شهریان در گفتگو با برنا:

به ورزش بانوان نگاه حمایتی ویژه داریم/ فوتبال و والیبال بانوان به مربی خارجی نیاز دارند

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۲۳:۰۵:۳۲
کد خبر: ۳۱۰۷۸۲
به ورزش بانوان نگاه حمایتی ویژه داریم/ فوتبال و والیبال بانوان به مربی خارجی نیاز دارند
معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: باید فرصت برابری بین ورزش بانوان و آقایان ایجاد شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا رباب شهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک و معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان پس از بازدید از مراحل آخر اردوی تیم ملی کاراته بانوان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری برنا پاسخگوی سوالات ما شد.

تیم کاراته بانوان را چطور می بینید؟

وظیفه خودم می دانم که تعامل با ورزشکارانی که زحمت بسیار می کشند حضور داشته باشم آن هم در اردوی آخر تیم ملی کاراته بانوان و از همه تشکر می کنم و آرزوی موفقیت دارم در مسابقات پیش رویشان کاراته در حال حاضر بهترین زمان آمادگی تمرینات را دارد. این رشته در بحث قهرمانی و ورزش همگانی موفقیت های زیادی داشته و دارد. نیمی از سبک های آن را بانوان تشکیل می دهند و رشته ای است که دارای مدال های آسیایی برای بانوان است و با توجه به پتانسیل بسیار زیادی که دارد و قهرمانی که انشاءالله در مسابقات رویداد پیش رو به دست می آورد می تواند جایگاه واقعی زن مسلمان ورزشکار را نشان دهد و می تواند الگوی خوبی برای همه باشد و سفیر ورزشی خوبی را به نمایش بگذارد.

در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان روی ورزش بانوان سرمایه گذاری بیشتری شده است. برنامه های شما برای حمایت از بانوان چیست؟

خوشبختانه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان حمایت ویژه ای از ورزش بخصوص این رشته داشتند و آقای سمندر اهتمام ویژه ای را برای این رشته دارند. خوشبختانه نگاه برابری وجود دارد و دیدگاه رییس جمهوری محترم در مراسم تجلیل از قهرمانان داشتند و گفتند که فرصت برابری ایجاد شود تا از توانایی ها استفاده مفید شود. در حال پیگیری این فرصت های برابر هستیم و شرایط خوب است.

برنامه شما و وزارت ورزش برای استفاده از دانش مربی خارجی برای ورزش بانوان به ویژه کاراته بانوان چیست؟

یکی از برنامه های ما این است که قرار است از اواخر سال گذشته فدراسیون ها که نیاز تخصصی به مربی خاجی دارند به ما اعلام کنند تا بتوانیم دانش مربیان را ارتقا دهیم مثل رشته های کاراته و تکواندو. ورزش بانوان در 45 رشته فعال است. 35 رشته اعزام برون مرزی دارند ولی باید اولویت بندی کنیم. از رشته های مورد نیاز به مربی خارجی والیبال و فوتبال است که آقای داورزنی در والیبال و خانم عرب عامری در فوتبال در حال پیگیری هستند. در زمینه تربیت مربی و کادر فنی در استان های تحت پوشش برنامه ای برای ارتقای دانش مربیان نیز در حال انجام و پیگیری است.

صحبت پایانی ...

کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان برنامه هایی برای افزایش مدال آوری در ورزش دارند و برنامه برای ورزشکاران خانم و آقا یکسان است و مورد حمایت می باشد. ما باید بتوانیم در مورد رشته های ورزشی بانوان به نحو احسن انجام وظیفه کنیم و نگاه حمایتی و ویژه داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز