منصور قنبرزاده در گفتگو با برنا:

بدهی سال قبل تسویه شد/ امیدوارم خوش اقبال باشیم

۱۳۹۴/۰۶/۲۳ - ۱۰:۴۸:۰۸
کد خبر: ۳۱۸۴۴۱
بدهی سال قبل تسویه شد/ امیدوارم خوش اقبال باشیم
مدیرعامل نفت گفت: رفع مشکلات مالی بازیکنان در اولویت ما است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا؛ منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت دیروز در آخرین تمرین تیم قبل از اعزام به امارات برای دیدار با الاهلی در لیگ قهرمانان پاسخگوی سوالات اختصاصی خبرنگار برنا شد.

*در رابطه با بازی با الاهلی که امروز به امارات می روید توضیح دهید.

طبق برنامه از پیش تعیین شده 11:30 صبح عازم امارات با بیست بازیکن و کادر همراه می شویم. طبق قوانین تعداد نفرات تعریف شده و ما سعی کردیم با حداقل ها برویم و از مسوولین و هیات مدیره و مدیرعامل کسی با تیم اعزام نمی شود و سرپرست تیم آقای رحیم ایرانیان مسوول تیم نیز می باشد و فقط کادر فنی و پزشکی و تدارکات همراه بازیکنان اعزام می شوند. اسپانسر بخش عمده ای از هزینه باشگاه را داده است و بقیه را این هفته می دهد و من ضرورت اینکه در ایران باشم و به دنبال حل مشکلات مالی باشم را بیشتر از سفر به امارات می دانم.

*در رابطه با بدهی ها و مطالبات بازیکنان بگویید ظاهرا بخشی از آن دیروز پرداخت شده است.

بله دیروز صد در صد بدهی سال گذشته پرداخت شده و درصدی از بدهی های امسال نیز پرداخت شد. البته بازیکنان جدا شده هنوز بدهی آن ها پرداخت نشده و در اولین فرصت پرداخت می شود.

*سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قراردادها را منتشر کردند نظر شما به عنوان مدیرعامل باشگاه نفت چیست. آیا موافق با انتشار این قراردادها هستید؟

قبلا صحبت هایی کرده ام بحث هایی هم شد. این موضوع از دو زاویه قابل دید است. عده ای موافق و عده ای مخالف هستند. جلسه ای در مجمع سازمان لیگ داشتیم و آقای تاج به عنوان یک مسوول صحبت های مفصلی کردند و بیشتر روسای باشگاه ها مثل من متقاعد شدند. دو نکته کلیدی در اینجا وجود دارد؛ یک بحث مالیات است که براساس این صحبت ها براساس پرداختی ها به بازیکنان مالیات گرفته می شود و دو اینکه بعضی ارگان ها و سازمان ها رقم ها را بیش از دو برابر جلوه داده بودند. آقای تاج در مورد اینکه قانونی وجود دارد که انتشار قراردادها نباید می شد و این کار محرمانه است گفت «ما این موضوع را اصلاح کردیم و نامه ای از وزارت محترم ورزش و جوانان برای انتشار این کار داریم». من اول منتقد این کار بودم ولی با توضیحاتی که ایشان دادند قانع شدم و دیدم که این کار به نفع ورزشکاران است. و نکته بعدی اینکه قراردادها قرارداد رسمی در سازمان لیگ وجود دارد و آقای تاج گفته اند «این مبنای ما می باشد و این روشن گری و راستی آزمایی است و قردادهای داخل باشگاهی اعتبار ندارد» و من با شهامت حرفم را پس گرفتم البته بهتر بود این روشنگری قبل از انتشار انجام می شد.

*در صورت پیروزی برابر الاهلی و صعود به مرحله بعدی و چهار تیم نهایی باشگاه های آسیا که کاری است سخت و جالب توجه می باشد آیا پاداشی برای بازیکنان در نظر گرفته اید؟

پاداش ها براساس نظرات هیات مدیره تصویب و اجرا می شود و نحوه و میزان و معیار آن ها را پس از نشست عملی می کنیم و البته در صورت صعود تیم به جمع چهار تیم صد در صد پاداش خواهیم داد.

*ظاهرا و اخیرا باشگاه الاهلی یک سری جوسازی هایی را با تاخیر شروع کرده است. نظر شما چیست؟

من هم مقداری در این قضیه کنجکاو شده ام و فکر می کنم جنگ روانی است. بعد از بازی آن ها رسما از ما تشکر کردند. ما بهترین هتل و بهترین اردو را برای آن ها داشتیم. احترام ویژه ای را به مسوولین آن ها داشتیم. معطلی در فرودگاه نداشتند. نمی دانم چه اتفاقی افتاده است شاید رسانه های آن ها شیطنت کرده اند. ما به خیلی کشورها رفته ایم و به آنجا به مشکل خورده ایم ادبیات ورزش محترم است و نباید سیاسی شود. فکر نمی کنم بازیکنان و مسوولین تیم حریف از ما ناراضی باشند.

*برای مقابله با این رفتار و جلوگیری از اینکه مزاحمت ها و خللی در اعزام تیم به امارات نباشد چه برنامه ای را پیش بینی کرده اید؟

الاهلی وقتی می خواست به ایران بیاید چهار پنج نفر سه روز زودتر از زمان قانونی به تهران آمدند همه چیز را دیدند و بررسی کردند. برخلاف عرف و قانون ما هزینه اضافی آن ها را دادیم. پیشنهادهای بهترین هتل و امکانات را به آن ها دادیم. ما هم متقابلا سه نفر را سه روز قبل به آنجا فرستادیم تا هماهنگی انجام شود و خیالمان راحت باشد. مرتب با آن ها در تماس هستم. حتی آن ها با ویزای سه بازیکن ما به نام های سیدجلال حسینی، بیرانوند و امیری در ابتدا موافقت نکردند که با هماهنگی مسوولین و آقای کسایی مشکلات حل شد.

*متاسفانه نفت امسال در لیگ برتر نتایج خوبی نگرفته است دلیل آن چیست؟

دنبال توجیه نیستم و کادر فنی باید توضیح دهد. با بازی الاهلی ما یازده بازی آسیایی بیشتر و با ترکیب اصلی نسبت به تیم های ایرانی انجام دادیم. بازی های خیلی سنگینی داشتیم. به عنوان مثال در 9 روز سه بازی داشتیم. مسیرها دشوار بود و بازیکنان از لحاظ بدنی خالی کردند. تیم های دیگر حدود یک ماه استراحت کردند و ما یک ماه عقب بودیم. بچه ها استراحتی نداشتند در ضمن نیز بازی حذفی ما از سال گذشته طولانی شد. البته حریفان آسیایی ایرانی نیز مانند پرسپولیس و تراکتور نیز همین دشواری ها را داشتند. در ضمن این نکته قابل توجه است که پنج شش بازیکن ما ابتدای فصل جدا شدند و پنج شش نفر بازیکن جدید اضافه شدند که انشاءالله با هماهنگی بیشتر مشکلات حل می شود.

*آیا می توان به ادامه فصل امیدوار بود چون معمولا تیم ها در ابتدای فصل امتیازها را جمع آوری می کنند که تا پایان فصل به مشکل نخورند؟

بازی های لیگ سی بازی است نه سه چهار بازی ما استارت بازی های لیگ و حذفی را بعد از بازی با الاهلی شروع می کنیم. در بازی سیاه جامگان و ملوان ما روی مشکل فردی گل خوردیم. امیدواریم در ادامه خوش اقبالی با ما همراه باشد. تیم هایی که هفت تا هشت بازی ابتدایی را می برند امتیاز مثبت دارند و ما باید عقب افتادگی را جبران کنیم.

*در صورت عدم نتیجه گیری در بازی الاهلی و ادامه روند لیگ که تاکنون داشتید آیا جریمه ای به عنوان شوک برای بازیکنان دارید؟

پاداش و جریمه فی البداهه نیست ما در تیم روانشناس داریم. گاهی اوقات پاداش پاسخ منفی دارد و جریمه نیز باید با حساب و کتاب باشد. اعتقاد ما به این است که در چند سال اخیر کسی را جریمه نکرده ایم. علیرغم قانونی که وجود دارد که بیست درصد مطالبات پایانی بازیکنان در انتهای فصل در اختیار باشگاه است ولی ما همه مطالبات را داده ایم و می دهیم و امیدواریم با بازی های خوب بچه ها و دعای مردم و یاری خدا تیم نتایج خوبی را کسب کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز