عادل مجللی در گفت‌وگو با برنا:

به کسب سهمیه خوشبینم

۱۳۹۴/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۳:۲۶
کد خبر: ۲۹۶۲۴۲
به کسب سهمیه خوشبینم
قایقران 22 ساله تیم ملی ایران گفت: در مسابقات قهرمانی جهان اگر بتوانم به جمع 8 نفر پایانی راه پیدا کنم، سهمیه المپیک را دریافت خواهم کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، عادل مجللی قایقران بندر ترکمنی تیم ملی کانوی ایران بعد از سه ماه و پس از پشت سر گذاشتن دو کاپ پرتغال و آلمان به کشور بازگشت. وی در مورد عملکرد خودش در این چند ماه و مدال برنز کاپ آلمان با خبرنگار برنا صحبت کرد.

دارنده دو طلای مسابقات قهرمانی آسیا ابتدا در مورد مدت زمان دوری اش از ایران اظهار داشت: من از تاریخ 6 مارچ در ایران نبودم. تقریبا سه ماه در اردو و مسابقات برون مرزی حضور داشتم.

وی سپس در ارتباط با پلوخ، سرمربی لهستانی خود گفت: پلوخ همان طور که اشاره کردید اهل لهستان است و مربی نامدار و بزرگی محسوب می شود. آوازه او را شنیده بودم و می‌دانستم در نظر سنجی فدراسیون جهانی بهترین مربی جهان نام گرفته است.  دو تا از شاگردان او در المپیک پکن و آتن به مدال طلا رسیده بودند.  در این مدتی که با او کار می کنم وضعیتم بسیار تغییر کرده و چیزهای خیلی زیادی یاد گرفته ام. کار کردن با او برای من عالی تا به اینجا عالی بوده است.

مجللی در ادامه تاریخ بازگشت خود به تمرینات را هم اعلام کرد: دوباره به لهستان بازمی گردم تا تمریناتم را زیر نظر پلوخ ادامه دهم و مهیای حضور در مسابقات جهانی  شوم. رقابت هایی که دو ماه آینده در ایتالیا برگزار می شود. تمرینات سخت و فشرده ای را در کلوپ لهستان پشت سر خواهم گذشت. نوبت قبلی که در این کشور بودم روزانه سه وعده تمرین می کردم که دو وعده در آب و یک وعده به وزنه زدن می گذشت.

پاروزن ترکمن تیم ملی کانوی ایران در ادامه با اشاره به ر‌قابت‌های پیش رویش، ا‌ضافه‌ کرد‌: من مسابقات زیر 23 سال جهان را پیش‌رو دارم که با قدرت در آن شرکت خواهم کرد. پس از آن بیستم مرداد ماه باید در ر‌قابت‌های قهرمانی جهان به آب بزنم که اولین شانس من برای کسب سهمیه المپیک ریو است. اگر در این مسابقات به سهمیه دست نیابم باید در ر‌قابت‌های قهرمانی آسیا طلا بگیرم تا بتوانم راهی المپیک شوم.

وی همچنین گفت: در مسابقات جهانی فقط در 200 متر مسابقه می دهم. در حالی که به دلیل رسیدن به شرایط آرمانی در کاپ پرتغال و آلمان هم در 200 مترو هم  در 500 متر هم پارو زدم.

دارنده مدال برنز بازی های آسیایی اینچئون در ارتباط با عملکرد خودش در کاپ آلمان و پرتغال خاطرنشان کرد: در 500 متر پرتغال به مقام سوم و مدال برنز رسیدم و در 200 متر هم به خاطر 2 ثانیه به رتبه ششم دست پیدا کردم. عملکرد مابقی بچه ها هم تا آن جایی که می دانم بد نبود. پس از مدتی که در اروپا اردو داشتم طبق برنامه مربی ام در کاپ یک و دو جهانی شرکت کردم. یعنی دو ماه تمرینی و سه هفته‌ مسابقه‌ای داشتم. در کاپ های جهانی نیز عملکرد خوبی داشتم. در پرتغال در 500 و 200 متر پارو زدم و رکوردهایم مناسب بود که در 500 متر به مدال رسیدم. در آلمان هم به آنچه که پیش‌بینی کرده بودم دست یافتم و عملکردم قابل قبول بود. من حتی در 500 متر نزدیک به دو و نیم ثانیه رکورد خودم و ایران را نیز ارتقا دادم. در کل در کاپ یک شرایطم خیلی خوب بود.

ملی‌پوش قایقرانی ایران در ادامه از رقابت های کپ جهانی آلمان صحبت کرد: در کاپ دو جهانی به میزبانی آلمان سطح ر‌قابت‌ها بسیار بالا بود. همه صاحب نام های کانو در این ر‌قابت‌ها شرکت کرده بودند. قهرمانان المپیک حضور داشتند و تنها یک ورزشکار مدعی روس در این ر‌قابت‌ها حضور نداشت. همان طور که گفتم از عملکردم در این کاپ نیز راضی هستم. در 200 متر با فاصله کمی پنجم شدم و محک خوبی برای خودم بود که ببینم برابر بهترین‌های جهان از چه شرایطی برخوردارم. پس از مسابقات مدتی در ایران بودم و ان‌شا‌ء‌الله امشب دوباره عازم لهستان می شوم تا تمریناتم را ادامه دهم.

مجللی در مورد میزان شانسش جهت کسب سهمیه المپیک ریو تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی جهان اگر بتوانم به جمع 8 نفر پایانی راه پیدا کنم؛ سهمیه المپیک را دریافت خواهم کرد و به این اتفاق کاملا خوشبینم. اما اگر نتوانم سهمیه را از این مسابقات کسب کنم؛ رقابت های قهرمانی آسیا جایی است که شانس به دست آوردن سهمیه ریو را خواهم داشت.

دارنده مدال برنز کاپ جهانی پرتغال در پاسخ به این سوال که کدام کشورهای آسیایی حریف جدی او در کسب سهمیه المپیک هستند؟ خاطر‌ نشان کرد: ژاپن و چین قایقرانان خیلی خوبی دارند. چینی‌ها در کاپ جهانی حضور داشتند و عملکردشان مناسب بود. مساوی با من در حال پیشرفت هستند و آنها نیز سهمیه المپیک می‌خواهند. من باید در قهرمانی جهان سهمیه المپیک را بگیرم، در غیر این صورت باید در آسیا و تنها با کسب مقام قهرمانی به این هدف برسم.

دارنده مدال برنز 200 متر کانوی بازی های آسیایی اینچئون در ادامه یک وعده بزرگ را به ورزش دوستان ایرانی داد: ایمان دارم اگر بعد از مسابقات جهانی و تا آغاز المپیک ریو زیر نظر پلوخ به تمریناتم ادامه دهم؛ می توانم مدال المپیک را برای کشور عزیزم به ارمغان بیاورم.

مجللی در انتها گفت: جا دارد همین جا از آقایان مرادی و امینی که برای من بسیار زحمت کشیدند تشکر کنم. فدراسیون در حال حاضر تمامی هزینه های مربوط به کلوپ لهستان را که گمان می کنم روزی 60 یورو است؛ می پردازند و این بسیار برای من قابل تقدیر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز