گزارش خبرنگار اعزامی برنا به تایلند؛

توکلی: طبق برنامه پیش رفته‌ایم/ انتظار معجزه ندارم

۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۱۱:۴۲:۲۹
کد خبر: ۳۱۶۵۰۲
سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: رکوردهای مسابقات آسیایی در حد رقاب های جهانی است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، چهره اصلی تیم ملی وزنه برداری در پوکت اوست. او که در میان شاگردان جوان و جویای نامش یک ستاره واقعی است و این شمایل ستاره وار را از درخواست عکس والنتیرها و افراد حاضر در رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا از او می توان به عینه مشاهده کرد. قهرمان المپیک سیدنی که در دهه چهارم زندگی اش با چهره ای جا افتاده کماکان همان سرزندگی و جذابیت سابق را حفظ کرده.

پشت صحنه مسابقه و در سالن وارم آپ او و دستیارش محسن بیرانوند تکاپوی زیادی برای رساندن وزنه برداران جوان با آمادگی کامل روی صحنه مسابقه دارند. گاهی برای بالابردن هیجان وزنه برداربا حرکات و رفتارش نکاتی را به شاگردانش  گوشزد می کند که آنها را برای مهار وزنه های سنگین شارژ روحی کند و برخی اوقات نیز با آرامشی که در حرکاتش رویت می شود بدنبال آرامش ملی پوشان و دور کردن استرس های معمول در حین انجام مسابقه از ذهن شاگردانش است.

حسین توکلی سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان اینجا در پوکت تایلند دغدغه  اصلی اش به ثمر رسیدن زحمات و تلاش های شبانه روزی است که او و وزنه بردارانش با حمایت فدراسیون وزنه برداری در چند ماه گذشته متحمل شدند. تا به امروز نیز همانطوری که خودش بعد از مسابقه جابر و سجاد بهروزی بیان می کند، طبق برنامه ای که خودش و دستیارش برای موفقیت در این رویداد معتبر بین المللی پیش بینی کرده اند قدم به قدم و با نوسان اندکی حرکت می کنند تا در روزهای آتی با تاکتیکی که او برای به میدان رفتن ملی پوشان طراحی کرده، موفقیت نهایی در این دوئل معتبر قاره ای برای تیم ملی وزنه برداری کشورمان حاصل شود.

حسین توکلی را ساعاتی بعد از ناکامی سجاد و جابر بهروزی پیدا می کنیم و با او گپ می زنیم. توکلی در خصوص سطح کیفی مسابقات آسیایی امسال به خبرنگار برنا می گوید: شما خودتان شاهدید که سطح کیفی این دوره از مسابقات آسیایی با توجه به حضور و استقبال تیم های قدرتمند قاره آسیا مثل چین، کره شمالی و جنوبی، ازبکستان، قزاقستان و... نسبت به ادوار گذشته خیلی بالاتر و باکیفیت تراست. اغلب بزرگان و چهره های عنوان دار وزنه برداری جهان و المپیک خصوصا در اوزان سبک و میان وزن  استقبال کم نظیری از این دوره داشتند. من فکر می کنم آنها حضور در میدان آسیایی را بعنوان یک محک ایده ال برای موفقیت در رقابتهای جهانی 2015 هیوستون امریکا برای خود طراحی کردند تا پس از آزمایش سطح توانمندی خود درقاره آسیا که قدرت برتر وزنه برداری دنیا به حساب می آید، شرایطشان را برای قرار گرفتن جزو برترین های رقابتهای جهانی بسنجند.

توکلی ادامه می دهد: به همین دلیل است که معتقدم این دوره از مسابقات را با توجه به رکوردهای  نسبتا بالایی که تا به امروز دراین رقابتها ثبت شده، می توان رقابتی هم سطح مسابقات جهانی ارزیابی کرد. با این تفاوت که در این رقابتها تیم روسیه غایب است. به هرحال اینها را نگفتم تا به نوعی بخواهم با بزرگ جلوه دادن مسابقات کم و کاستی هایی که بچه های ما در میدان مسابقه دارند را پوشش بدهم. چون این دو موضوع کاملا باهم متفاوت هستند. سطح کیفی رقابتها چیزی است که اصلا نیازی به تعریف آن از زبان من وجود ندارد و همه کارشناسان می تواننند با آنالیز رکوردها و مقایسه آن با رقابتهای مشابه صحت یا عدم درستی این موضوع را دریابند. وضعیت فنی و تاکتیکی وزنه بردارانم هم موضوعی دیگر است که درادامه به آن هم می پردازیم.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری تاکید دارد: تا به امروز حقیقتا با نوسان خیلی کمی طبق برنامه ریزی که با محسن بیرانوند داشتیم، در مسابقات آسیایی حرکت کردیم و فکر می کنم تا حدود زیادی به نتایجی که مد نظرم بود فعلا که نیمه راه هستیم، رسیدیم. البته در برخی موارد می توانستیم بهتر هم باشیم اما اینجا میدان مسابقه است و هروزنه برداری که دقت و تمرکز بهتری روی کارش داشته باشد، موفقیت کامل برایش حاصل می شود.

توکلی در ادامه به مجید عسکری اشاره کرد و گفت: از مجید عسکری راضی هستم چون واقعا زحمت کشید و درنهایت هم دررقابتی شانه به شانه با 2 قهرمان جهان و المپیک این بچه نشان داد که وزنه بردار باهوشی است و اگر یک مقدار تلاشش را بیشتر کند، توانمندی های بالایی برای بزرگ شدن در دنیای سبک وزن های قدرتمند وزنه برداری جهان را دارد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درخصوص عملکرد جابر و سجاد بهروزی در رقابت دسته 69 کیلوگرم مسابقات آسیایی اینگونه پاسخ می دهد: اگراین موضوع را خوب درک کینم که هر ورزشکار حرفه ای حتی در میدان مسابقه شرایط خوب و شرایط نامطلوب بدنی دارد دیگر دنبال حاشیه نمی رویم.این دو وزنه بردار هم من معتقدم در مسابقه آسیایی روز روزشان نبود. البته نباید فراموش کنیم که هم جابر و هم سجاد مدتی را مصدوم بودند و من مجبور بودم بخاطر طی کردن دوره درمانی هرزگاهی در اردوهای آماده سازی به آنها فرصت بدهم تا شرایط درمانی خود را طی کنند. به همین دلیل بود که وضعیت رکوردی هر دو وزنه بردار نسبت به قبل کاهش داشت. به هرحال شخصا از عملکرد وزنه بردارانم راضی ام چون می دانم آنها با چه شرایطی خودشان را به مسابقه رساندند تا در خدمت تیم ملی باشند. البته آنها می توانستند خیلی بهتر از این هم باشند اما همانطوریکه گفتم در زندگی هر ورزشکار حرفه ای نوسانات اینچنینی وجود دارد و چیز غیر قابل باوری نیست. ضمن اینکه بهترین های دنیا دراین دوره از پیکارهای آسیایی حضور داشتند و شاهد بودید که چه رقابت سنگینی برای کسب سکوهای قهرمانی با یکدیگر داشتند.

توکلی درمورد ادامه کار بچه های تیم ملی و نتیجه ای که می توان برای تیم ملی وزنه برداری در دوئل آسیایی تایلند پیش بینی کرد می گوید: با این وضعیت و استقبال بسیار خوبی که وزنه برداران  سرشناس آسیایی از رقابتهای آسیایی پوکت بعمل آوردند، خیلی نمی توانم پیش بینی خاصی درباب نتیجه گیری وزنه بردارنم در این میدان بین المللی داشته باشم. فقط امیدوارم بچه ها با کیفیت روی تخته مسابقه بروند و کاری که از آنها می خواهیم را طبق برنامه پیاده کنند. البته یکی دو نفر از وزنه بردارانم اینجا بخاطر تغییر شرایط آب و هوایی دچار سرماخوردگی جزیی شدند که البته مشکل خاصی نیست و خیلی معضلی برای تمرین و مسابقه ایجاد نمی کند. درهرصورت به آینده امیدوارم و معتقدم ما می توانیم در همین میدان هم ثابت کنیم که یکی از قدرت های برتر وزنه برداری قاره آسیا و جهان هستیم.

وی در پایان گفت: من قبل از اینکه به تایلند بیایم بارها اعلام کردم که از تیم (ب) و بچه های جوانی که در این تیم حضور دارند خیلی انتظار معجزه و شگفتی ساز شدن ندارم و فقط می خواهم توانایی خودشان را ارائه دهند و تلاش کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز