احد پازاچ در گفتگو با برنا:

سوریان یک وزنه روحی است/ حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید فرهنگ سازی شود

۱۳۹۴/۰۴/۲۱ - ۲۳:۰۳:۳۹
کد خبر: ۲۹۶۳۵۷
سوریان یک وزنه روحی است/ حضور بانوان در ورزشگاه‌ها باید فرهنگ سازی شود
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت:آمادگی و انتخاب نهایی کشتی گیران در پایان اردوی چهارم مشخص می شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در جام پیتلانسکی لهستان و رقابت های جهانی لاس وگاس آمریکا در خانه کشتی بپا شده است. احد پازاج سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در گفتگو با برنا درباره این اردو و شرایط فرنگی کاران صحبت کرد.

* از اردوی تیم ملی فرنگی صحبت کنید. شرایط اردو چگونه است؟

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در خانه کشتی با حضور نفرات برتر رقابت های انتخابی برپا شده است. ما در کل چهار اردو برای تیم ملی در نظر گرفته ایم که اولین آن 30 خرداد آغاز شده و امروز 10 تیر این اردو پایان می پذیرد.

 

* آمادگی و وضعیت فرنگی کاران را چگونه است؟ احتمال انتخاب کدام یک از کشتی گیران در ترکیب نهایی تیم ملی کشتی فرنگی بیشتر است؟

با توجه به اینکه هنوز سه اردو باقی مانده فعلا نمی توان آمادگی تک تک کشتی گیران را به طور حتم سنجید و تخمین زد. اما در مجموع و در اردوی اولیه خوشبختانه کشتی گیران از آمادگی جسمانی خوب و بالایی برخوردار بودند تا اینکه ببینیم در پایان کدام یک از این افراد به گزینش نهایی می رسند.

 

* قرار است چند نفر از کشتی گیران و در چه اوزانی انتخاب شوند؟

در کل 8 کشتی گیر انتخاب خواهند شد که در هر وزن یک نفر برای مسابقات جام جهانی اعزام می شوند. در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم نفرات گزینش می شوند تا به رقابت های جهانی اعزام شوند.

 

* به رغم غیبت حمید سوریان در رقابت های انتخابی، شورای فنی تصمیم گرفت تا به این قهرمان کشتی فرصت دوباره ای بدهد. در خصوص فرصت دوباره ای که به حمید سوریان داده اید، بیشتر توضیح دهید؟

با توجه به اینکه آقای سوریان خود درخواست تجدید نظر برای حضور در مسابقات جام جهانی را اعلام کرد، بنابراین شورای فنی طی جلسه ای اضطراری وضعیت ایشان را بررسی کرد و با توجه به قابلیت های وی با درخواست ایشان موافقت و قرار شد سوریان به همراه حاجی پور و پاپی به مسابقات پیتلانسکی لهستان اعزام شوند تا در این جام محک بخورد.

 

* برخی ها اعتقاد دارند با اعطای فرصت دوباره به سوریان، برای او امتیاز ویژه ای قائل شده اید؟

سوریان جزو استثنائات است، تجربه کافی دارد و علاوه بر قابلیت ها و آمادگی، فقط حضور وی در تیم موجب تقویت روحیه تیم می شود و از همین رو ما تصمیم گرفتیم فرصت دوباره ای به او بدهیم.

 

* درباره رفتار غیرورزشی امید نوروزی در رقابت های انتخابی در مشهد هنوز هم حرف و حدیث زیاد است و نوروزی مدعی شده که در رقابت های انتخابی تصمیم بر این بود که او بازنده شود؟

به هیچ وجه چنین بحثی در میان نبود. حتی در کشتی مورد اشاره میان نوروزی و زیدوند مشکل داوری وجود نداشت. ما اصولا از کشتی گیری همچون نوروزی توقع چنین برخوردی را نداشتیم با توجه به اینکه نوروزی کشتی گیر حرفه ای است و در کشتی همواره بحث برد و باخت مطرح است او نباید چنین رفتار ناشایستی را بروز می داد.

 

* فکر می کنید جریمه ای که برای نوروزی گرفته شد، مطابق با رفتار ناپسند وی بود؟

هدف ما بیشتر این بود که نوروزی تادیب و متنبه شود و نمی خواستینم با او برخورد حذفی داشته باشیم. کمیته انضباطی 20 میلیون تومان جریمه نقدی و شش ماه آموزش رایگان کشتی در شهرستان ها و در رده سنی نوجوانان برای وی در نظر گرفته که امیدواریم دیگر چنین صحنه هایی در ورزش از ورزشکاران شاهد نباشیم.

 

* میزبانی رقابت های کشتی آلیش قهرمانی آسیا در بخش آقایان و بانوان به ایران واگذار شده است. با توجه به میزبانی ایران در این رقابت ها می توان تمهیداتی به کار بست که بانوان نیز با حضور در سالن، این رقابت ها را از نزدیک تماشا کنند؟

در رشته کشتی که تاکنون تماشاگر خانم نداشته ایم اما اگر این بحث در بین مردم و تماشاگران فرهنگ سازی شود از نظر من هیچ اشکالی ندارد. همان طور که مثلا در انگلستان تماشاگر و بازیکن در زمین بازی یک متر فاصله دارند و هیچ مشکلی پیش نمی آید اما در ورزشگاه های ما از فاصله چندین متری نیز شاهد بروز مسایلی از سوی تماشاگران هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز