مجتبی عابدینی در گفتگو با برنا:

کره‌ای‌ها از ما ترسیده بودند/ کسب دو سهمیه در المپیک دور از دسترس نیست

۱۳۹۴/۰۵/۰۲ - ۲۳:۰۴:۳۸
کد خبر: ۲۹۷۰۸۷
کاپیتان تیم ملی سابر کشورمان گفت: اوج کار ما در نیمه نهایی و در بازی مقابل چین رقم خورد که توانستیم حریف قدرتمند خود را با نتیجه 45-31 شکست دهیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ملی سابر ایران بعد از نمایش درخشان در رقابت های قهرمانی آسیای سنگاپور که منجر به یک برنز انفرادی و یک نقره تیمی برای  او و تیم ملی شد؛ درباره این رقابت ها و مسابقات جهانی روسیه که به زودی به انجام می رسد؛ با خبرنگار برنا صحبت کرد.

وی ابتدا در ارتباط با مسابقات قهرمانی آسیای سنگاپور و عملکرد خودش و تیم ملی سابر اظهار داشت: همان طور که می دانید مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل حضور کره که خود قهرمان جهان است؛ از سطح بالایی برخوردار بود. از طرفی به دلیل اینکه نتیجه این رقابت ها حدود 30 تا 40% در راه کسب سهمیه المپیک ریو تاثیر داشت؛ حساسیت را به مراتب بالاتر برده بود. بنده در مسابقات انفرادی موفق شدم به مدال برنز دست پیدا کنم. برنزی که می توانست رنگ بهتری داشته باشد اما در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 15-11 به کیم، نفر دوم جهان از کره جنوبی باختم و به رتبه سوم رسیدم.

عابدینی درباره رقابت های تیمی افزود: در مسابقات تیمی موفق شدیم نمایش خیلی خوبی از خودمان به معرض نمایش بگذاریم. اوج کار ما در نیمه نهایی و در بازی مقابل چین رقم خورد که توانستیم حریف قدرتمند خود را با نتیجه 45-31 شکست دهیم و ترس عجیبی را در دل کره جنوبی ایجاد کنیم. نهایتا در مسابقه نهایی با نتیجه 45-37 به کره باختیم و مدال نقره را از آن خود کردیم.

کاپیتان تیم ملی سابردرباره مسابقات جهانی روسیه که چند روز آینده آغاز می شود؛ خاطرنشان کرد: اواخر همین هفته به روسیه اعزام خواهیم شد تا در رقابت های جهانی روسیه شرکت کنیم. از لحاظ آمادگی در شرایط خوبی قرار داریم و در حال حاضر به بازیابی بدن های خود می پردازیم. قرار است قبل از آغاز این رقابت ها سه روز با چند کشور دیگر حاضر در این مسابقات اردوی مشترک برگزار کنیم.

وی در ارتباط با رنکینگ حال حاضرش در جهان گفت: هم اکنون در رده 24 جهان قرار دارم و اگر بخواهیم با دو نماینده در المپیک ریو حضور پیدا کنیم باید بنده به رنکینگ زیر 14 دنیا برسم که اصلا دور از دسترس نیست و با توجه به چند مسابقه مهم دیگری که در پیش ر.ی ماست می توان به داشتن دو نماینده در المیپک سال آینده امیدوار بود.

عابدینی در مورد رقابت های پیش روی تیم ملی سابر توضیح داد: در کل 10 مسابقه در راه المپیک وجود دارد که سه تای آن را گذراندیم و 7 تای آن باقی مانده است. من تا به الان در این سه مسابقه 38 امتیاز بدست آورده ام. قرار است بعد از پایان مسابقات جهانی دو ماه استراحت کنیم و از مهر ماه دوباره مسابقات پیگیری خواهد شد و تا 15 فروردین هم ادامه پیدا خواهد کرد.

شمشیرباز خوش اخلاق تیم ملی ایران در پایان گفت: ضمن تشکر از وزیر ورزش و دکتر سجادی خواستارم که توجه ویژه ای از طرف این عزیزان متوجه شمشیربازی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز