گلایه ای از صدا و سیما

بچه های علیدوستی لیاقت نشان داده شدن را داشتند!

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۹:۴۷:۴۱
کد خبر: ۳۲۱۲۰۴
بچه های علیدوستی لیاقت نشان داده شدن را داشتند!
تیم نوجوانان ایران با قدرت و قاطعیت به دور نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود کرد.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم حمید علیدوستی که تیم های لبنان و هند را با سه گل شکست داده بود، در بازی پایانی شش گل به تیم بحرین زد و در پایان با سه پیروزی و 12 گل با اقتدار از گروه E به دور پایانی بازی  ها صعود کرد.

تیم او در هر بازی به طور میانگین 4 گل و در هر نیمه دو گل به ثمر رساند که این آمار قابل توجهی است. البته چنین آماری از تیم حمید علیدوستی دور از ذهن نبود چون حمید در روزهایی که بازی می کرده مهاجم بوده و به بازی تهاجمی و حمله به دروازه حریف علاقمند است.

در مدت زمانی که حمید علیدوستی تیم ملی نوجوانان را برای مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا آماده می کرده توجه زیادی به این تیم نشد چه در بعد ایجاد امکانات برای تیم که این در فوتبال ما رسم است همه توجه ها چه در باشگاه ها و چه در فدراسیون فوتبال به تیم ملی بزرگسالان است و چه در بعد پوشش رسانه ای فعالیت های این تیم.

صدا و سیما هم هیچ یک از بازی های این تیم در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا را پخش نکرد! حتی با تاخیر! فقط سه بازی بود. شبکه ورزش که الا ماشاءا... آن قدر وقت دارد که علاوه برپخش همه بازی های فوتبال، ورزش های عجیب و غریب مثلا فوتبال با دوچرخه را هم پخش می کند اما تیم ملی نوجوانان را نه!

تیم نوجوانان هم تیم ملی است و متعلق به این آب و خاک. این بچه ها بیشتر نسبت به تیم بزرگسالان نیاز به توجه دارند چون رسانه به اندازه کافی برای توجه به تیم بزرگ ها هست. بی دلیل نیست که خیلی از بازیکنان تیم نوجوانان به تیم ملی بزرگسالان نمی رسند و نشان می دهد به خاطر دیدن این رفتارها و به خاطر تبعیض است.

در فوتبال حرفه ای توجهی که به تیم های پایه می شود حتی بیشتر از بزرگسالان است. بهترین امکانات در اختیار آنها قرار می گیرد. بهترین مربیان برای آنها گزینش می شوند و فدراسیون فوتبال چهره های شاخص را بر سر تمرین و بازی های رسمی تیم های ملی پایه می برد و بازی های آنها را پخش می کند اما در ایران فوتبال پایه گوشه ای دور افتاده و غریب است. چرا رئیس فدراسون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور به تبریز نرفته و از نزدیک در اردو تیم ملی نوجوانان حاضر نشد؟ از چهره های شاخصی ای که به اردوی تیم ملی نوجوانان رفته اند خبر نداریم فقط این را می دانیم که تیم حمید علیدستی در ایران غریب است و در سکوت خبری بازی کرد و در نهایت صعود کرد. حال اگر تیم کی روش بحرین را شش تایی کرده بود چه غوغایی که براه نمی افتاد. گویی تیم های پایه ما محکوم به بی توجهی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز