جام جهانی والیبال۲۰۱۵؛

سامورایی ها حریف ایران نشدند/شهرام و برد، باهم بازگشتند

۱۳۹۴/۰۶/۲۷ - ۱۶:۲۸:۰۸
کد خبر: ۳۲۰۱۴۸
سامورایی ها حریف ایران نشدند/شهرام و برد، باهم بازگشتند
تیم ملی ایران با شکست 3-2 ژاپن، به سومین برد خود در این رقابت ها دست پیدا کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، جام جهانی والیبال به روزهای آخر خود نزدیک می شود و تیم ملی والیبال در هشتمین بازی خود به مصاف ژاپن میزبان رفت و در نهایت تیم ملی ایران، بعد از 4 شکست متوالی، ژاپن را با نتیجه 3-2 شکست داد و ضمن کسب سومین برد خود راین مسابقات، 9 امتیازی شد. ژاپن هم با این باخت 15 امتیازی شد. این اولین برد 3-2 ایران و اولین باخت 3-2 ژاپن بود.

بازگشت شهرام محمودی به ترکیب ایران از مهم ترین دلایل پیروزی ما به حساب می آمد. ژاپن در جام واگنر و رقابت های آسیا ما را شکست داده بود و این باخت در خانه، به آن ها نشان داد هنوز در قاره کهن پشت سر تیم ملی ما هستند.

ست نخست(ایران 22-25 ژاپن):

تنها تغییر ایران، نسبت به بازی های قبل، بازگشت شهرام محمودی به ترکیب اصلی بود. محمودی جایگزین غفور مصدوم شد و اولین امتیاز ما را هم بدست آورد. در ادامه ژاپنی ها به واسطه آمادگی شیمیزو، سامورایی ها یک امتیاز پیش افتادند و در نهایت با سرویسی که عبادی پور به بیرون شد؛ دو تیم در امتیاز 8-7 به سود ژاپن به استقبال وقت استراحت فنی نخست رفتند. دریافت های اول خوبی که از سمت هر دو تیم انجام می شد؛ باعث شده بود هر دو تیم از نفرات سرعتی خود زیاد استفاده کنند. ژاپنی ها فاصله یک امتیازی خود با ایران را به دو امتیاز افزایش دادند و با نتیجه 16-14 به استقبال دومین وقت استراحت فنی رفتند. عادل غلامی مانند سعید معروف سرویس خود را از دست داد و بازی 17-15 شد. یاناگیدا با یک اسپک قدرتمند ژاپن را به امتیاز 19 رساند و فاصله دو امتیازی حفظ شد. ایشیکاوا در ادامه با امتیازی که گرفت فاصله را به سه امتیاز ارتقا داد.  سرویس خوب عبادی پور، بازی را 22-21 کرد و امید ما برای بازگرداندن بازی زیاد شد اما این تیم میزبان بود که در نهایت با نتیجه 25-22 ست اول را برد.

ست دوم(ایران 23-25 ژاپن):

هر دو تیم اولین سرویس خود را از دست دادند و بازی 1-1 شد. شهرام محمودی برای اولین بار در این مسابقه دفاع شد و بازی 3-1 شد. رفته رفته ایران به بازی برگشت و با استفاده از دفاع های خوب و سرویس های مناسب بازی را 8-6 جلو افتاد. توپ گیری بچه ها در این ست پیشرفت چشمگیری داشت و خیلی سخت ژاپنی ها به امتیاز می رسیدند. یاماگیدا با دو امتیاز سرویس ژاپن را با یک امتیاز جلو انداخت. شیمیزو با استفاده از توان بالای اسپک زنیش، ژاپن را 12-10 پیش انداخت. شاگردان کواچ با گرفتن 4 امتیاز پیاپی، بازی را 14-12 جلو افتاد. در ادامه تیم ایران با استفاده از دفاع های خوب روی تور، بازی را 19-16 جلو افتاد. فکر اینکه این ست به ما خواهد رسید؛ بازی را 19-19 به تساوی کشاند و کواچ بالاجبار درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه با امتیاز محمودی و سرویس غلامی، ایران 22-20 پیش افتاد. اما بازهم بچه های ما قدر فاصله ایجاد شده را ندانستند و بازی 23-23 شد و متاسفانه با دریافت بچه گانه عبادی پور، این ست هم با نتیجه 25-23 به سود سامورایی ها خاتمه یافت.

ست سوم(ایران 25-18):

این ست هم با نمایش بهتر سفیدپوشان ایران آغاز شد. سامان فائزی و فرهاد قائمی به زمین آمدند. وقت استراحت فنی نخست در امتیاز 8-5 به سود ایران از راه رسید. قائمی و فائزی با ورودشان به زمین، دفاع های فوق العاده ای انجام دادند و ایران را 10-5 پیش انداختند. بعد از وقت استراحتی که ژاپنی ها گرفتند؛ دوباره معروف امتیاز سرویس گرفت و روند بازی را به سود ما کرد. در نهایت ایران در امتیاز 16-11 به استقبال وقت استراحت فنی دوم رفت. فرهاد قائمی امتیاز هفدهم را از آن ایران کرد. فرهاد قائمی ستاره این ست، امتیاز 18 را به ارمغان آورد و بعد از آن، معروف، یک امتیاز سرویس گرفت و فاصله دو تیم را در این ست به 7 امتیاز افزایش داد. سامان فائزی به اندازه تمام نیمکت نشینی های بازی قبل، امتیاز می گرفت و می درخشید. فاصله همچنان زیاد می شد و در نهایت، ایران 25-18 این ست را برد. بردی که مدیون دو بازیکن تعویضی یعنی قائمی و فائزی بودیم.

ست چهارم(ایران 25-21 ژاپن):

ایران این ست را هم خوب شروع کرد و با بهره گیری از سرویس های خوب فائزی، بازی را 3-2 جلو افتاد. در ادامه موسوی با یک دفاع، شیمیزو را ناکام گذاشت و بازی را 5-2 کرد. در ادامه شیمیزو یک اسپک هم به بیرون شد. شهرام محمودی با سرویس های خوبش دریافت اول ژاپن را با مشکل مواجه کرد و موسوی هم روی تور تمام توپ ها را به خودش اختصاص داد و با امتیاز 8-2، وقت استراحت فنی اول این دست از راه رسید. در یک رالی زیبا، شیمیزو امتیاز سوم را سرانجام برای ژاپن به ارمغان آورد. ژاپنی ها برای گرفتن هر امتیاز باید سختی زیادی می کشیدند. موسوی روی یک حرکت سرعتی بازی را 10-4 کرد. سرویس های خوب یاناگیدا، بازی را 11-8 کرد و کواچ بلافاصله درخواست وقت استراحت کرد. در حالی که یک امتیاز کاملا عجیب از طرف داور، به ژاپنی ها داده شد اما تیم ما با قدرت نتیجه را 14-9 کرد. در ادامه ایران فاصله را با تیم حریف حفظ کرد و سرمربی ژاپن هم متقاعد شده بود که در این ست، تیمش حرفی برای گفتن نخواهد داشت. با اسپک قائمی بازی 19-15 شد. ژاپن کم کم فاصله خود را به ایران نزدیک می کرد و کواچ هم طبق معمول اعتقادی به گرفتن وقت استراحت نداشت و بازهم قائمی و فائزی بودند که خیلی سریع با گرفتن دو امتیاز فاصله دو امتیاز را به 4 ارتقا دادند. در حالی که عبادی پور بازهم در تلاش بود تا تیم ژاپن به ما برسد؛ محمودی و موسوی با گرفتن دو امتیاز، بازی را 24-20 کردند و در آخر قائمی با امتیازی که گرفت؛  بزای را 25-21 کرد و کار به تساوی کشید.

ست پنجم(ایران 15-12 ژاپن):

یاناگیدا سرویسش را خراب کرد و بازی 1-0 شد. در ادامه امتیاز 1 برای ژاپن هم حاصل شد. شهرام محمودی با یک اسپک زیبا، بازی را 2-1 کرد. خیلی زود ایشیکاوا با گذراندن توپ از میان دستان موسوی، بازی را به تساوی کشاند. ژاپن، دومین سرویس خود در یان ست را هم به هدر داد. شیمیزو با قدرت هر چه تمام تر دو تیم را در امتیاز 3 برابر کرد. امتیاز چهارم ایران هم از سرویس ژاپنی ها حاصل شد. در ادامه موسوی هم سرویسش را خراب کرد.محمودی و شیمیزو امتیاز آورندگان بعدی بودند. ایران با امتیاز قائمی 6-5 جلو افتاد. دفاع شهرام محمودی در بیرون زمین خوابید و شانس با سامورایی ها یار بود. دو تیم پایاپای در حال پیش رفتن بودند. یاناگیدا بازهم سرویس خود را خراب کرد تا بیش از نیمی از امتیازات ما در این ست از سرو های تیم حریف بدست آمد. در ادامه با امتیاز عبادی پور و دفاع روی تور محمودی، ایران 9-6 جلو افتاد و ژاپنی ها درخواست وقت استراحت کردند. با پاس فوق العاده معروف، محمودی ایران را دو رقمی کرد. عبادی پور دفاع شد و بازی 12-8 شد. پشت سر این اتفاق، میلاد جبران مافات کرد و بازی 12-8 شد. ژاپن با گرفتن دو امتیاز پیاپی فاصله را به دو کاهش داد و کواچ درخواست وقت استراحت کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز