سیامند رحمان در گفت‌وگو با برنا:

افتخارم بالا بردن پرچم ایران است

۱۳۹۴/۰۴/۱۰ - ۲۳:۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۹۶۰۳۷
افتخارم بالا بردن پرچم ایران است
قهرمان وزنه برداری جانبازان و معلولان گفت: وقتی ورزشکاران با تمام وجود تلاش می کنند و سختی ها را به جان می خرند مسئولان هم باید پشتیبانی خوبی از آنها داشته باشند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سیامند رحمان قهرمان ارزشمند وزنه برداری جانبازان و معلولان است. او امید طلایی ایران در پارالمپیک ریو خواهد بود که به فکر ارتقای رکورد این رشته هم هست.

رحمان در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درخصوص برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه برداری جانبازان و معلولان که چندی پیش در تهران برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد. کیفیت آن خوب بود و همه ورزشکاران زحمت زیادی کشیدند. برگزاری چنین مسابقاتی هم به نفع ورزشکاران است و هم به نفع وزنه برداری ایران چون وزنه برداران علاوه بر تمرین باید در مسابقات هم شرکت کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از ورزشکاران حاضر در این رقابت هم کم تجربه بودند و حضور در این مسابقات به نفع آنها بود و توانستند تجربه به دست بیاورند. در این رقابتها وزنه برداران جوان هم شناسایی می شوند و این به نفع همه است. اتفاقا داوران بین المللی قضاوت این رقابتها را بر عهده داشتند و رییس IPC هم در سالن حضور داشت.

رحمان درباره مسابقاتی که قرار است به زودی در آن شرکت کند، بیان کرد: مسابقاتی که پیش رو داریم رقابتهای جهانی قزاقستان است. در حال حاضر برای شرکت در این مسابقات در اردو هستیم و برای رقابتهای جهانی آماده می شویم. در قزاقستان برای کسب سهمیه پارالمپیک تلاش می کنیم و امیدوارم بتوانیم بهترین نتایج را بگیریم و همه با دست پر برگردند تا مردم را خوشحال کنیم. همه بچه ها تمرینات خوبی انجام داده اند و کاملا آماده هستند.

وی درباره شرایط رکوردزنی خود در پارالمپیک گفت: وزنه هایی که من در پارالمپیک می زنم به تصمیمات کادر فنی بستگی دارد. هدف من این است که بالای 300 کیلوگرم وزنه بزنم که البته مربیان باید صلاح بدهند. رکورد من در اینچئون 292 کیلوگرم است که می خواهم آن را ارتقا بدهم که امیدوارم شرایط این رکورد زنی را داشته باشم. امیدوارم بتوانم رکوردی به یاد ماندنی را از خودم به جا بگذارم.

رحمان در پاسخ به این سوال که آیا کسب طلای پارالمپیک توسط او قطعی است؟ خاطرنشان کرد: رشته ما خیلی سنگین است و نمی توان در آن قول داد. خیلی از ورزشکاران این رشته بوده اند که همه روی مدال طلای آنها حساب می کردند اما ناگهان به دلیل یک پارگی ساده نتوانستند حتی در مسابقات شرکت کنند. من هم تمام تلاشم را برای گرفتن طلای ریو انجام می دهم اما در نهایت همه چیز به خواست خدا بستگی دارد.

دارنده مدال طلای پارالمپیک لندن و آسیایی اینچئون درباره انتظاراتی که از مسئولان دارد، گفت: از مسئولان انتظار دارم رسیدگی خوبی به ورزشکاران داشته باشند تا آنها کمبود و دغدغه ای نداشته باشند. مسئولان نباید فقط در آستانه مسابقات یاد بچه ها بیفتند بلکه باید همیشه به فکر بچه ها باشند. متاسفانه مسئولان فقط بعد از مسابقات به فکر بچه ها می افتند و از اردوها بازدید می کنند. ای کاش همیشه به فکر حل کردن مشکلات ورزشکاران باشند چون ما فقط به عشق بالا بردن پرچم ایران سختی ها را تحمل می کنیم و همه چیز را به جان می خریم.

وی ادامه داد: برای همه ما باعث افتخار است که پرچم ایران را در خارج از مرزها به اهتزاز دربیاوریم. وقتی ورزشکاران با تمام وجود تلاش می کنند و سختی ها را به جان می خرند مسئولان هم باید پشتیبانی خوبی از آنها داشته باشند.

رحمان در پایان درخصوص تعریف و تمجید علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری از وی، گفت: از مرادی ممنونم که به سالن آمد و وزنه برداری ما را دید. حضور او برای ما ارزشمند است و ممنونم که به من لطف داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز