محمود مشحون در گفتگو با برنا:

باوئرمن با مربیان قبلی تفاوت فاحشی دارد/ نتیجه کشتی و والیبال را جبران می‌کنیم

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۲۳:۰۳:۱۷
کد خبر: ۳۲۰۷۹۸
باوئرمن با مربیان قبلی تفاوت فاحشی دارد/ نتیجه کشتی و والیبال را جبران می‌کنیم
رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: دکتر گودرزی با حضورشان در تمرین تیم ملی بسکتبال انرژی زیادی به بدنه بسکتبال تزریق کردند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال در آستانه آغاز رقابت های جام ملت های آسیا در چین، راجع به آمادگی تیم ملی و میزان رضایت فدراسیون از درک باوئرمن و کناره گیری مهرام از سوپرلیگ با خبرنگار برنا صحبت کرد.

*به عنوان اولین سوال، درباره بازدید وزیر ورزش و جوانان از آخرین تمرین تیم ملی بسکتبال پیش از اعزام به مسابقات جام ملت های آسیا صحبت کنید و اینکه این اقدام دکتر گودرزی چه تاثیراتی را در پی خواهد داشت؟

حضور دکتر گودرزی و سجادی در بین ورزشکاران به خودی خود تولید یک انرژی مضاعف می کند. حتی من هم که انسان سالخورده ای هستم؛ از این اتفاق خوشحال و مسرور شدم. اثرات حضور این بزرگواران را به زودی مشاهده خواهید کرد و اینکه چقدر در افزایش روحیه بچه ها و کادر فنی و پزشکی و تدارکات ما تاثیرگذار خواهد بود. این روز با شکوه با حضور پیشکسوتان و قهرمانان سابق بسکتبال رنگ و بوی ویژه تری به خود گرفت. در نهایت می توانم بگویم دکتر گودرزی با حضورشان انرژی زیادی به بدنه بسکتبال تزریق کردند.

 

*بلافاصله بعد از انتخاب مجددتان به عنوان رییس فدراسیون بسکتبال، مصاحبه ای را با شما داشتم که در آن به این نکته اشاره کردید که به واسطه فرصت کمی که تا آغاز جام ملت ها مانده؛ احتمال المپیکی شدنمان کمتر از 50% است. می خواستم بدانم در حال حاضر از نگاه شما شانس ما برای گرفتن سهمیه بیش تر شده یا اینکه نباید امید چندانی به قهرمانی داشت؟

مبارزه کردن با تیمهای قدرتمند قاره کهن همیشه سخت و دشوار بوده است. از طرفی در سه ماه گذشته که ریاست فدراسیون را دوباره به عهده گفتم؛ روزهای دشواری را پشت سر گذاشته ایم. اما با تلاش و همت اعضای فدراسیون و بچه های تیم ملی بسکتبال در حال حاضر شرایط خوبی داریم و بهترین و عالی ترین خبر این است که همه بازیکنان سالم هستند و مصدومیتی نداریم. در نهایت باید به این نکته اشاره کنم که تیم ما بسیار پرتوان است و با در نظر گرفتن شرایط حساس بسکتبال، در تلاشیم تا کمبودها را رفع کنیم و به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنیم.

 

سوال بعدی من راجع به درک باوئرمن، سرمربی تیم ملی بسکتبال است. کسی که با طمانینه فراوان توسط شما انتخاب شد و بعد از سال ها سرانجام یک مربی غیر بلوک شرقی به تیم ما آمد. از طرفی بچه های تیم هم چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ شخصیتی شیفته رفتار ایشان هستند. نظر شما درباره عملکرد درک، تا به اینجا چه بوده است؟

ما هیچ گاه در سالیان اخیر مربی بد نداشته ایم. از آقای نناد تا اونیکا و ترومن و بچیروویچ، با همگی آن ها موفق شده ایم با به قهرمانی های دلچسبی برسیم. اما آقای باوئرمن تفاوت فاحشی با آن ها دارد. ایشان چه از لحاظ دیسیپلین، چه از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی و چه از لحاظ روانشناسی در درجه بالایی قرار دارد و انسان کاملی به حساب می آید. مهم ترین خصیصه آقای باوئرمن این است که همه بازیکنان را به یک چشم می بیند. از طرفی فدراسیون بسکتبال هم سعی کرده کوچکترین کمبودی برای او باقی نگذارد و همه چیز را مهیا کند و خدا را شکر تا به الان همه چیز خوب پیش رفته است.

 

*بعد از قهرمانی در مسابقات جام ویلیام جونز برخی از منتقدین اشاره داشتند بعضی تیمها، یکی دو تا از ستاره های خود را به همراه نداشتند و این در قهرمانی ما تاثیر گذار بود. شما در جواب آن ها گفتید ما هم کاپیتان تیممان، نیکخواه بهرامی را در کنار خود نداشتیم. می خواستم نظر شما را درباره این مسابقات بدانم و اینکه در جواب این منتقدین چه حرفی برای گفتن دارید؟

عده ای هستند که همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند. ولی این کار نه منطقی است؛ نه اخلاقی و نه اسلامی. تیم ما در این مسابقات قهرمان شدیم و برای اولین بار هم این اتفاق رخ نداده و پنجمین بار است که این افتخار نصیب کشور ما می شود. نباید با این حرف ها روحیه بازیکنان را تضعیف کرد. مطمئنا با این سن و سال، این گونه صحبت ها اثری بر روی من ندارد و کار خودم را انجام می دهم. بار دیگر عرض می کنم؛ همه تیمها برای کسب عنوان قهرمانی به رقابت های ویلیام جونز آمده بودند و هیچ کس برای زنگ تفریح شدن حضور پیدا نکرده بود.

 

*گویا به دلیل تغییری که در لیست نهایی تیم ملی بسکتبال برای حضور در جام ملت های آسیا ایجاد شده؛ قرار است از طرف FIVB جریمه شویم. آیا این موضوع حقیقت دارد؟

متاسفانه این لیست نباید اعلام می شد چرا که محرمانه بود. در گذشته می توانستیم 14 بازیکن را اعلام کنیم ولی حالا این تعداد به 12 تا کاهش پیدا کرد و همچنین باید 15 روز قبل از مسابقات لیست نهایی را اعلام می کردیم. به همین دلیل ما از کادر فنی خواستیم که لیست خود را اعلام کنند ولی آقای باوئرمن گفتند تنها حضور 8 نفر قطعی شده و مابقی نفرات وضعیت مشخصی ندارند. از سوی دیگر ما دو راه پیش روی خود داشتیم. یا اینکه لیست اعلام نمی کردیم و متحمل یک جریمه سنگین و احتمالا مجازات های بیش تر می شدیم یا اینکه یک لیست را معرفی می کردیم و بعد برای تغییر نفرات، جریمه 2500 دلاری را می دادیم که ما راه دوم را انتخاب کردیم. متاسفانه فرید اصلانی مصدوم شد و جواد داوری  جایگزین او شد.

 

*متاسفانه در این روزها دو رشته کشتی والیبال در رقابت های خودشان عملکرد درخشانی نداشتند و حالا مردم ایران از بسکتبال توقع دارند که جبران مافات کند. چقدرامیدوارید که دل مردم ایران را خوشحال کنید؟

والیبال و کشتی هم زحمت خود را کشیدند. به هر حال همیشه نمی توان نتایج درخشان گرفت و گاهی نمی شود انتظارات را برآورده کرد. بسکتبال تلاش خواهد کرد تا با گرفتن نتیجه درخشان دل مردم ایران را شاد کند و نتایج قبلی را به دست فراموشی بسپرد. کشتی همواره افتخار ایران زمین بوده و والیبال هم قهرمانی های متعددی در سالیان اخیر کسب کرده است و نباید این ها از یادها برود.

 

*همان طور که می دانید؛ باشگاه مهرام هم در تصمیمی عجیب و ناراحت کننده اعلام کرد قصد تیمداری در سوپر لیگ را ندارد. می خواستم بدانم این اتفاق قطعی شده یا ممکن است تجدید نظر شود؟

ما هم از نبودن مهرام متاسف هستیم. مهرام و شخص آقای گنج زاده همواره حامی و کمک کننده بسکتبال بوده است. آقای گنج زاده همیشه بعد از قهرمانی های ملی اولین تبریک را می گفتند و جایزه های دلاری ویژه ای را هم در نظر می گرفتند. امیدواریم که آن ها از تصمیم خود منصرف شوند ولی اگر این اتفاق هم نیفتاد آن ها در لیگ 1 به کارشان ادامه می دهند و خیلی زود دوباره به سوپر لیگ بازخواهند گشت.

 

*و به عنوان آخرین سوال، در صورتی که در جام ملت ها کسب سهمیه کنیم؛ پاداشی برای بچه ها در نظر گرفتید؟

ما همیشه به دنبال پاداش دادن هستیم و ان شا... این بار هم این اتفاق رخ خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز