 بازیکن دیگر که به دلایل مختلف از جمله مشکلات خانوادگی و دیدار فرزندانشان نمی توانستند تیم را در این مرحله همراهی کنند؛ پیگیری شد.

اسماعیلاجیچ در کادر فنی خود دو مربی صربستانی دارد. نناد نارازی بدنساز است و میلووان به عنوان مربی بدنساز در این تیم فعالیت می کند. همچنین اکبر طاهری به انتخاب کمیته فنی نه نفره متشکل از مربیان و پیشکسوتان ایرانی و به ریاست قاسم شعبانپور به عنوان مربی ایرانی در کادر فنی تیم ملی حضور دارد.

حالا بعد از گذشت چند روز از حضور عرفان در تیم ملی شاهد این هستیم که او رابطه بسیار خوبی با بازیکنان برقرار کرده و در عین برونگرایی فردی منظم و پایبند به اصول است. اسماعیلاجیچ از بازیکنان خواسته تا فقط به حرف مربیان گوش کنند و انجام دهند و در مرحله بعد از آن ها درخواست کرده تا علاوه بر تلاش به یک انسجام و هماهنگی تیمی هم برسند.

از دیگر خصلت های سرمربی بوسنیایی ایران این است که او به جوانگرایی و استفاده از نیروی تازه نفس اعتقاد عجیبی دارد ولی در عین حال به این هم توجه دارد که نمی توان در کوتاه مدت این مهم را عملی کرد و باید کاملا آهسته و پیوسته آن را عملی کرد.

مرحله اول اردو روز 9 تیر به اتمام می رسد و بعد از یک روز استراحت با اضافه شدن 22 بازیکن که متشکل از نفرات  منتخب لیگ هستند؛ اردوی دوم کار خود را آغاز خواهد کرد. ابوالحسن مهدوی هم به مشهد خواهد آمد تا ضمن برگزاری جلسه ای با اسماعیلاجیچ، مقدمات مسابقات جام ریاست جمهوری را هم فراهم کند.

با همه این اوصاف به نظر، هندبال در مسیر درستی گام برداشته و با جمع کردن پیشکسوتان و دلسوزان این رشته، مشکلات داخلی گذشته را به حداقل رسانده و همچنین توانسته از نظرات و ایده های نخبه های این رشته به نحو احسنت استفاده کند.

ایران در مرحله مقدماتی المپیک ریو با تیمهای قطر، عمان، ژاپن، عربستان و ازبکستان هم گروه شده است. رئیس فدراسیون هندبال در این رابطه گفت: همانطور که اعلام شد قطری‌ها خودشان هم‌گروهی با ما را انتخاب کرده‌اند. به هر حال هم‌گروهی با قطر این حسن را دارد که در نیمه‌نهایی با این تیم روبرو نمی‌شویم و اگر در مرحله نخست مغلوب قطر شدیم، به عنوان تیم دوم گروه همچنان شانس حضور در المپیک را خواهیم داشت.

اقدامات فدراسیون جدید این نوید را به جامعه ورزش کشورمان داده است که می توان روی پیشرفت آن ها حساب ویژه ای باز کرد.

تغییر در روند برگزاری لیگ آینده و همچنین قراردادن محدودیت در جذب بازیکنان ملی پوش برای تیمها، می تواند به بالا رفتن کیفیت بازی ها کمک کند. خارج از آن فدراسیون در پی آن است تا هندبال را به خانه های مردم راهی کند و در همین زمینه قصد دارد با صدا و سیما همکاری های جالب و در خور توجهی داشته باشد. مهدوی در همین رابطه خاطرنشان کرد: ما به خوبی می‌دانیم که رسانه‌ها چقدر در رشد و توسعه یک رشته موثر هستند. برنامه‌های ویژه‌ای برای حضور هندبال در رسانه‌ها داریم که از جمله آن ساخت یک برنامه شبیه 90 فوتبالی است. رایزنی‌های اولیه صورت گرفته است و به زودی نتایج نهایی مشخص خواهد شد.

امیدواریم طبق گفته فرامرز می آبادی، دبیر فدراسیون هندبال، به زودی شاهد رشد و پیشرفت هندبال ایران باشیم و ببینیم روزی را که آن ها دوشادوش والیبال، در عرصه های جهانی برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز