مستر پرفکت، چند متر آن طرف تر

از من متنفر نباشید!

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۱۰:۵۰:۰۳
کد خبر: ۲۹۶۰۷۳
از من متنفر نباشید!
چک تلویحا در نامه اش از هواداران آبی ها خواسته در روزی که مقابل آن ها قرار می گیرد؛ او را هو نکنند و از او متنفر نباشند.

"فکر می کردم که این اتفاق هیچگاه نمی افتد ولی اکنون زمان آن است که از چلسی خداحافظی کنم. باشگاهی که فکر می کردم در آن دستکش ها و کفش هایم را می آویزم و از فوتبال خداحافظی می کنم . به عنوان یک تیم، ما در کنار هم تاریخ را آفریدیم   .از تمامی طرفداران چلسی تشکر می کنم. من برای شما هرکاری که توانستم انجام دادم و شما نیز جواب من را به خوبی دادید. من هیچگاه این را فراموش نخواهم کرد. این همیشه با من خواهد بود. ما دوباره همدیگر را ملاقات خواهیم کرد اما این بار من در دروازه ای دیگر خواهم بود. امیدوارم که شما تاریخ را فراموش نکنید و درک کنید که من به یک ماجراجوئی جدید نیاز دارم."

پیتر چک

این گوشه ای از نامه احساسی پیتر چک دروازبان 33 ساله حالا دیگر فصل قبل چلسی به هواداران این تیم بود. نامه ای که نشان از علاقه زیاد پیتر به این باشگاه داشت و اینکه او بر خلاف میل باطنی اش تصمیم بر ترک استمفورد بریج گرفت. اینکه تلویحا از هواداران آبی ها خواسته در روزی که مقابل آن ها قرار می گیرد؛ او را هو نکنند و از او متنفر نباشند. پیتر در چلسی طبق گفته خودش فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرد. از 5 دبل رویایی در طول 11 سال تا شکستن جمجمه اش در سال 2006، مقابل ردینگ که باعث شد دست طلایی مجبور باشد دیگر با کلاه راگبی از دروازه تیم فوتبالی اش محافظت کند!

petr-cech-e1401273750588

پیتر چک

چک در دوره طلایی چلسی با حضور رومن آبراموویچ نقشی غیر قابل انکار و بی بدیل داشت. شاید به خاطر همین باشد که رفتن او اکثر هم تیمی هایش را دست به قلم کرد تا به ستایش او بپردازند.

دروگبا گفت: از دیدن رفتن تو ناراحتم؛ اما عاشق دیدن خوشحالی تو هستم. موفق باشی.

تری هم زبان به ستایش از او پرداخت و این چنین دوران هم تیمی بودن با او را توصیف کرد: هم تیمی بودن با تو یک لذت مطلق بود. تو فاتح همه چیز شدی. اسطوره چلسی.

فتح 4 پرمیر لیگ، 4 اف ای کاپ، 3 لیگ کاپ، یک لیگ اروپا و از همه مهم تر یک لیگ قهرمانان اروپا با درخشش محیر العقول پیتر در ضربات پنالتی و جریان بازی مقابل بایرن مونیخ در سال 2012. مهر تاییدی بر رد پای برجسته مستر پرفکت در کسب این افتخارات تاریخی زد.

پیتر چک

اگر همچنان به بزرگی چک در درون قفس توری باشگاه بازنشسته ها شک دارید؛ پس با ما همراه باشید.

 بهترین دروازبان چمپیونز لیگ در فصول 2004-5، 2006-7 و 2007-8 ،رکورد 1025 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه چلسی در سال 2009، برنده جایزه دستکش طلایی جزیره در سال های 2005، 2010 و 2014، به جای گذاشتن 228 کلین شیت در 494 بازی با چلسی که باعث شد بالاتر از پیتر بونتی ای که 18 سال گلر چلسی بود، از این حیث نفر اول باشگاه در طول تاریخ باشد. همه این ها و یک جین افتخار دیگر که نام پیتر چک به همه آن ها سنجاق شده است.

پیتر چک

اما همه این ها باعث نشد تا دوران حضور مرد یخی در باشگاه محبوبش از 11 سال تجاوز کند. چون ژوزه مورینیو دیگر تمایلی به استفاده از او نداشت و تحمل نیمکت نشینی برای کسی که می تواند در بهترین تیمهای دنیا درون گل، آقایی کند خیلی سخت بود و بیگ پیت قصه ما هم  بعد از یک سال صبرش سر آمد و دست به دامن مالک باشگاه شد و از او خواست مقدمات انتقالش به باشگاه چند خیابان آن طرف تر را فراهم کند و میلیاردر روس هم جنتلمنانه، فارغ از هر گونه تفکر حرفه ای، شرایط را برای رفتن پیتر چک به آرسنال فراهم کرد.

سرانجام 29 ژوئن قرارداد پیتر با توپچی ها بسته شد و او به عنوان بازیکن آزاد و با قراردادی 4 ساله به ارزش 10 میلیون پوند به قرمزهای پایتخت پیوست.

پیتر چک

پیتر چک

 

از آزپلیکوئتا و آرون رمزی تا شامبرلین و شسنی و خیلی های دیگر که نسبت به این ترانسفر بزرگ واکنش نشان دادند.

حالا همه منتظر واکنش هواداران چلسی خواهند بود. واکنشی که زیاد نباید برای فرا رسیدن آن صبر کرد؛ چرا که 33 روز دیگر، در ورزشگاه ومبلی  و در سوپرجام جزیره آرسنال و چلسی مقابل هم صف آرایی می کنند و آن جا است که تقابل چک با هواداران چلسی جالب تر از هر زمانی خواهد بود.

در پایان به متن کوتاه ولی زیبای لمپارد در توصیف مستر پرفکت اشاره می کنیم: یک جنتلمن واقعی و یک استاد دروازبانی. تو شایسته بهترین ها هستی بیگ پیت.

پیتر چک

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز