این قانون در بازی های دیگر هم اجرا می شود

افشاریان: داور مطابق قانون بازی را متوقف کرد/ Cooling Break در تشخیص داور است

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۱۱:۵۵:۲۵
کد خبر: ۳۰۴۲۴۴
افشاریان: داور مطابق قانون بازی را متوقف کرد/ Cooling Break در تشخیص داور است
داور فوتبال: با توجه به متغربودن محل برگزاری بازی ها استفاده از کولین برک پسندیده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در هفته اول لیگ برتر و در دو بازی فولاد - راه آهن و ملوان - ذوب آهن با توجه به زمان آغاز بازی ها که با گرمای بیش از حد هوا همراه بود،  داوران دو بازی یعنی تورج حق وردی و موعود بنیادی فر تا از قانون Cooling Break در بازی استفاده کردند تا برای نخستین بار این قانون در فوتبال ایران اجرایی شود.

مطابق قوانین بین المللی فوتبال هرگاه 4 آیتم هوا، رطوبت، تابش نور خورشید و باد در روند بازی خلل ایجاد کند داور اجازه استفاده از 3 دقیقه Cooling Break در دقیقه 30 نیمه اول و در نیمه دوم که جمعا 6 دقیقه می شود، استفاده کند. اتفاقی که برای نخستین بار در لیگ ایران رخ داد.

خداداد افشاریان داور بازنشسته ایران و ناظر داوری AFC در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: استفاده از Cooling Break بسیار پسندیده است و با توجه به اینکه این امر در قوانین بین المللی فیفا وجود دارد، استفاده از آن کاملا منطقی و قانونی است.

وی افزود: با توجه به اینکه مسابقات لیگ در شهرهای مختلف برگزار می شود کانون داوران فوتبال اعلام به استفاده از این قانون در دو بازی هفته اول لیگ کرد. امکان اینکه از این قانون در بازی های دیگر هم استفاده شود زیاد است و به شرایط جوی و دمایی محل برگزارکننده مسابقات دارد. اجرای این قانون در بازی های دیگر در تشسخیص داور است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز