۱۰ نقل و انتقال پر سر و صدای قاره سبز

آشنایی با بمب‌های اورجینال از نوع اروپایی!

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۲۳:۴۲:۲۴
کد خبر: ۳۱۳۹۸۱
آشنایی با بمب‌های اورجینال از نوع اروپایی!
نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا با تمام حرف و حدیث هایش به اتمام رسید و انتقال های جذابی در آن صورت گرفت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، نقل و انتقالات فوتبال اروپا با تمام حرف و حدیث ها و حاشیه های اطرافش خاتمه پیدا کرد و تیم های مختلف قاره سبز هرکدام با توجه به نیاز و سیاست باشگاهشان در این بازار هیجان انگیز شرکت کردند. اما در بین همه این انتقال ها و میلیون میلیون دلاری که هزینه شد؛ یک سری از خرید و فروشها توانست برای مدت ها رسانه های جهان را قبضه خود کند. بازیکنانی بودند که چند باشگاه به طور همزمان برای به تورانداختنشان از هر ترفندی استفاده می کردند تا از یکدیگر سبقت بگیرند. بعضی ها که امسال زیر ذره بین خیلی ها قرار گرفته اند. در اینجا قصد داریم به 10 انتقال بزرگ تابستان امسال اروپا اشاره کنیم. گرچه می شد نفرات دیگری را هم جایگزین این ستاره ها کرد.

1-ایکر کاسیاس: از رئال مادرید به پورتو

شاید هیچ هوادار مادریدی نباشد که از این اتفاق و این انتقال خوشحال شده باشد. شاید هنوز خیلی از تیفوسی های رئال هم باور نکرده اند، رفتن ایکر مقدس را. ایکری که توانست در طی نزدیک به دو دهه انواع و اقسام جام ها را برایشان به ارمغان بیاورد. لا دسیما را به کلکسیون افتخارات باشگاه اضافه کند. ولی دیگر برنابئو جای ایکر نبود. حرف از کاسیاس جدید فوتبال اسپانیا بود و سن ایکر باید کوله بارش را جمع می کرد و می رفت و جایش را به دخیا می داد. و سرانجام کاسیاس با چشمانی اشکبار به پورتو رفت. جایی که بازهم کسی فکر نمی کرد کاسیاس آن را انتخاب کند اما کاپیتان بازهم همه را شگفت زده کرد و با رقمی در حدود 3 و نیم میلیون یورو با قراردادی سه ساله به اژدهاهای فوتبال اروپا پیوست. احتمالا آه او بود که انتقال دخیا از من یو به رئال را حداقل فعلا عقیم گذاشت.

2-رحیم استرلینگ: از لیورپول به من سیتی

جوان 21 ساله و دو رگه لیورپول از همان بار اولی که به بازی گرفته شد؛ نشان داد توانایی های بالایی دارد و می تواند چشم ها را به خودش خیره کند. نتیجه دو سال درخشش او این بود که با قراردادی 68 میلیون یورویی و با هزار جور حاشیه از جمله قهر و تهدید،  به من سیتی رفت و لقب گران قیمت ترین انگلیسی تاریخ را به خود اختصاص داد. استرلینگ می خواهد با سیتی به اولین جام خود دردوران حرفه ای دست پیدا کند.

3-آنخل دی ماریا: از من یو به پی اس جی

رفتنش از رئال، هم به ضرر مادریدیستا شد و هم به ضرر خود ال آنجلیکا. دی ماریا نتوانست با فن خال دوران خوبی را پشت سر بگذارد و با این مربی ستاره ستیز کنار نیامد و خیلی زود از جمع شیاطین جدا شد و به سمت تیمی رفت که چند سالی می شد چشمش به دنبال او بود. پاریسن ژرمن با هزینه مبلغی در حدود 60 میلیون یورو دی ماریا را گرفت تا مثلث CIA در خط آتش تیمش شکل بگیرد. مثلثی متشکل از دی ماریا، کاوانی و ایبراهیموویچ.

4-آردا توران: از اتلتیکو مادرید به بارسلونا

ستاره ترک تبار اتلتیکو مادرید به گفته خودش توانست یکی از مهم ترین آرزوهای زندگیش را تحقق بخشد و به بزرگترین باشگاه جهان، بارسلونا برود. جایی که آبی اناری ها نمی توانند تا زمستان از او استفاده کنند اما برنامه های ویژه ای برای این بازیکن 41 میلیون یورویی ترتیب داده اند و قرار است آردا  جای بزرگانی چون اینیستا و ژاوی را در ترکیب کاتالان ها پرکند. کاری که باید ببینیم در حد توان توران هست یا خیر.

5-باستین شوان اشتایگر: از بایرن مونیخ به من یو

به همان اندازه که همه از رفتن کاسیاس از رئال تعجب کردند؛ باواریایی ها هم از رفتن نماد تعصب تیمشان شگفت زده شدند. اما باستین نتوانسته بود با پازل تاکتیکی پپ خودش را تطبیق دهد و راهی جز رفتن نداشت. گواردیولا در پست او دو اسپانیایی داشت که کاملا با آن ها در یک راستا فکر می کرد و تیکی تاکای مورد نظرش را با آن دو بهتر پیاده می کرد و شواینی هم با دیدن این شرایط تصمیم خود را گرفت و راهی تیم محبوب دوران کودکیش، من یونایتد شد. مبلغ این انتقال در حدود 22 میلیون دلار بود. حالا شواینی در حال تجربه لیگی است که چند سال قبل، میشاییل بالاک آن را لمس کرده بود.

6-کوین دبروین: از وولفسبورگ به من سیتی

وقتی از چلسی کنار گذاشته شد؛ تصور آنکه دوباره روزی به فوتبال جزیره بازگردد سخت و بعید به نظر می رسید اما دبروین فقط یک سال برای نشان دادن عکس این مساله زمان می خواست. جایی که او توانست درخشش خیره کننده ای در وولفسبورگ دیتر هکینگ داشته باشد و به مورینیو اثبات کند؛ چه اشتباه بزرگی کرد که او را در لیست مازادش قرار داد. حالا دبروین با مبلغ هنگفت 75 میلیون یورو راهی تیم آبی شهر منچستر شد و عنوان گرانقیمت ترین انتقال تابستان را به خودش اختصاص داد.

7-پدرو رودریگز: از بارسا به چلسی

28

یکی دیگر از دردناک ترین انتقال های تابستان امسال فوتبال اروپا که در روزهای پایانی هم نهایی شد؛ جا به جایی پدرو رودریگز از بارسا به چلسی بود. وینگر 28 ساله تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا همان موقع که سوارز به نیوکمپ آمد؛ ثانیه شمار جدایی اش شروع به کار کرد؛ جایی که پدریتو دیگر جایی در ترکیب اصلی نداشت و خیلی کم به بازی گرفته می شد و سرانجام بر خلاف میل باطنی اش لباس کاتالان را از تن درآورد و در حالی که همه انتظار داشتند، به من یو برود؛ با چند دقیقه صحبت با مورینیو، مسیرش را عوض کرد و پیراهن آبی چلسی را بر تن کرد و راه فابرگاس را ادامه داد.مبلغ آزادی پدرو چیزی در حدود 27 میلیون یورو برای رومن آبراموویچ آب خورد.

8-پیتر چک: از چلسی به آرسنال

پیتر چک

گلر دوست داشتنی و با کیفیت چلسی هم دیگر بازیکنی بود که چندان تمایلی به جدایی از تیم سابقش نداشت؛ اما واقعا ظلم بزرگی بود که دروازبانی در قواره او روی نیمکت بنشیند و تیم بزرگی چون آرسنال گلر قدرتمندی برای محافظت از دروازه اش وجود نداشته باشد. انتقال چک از آبی های لندن به سمت قرمزهای لندن حاشیه های زیادی را هم دربر داشت و بعضی از هواداران چلسی را عصبانی کرد اما به واقع در این انتقال، در و تخته با هم جور شد.

9-آرتور ویدال: از یوونتوس به بایرن مونیخ

با رفتن شوان اشتایگر پپ گواردیولا نیاز به بازیکنی در حد و اندازه های او داشت تا وزنی به مرکز میدان قهرمان بوندسلیگا بدهد و از باشگاه خواست تا ستاره شیلیایی یوونتوس را که سابقه بازی در بوندسلیگا را هم دارد را به آلیانز آرنا بیاورند و همین طور هم شد. در حالی که ویدال در نزدیکی آرسنال دیده می شد؛ با 28 میلیون یورو به سمت باواریایی ها غش کرد و شماره ۲۳ این تیم را بر تن کرد.

10- ممفیس دیپای: از پی اس وی به من یو

تعریف های زیادی از این پدیده هلندی می شود. کسی که اولین بار در جام جهانی 2014 اسمش را شنیدیم و خیلی زود فن خال، او را از پی اس وی به نزد خودش آورد تا جوان اول تیمش شود. این مهاجم آینده دار با پوشیدن شماره 7 من یو، وظیفه سنگینی را پیش روی خودش می بیند و باید نشان دهد آقای گل فوتبال هلند ارزشش خیلی بیش تر از 28 میلیون یورو است.

بودند انتقال های دیگری که می توانستند در این گزینه ها حضور داشته باشند. گزینه هایی مثل جولیان دراکسلر، آنتونی مارتیال، ماریو مانژوکیچ، رادامل فالکائو، ادین ژکو، وویسچک شسنی، کارلوس باکا، لوییز آدریانو، خاویر هرناندز، کارلوس توز، دانته، عدنان یانوزای، جکسون مارتینز، روبرتو فرمینیو، بنتکه، داگلاس کاستا، فرانک لمپارد، استیون جرارد، آندره آ پیرلو، نیکولاس اوتامندی، متئو کواچیچ و پائولو دیبالا و ... که هر کدام می توانند موفقیت و عدم موفقیت یک تیم را در یک فصل رقم بزنند اما به هر حال در بین نفرات نهایی جایی برای خود دست و پا نکردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز